Inlägg från: Anonym (Knubbis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knubbis)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Bråkstakar och troll. 

• Anonym (Knubbis)

Människor som skyddar fulgubbar som begår brott mot barn. Fast jag vet inte om det är så orimligt egentligen.

• Anonym (Knubbis)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-06-15 18:08:17 följande:

Jag blir orimligt irriterad på cuckolds "jag vill se min fru med andra män" när de dyker upp på forum.

Jag med. Fy farao så avtändande det är 😣
  • Anonym (Knubbis)

Människor med talfel och konstiga uttal, ex. läspande och såna som inte uttalar ?r? ordentligt utan säger det mer som ett franskt ?j?. Inte så schjoligt att höra på. 

Folk med skarpa ?s?, de för ett nästan visslande ljud när de uttalar bokstaven. Blir så irriterad då jag tycker det låter både gällt och förbannat snobbigt. 

Apropå detta - Stureplans-dialekt där de uttalar ?i? på samma sätt som fiskargubbarna på Tjörn. Svårt att beskriva hur det låter men jag blir verkligen orimligt irriterad av att höra på dem. Paolo Robertos ex-flickvän Elin Härkönen pratade på det sättet. Istället för att uttala ordet ?mej? så sa hon ?miiii? 😣😡

• Anonym (Knubbis)

Fånar som överskattar sig själva och ljuger ihop en massa självförhärligande goja, hur populära de är, att tjejer skulle tycka att de var attraktiva. Vimlar av såna mytomaner online, ofta män. Inte minst på detta forum. 

• Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 05:24:21 följande:
    För att inte tala om alla (speciellt kvinnor) som tror att de ser yngre ut än de är. Fast det är nästan mer komiskt än irriterande.

Gott om dem här på sajten.

Håller inte med dig. Det är ganska vanligt att folk (speciellt kvinnor, som har bättre hudvård än män) ser yngre ut idag, jämfört med förr då folk numera är allmänt mer hälsomedvetna kring rökning, sprit, solexponering, näringslära etc. 

Går inte att jämföra riktigt med männens evigt tröttsamma påfågleri och rena fåfänga. Att på allvar tro att ex. tjejer inom serviceyrken flirtar med dem är bara så patetiskt och irriterande. 

• Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:13:13 följande:
    Dumeter, de jämför sig väl inte med hur folk såg ut förr heller.

Jag minns från barndom de flesta kvinnor 40+ med permanentat hår och rockklänning. Ska jag jämföra mig med dessa, eller med övriga jämnåriga tycker du?

Nej, det är du som kommer med rena dumheter. 

Självklart jämför vi oss med  föregående generationer. Annars hade man ju inte vetat om man ser yngre ut än man är. Och även med yngre generationer, de man ser ut att tillhöra, rent åldersmässigt.

• Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:34:33 följande:
    Vi kommer nog inte längre. 
    Din mycket märkliga inställning orkar jag inte dividera mer om.
    Vill säga precis detsamma om dig och din egen inställning i frågan. 
  • Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:43:22 följande:
    Tack, ja det känns ju helt självklart.

Undrar om personen jämför moderna bilar med bilar från 60-talet också.
    "För min bil är sååååååååååååå modern och strömlinjeformad, faaaaaaaaaaaaktiskt"!

Och inte istället jämför bilar av ungefär samma årsmodell så att det blir en logisk jämförelse.

Nej, du har fel, dum jämförelse. Och det är andra människor än en själv som bedömer ens ålder. 

Om en tant sitter i kassan på Systemet och ska bedöma folks ålder så utgår hon troligtvis från hur unga kvinnor såg ut på hennes tid då hon själv var ung. 

Man vet själv om man ser yngre ut än ens riktiga ålder då omgivningen bedömer detta i hög grad.

• Anonym (Knubbis)

Viktigpettrar och petronellor.

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?