Vad blir du orimligt irriterad över?
Bara älskar den här tråden! Jag tycker ofta om saker, fenomen, människor men såå skönt att höra hur andra kan störa sig på små och stora saker.
Jag känner mig fan rätt normal
Bara älskar den här tråden! Jag tycker ofta om saker, fenomen, människor men såå skönt att höra hur andra kan störa sig på små och stora saker.
Jag känner mig fan rätt normal
Att landa i en evighetskarusell med automatiserade svar när man försöker nå en kundtjänst för ens unika bekymmer.

En sak till som jag hör ofta och stör mig extremt mycket på.
"Man börjar ju tycka...." "man känner väl att..."
Säg:
"JAG börjar ju tycka..." "JAG känner..."
När någon säger klots i stället för kloss
Aha, kollade precis upp saken, klots är gammelsvenska. Irriterar mig lika mycket när någon säger aderton i stället för arton (18)
Jag blir väldigt irriterad på människor som inte har respekt för kunskaper och erfarenheter. Nu t ex med AI så tror många att de kan skriva professionellt, bildbehandla som en expert eller göra avancerade program med några meningar i en prompt. Men nej, så funkar det inte riktigt. AI är ett bra verktyg för att assistera och snabba på tidskrävande arbeten. Det kan även generera helt okej texter, bilder eller vad det nu handlar om. Men du kommer aldrig få lika bra resultat som när en människa som ägnat åratal åt att lära sig och utvecklas gör det. Eller en människa som är en naturbegåvning inom ett visst område för den delen.
Är alltså inte emot användandet av AI i sig. Det är långtifrån alltid man behöver toppresultat, ofta duger "tillräckligt bra" och är man kass på att stava eller formulera sig är säkert AI fantastiskt. Men man ska inte inbilla sig att AI kan göra allt eller alltid har rätt. Även i enkla sammanfattningar finns ofta någon form av faktafel eller osammanhängande resonemang.