Inlägg från: Anonym (Äckliga lukter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äckliga lukter)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Hornper skrev 2025-06-24 23:25:52 följande:
    Förns, heter det väll?
    Jag både skrev och sa förens fram till jag var 30 ungefär. 
    Det är nog ofta dialektalt vad som ligger nära att säga. Förrän blir för mycket ä för att det ska bli logiskt, åtminstone för mig.
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-06-29 23:15:16 följande:
    Inte mer än att dumma frågor ger dumma frågor tillbaka. 

Jag blir orimligt irriterad på hycklande typer som tycker det är okej när surgubbar kallar kvinnor för "kärringar" men ifrågasätter när kvinnor ger igen med samma medel och kallar gubbslem för vad de är. 
    När kvinnor kallar andra kvinnor för kärringar, då är det okej eller?
    Vissa är kärringar, jag förstår precis vad, var det (H)? menar med ett fåtal på forumet. Du vet inte ens om (H) är kvinna eller man, jag tror kvinna.  Har absolut inget med kvinnohat att göra att kalla någon en kärring emellanåt. Först när man lägger till ändelsen -jävel efter kärring eller gubb som det blir nedlåtande.
    Förstör inte en kul tråd genom att låtsas hitta kvinnoförakt här är du snäll.
    Det finns många etablerade ord för män du kan välja utan att vara nedlåtande: gubbe, snubbe, farbror, herre, valp, ungtupp, yngling.
    Gubbslem är en äldre man som är sexuellt överträdande och inget du kan kalla alla män.
    Här var det heller ingen som kallade alla kvinnor för kärringar, utan det menades ett fåtal aggressiva näbbgäddor som även råkar vara kvinnor.

Jag blir orimligt irriterad på drama queens, både kvinnor och män och gubbar och tanter som älskar bråk och konflikter.
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-06-30 01:07:57 följande:
    Nej, stämmer inte alls. Både näbbgäddor och kärringar handlar helt klart om att uttrycka sig nedvärderande mot kvinnor. Och inleder man detta hat så får man också räkna med att få smaka sin egen medicin, som det så fint heter. 

Jag har inte låtsats nånting och det är inte jag som förstör tråden utan personen som hatade på kvinnor. 

Håller med dig om det sista. Gubbslem, med dramabehov, som startar gräl och en otrevlig stämning genom att ösa ur sig kvinnohat är väldigt irriterande. 
    Jag tycker allt hat är hemskt, alldeles oavsett kön.

Att tala om kärringar och störda snubbar är inte kvinnohat/manshat om det inte drar alla män och alla kvinnor över samma kam.
    I detta fall var det övervägande beteendet som störde och inte könet.
    Näbbgäddor kan både män och kvinnor vara och faktiskt även kärringar.

Det är verkligen orimligt irriterande att förra veckan, som var första semesterveckan knappt bjöd på annat väder än regn i inledningen. Jag vill också ha lite europeisk värmebölja!
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-06-30 03:41:52 följande:

Fanatiska veganer som för smärre psykologiska krig mot allätarna, typ 95 % av jordens befolkning. 

Tänker särskilt på extremistiska unga kvinnor som Tash Petersen och Raffaela Raab, vilka båda står och skriker ljuvliga ord som "mördare" och "psykopater" efter människor som de möter på gatan, bara för att dessa äter en glass typ. 

Den senare är riktigt riktigt läskig, med nåt psykiskt labilt i blicken. Hon borde heta Raffaela Rabiat istället. 

Det mest irriterande med det hela är falskheten hos dessa fåfänga knäppskallar. Att de troligtvis inte alls kämpar för djurens sak utan mer försöker framhäva sig själva, sin egen duktighet, och att plocka edgiga godhetspoäng från sina mindre gapiga veganfränder.

För hade det verkligen handlat om djurens välmående så skulle de inte ha nyttjat en så korkad metod med aggressiv skuldbeläggning gånger tusen. De vet mycket väl att sånt inte funkar alls utan snarare får motsatt effekt.

Nåt som stärker min tes om att det hela bara handlar om narcissism är att dessa två uppmärksamhetsslampiga våp också har varsitt O.F.-konto där de fläker upp sig för allt och alla att se. H*ror i dubbel bemärkelse. 

Så någon som tycker "kärring" är kvinnohat kallar andra kvinnor för horor? Det är verkligen otroligt orimligt.

I övrigt håller jag med om militanta veganer och deras tillvägagångssätt även om jag inte har någon aning om vilka just de här är.
    Anonym (Hänsyn) skrev 2025-06-29 22:35:37 följande:
    Är det någon speciell dialekt som uttalar det så? 
    Det undrar jag med. Har bara hört riktigt små barn som ibland säger så. Fast det kan säkert vara ett irritationsmoment ändå.

Barn som är 8-9 år och säger pocorn istället för popcorn irriterar ju mig även om jag aldrig skulle säga det högt. Undrar samtidigt varför inte föräldrarna rättar uttalet, det har alltid mina gjort om jag uttalat något fel. Det är snällast tänker jag.
    Anonym (Annali) skrev 2025-06-30 08:38:05 följande:

Efter att ha läst tråden vill jag addera att jag blir väldigt irriterad på folk som kommenterar på andras irritationsmoment. Tråden va ju till för att bara öppna upp sig, inte att öppna upp sig och sen blir tillrättavisad.  Sen får man förstås alltid vara beredd på mothugg här ;) men de störiga viktigpettrarna i tråden som inte tycker vissa irritationsmoment är "godkända" ni är riktigt - Riiiiktigt störiga.

Samtidigt så blir det ingen diskussion då utan bara en meningslös listtråd där alla bara radar upp sina irritationsmoment. Det är roligt att diskutera lite också, fast tonen ska självklart hålla en viss nivå. Det tycker jag ändå att den här tråden har klarat bättre än de flesta trådar här.
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 11:26:59 följande:

Där jag kommer ofrån så är det en allmän dödssynd att stå still i den vänstra delen i rulltrappan! 

Aja baja...

Det är jätteirriterande! 
    En till stor irritation när det kommer till rulltrappor är människor som inte förstår att man måste gå undan snabbt när man kommit upp. Har hänt att jag fått hoppa på sidan om en seg person för att inte den bakom mig ska slippa krocka in i någon. Förstår de inte att det fylls på med människor hela tiden som också behöver ha plats att stiga av rulltrappan?

*den bakom mig inte ska behöva..

Anonym (Hänsyn) skrev 2025-07-09 22:57:19 följande:
    Det är ingen universal regel. I Japan, tex,  ska man stå på vänstra sidan så att folk kan gå förbi på höger. Det kan vara bra att veta innan man irriterar sig alltför mycket över att folk står på "fel" sida, att det är olika på olika platser vilken sida man står på i rulltrappan. 
    Så är det förstås. Och i London påstås det att det går snabbare för alla om man tränger ihop sig i rulltrappan, både till höger och vänster, tätt och åker med upp, åtminstone i rusningstrafiken.
    Vet inte riktigt hur det funkar i praktiken. Om det är en regel eller om det mer handlade om en artikel där någon hade en åsikt och räknat på att det skulle gå fortare.
    En släkting som bodde där berättade det för längesen så har visst glömt lite detaljer.

Blir irriterad på barn över 9 och vuxna som cyklar på trottoaren. 
    Lär barnen att cykla på gatan bredvid trottoaren i tidig ålder. När jag gick i tvåan-trean kom en trafikpolis eller flera till skolan för att se över hur vi cyklade. Vi fick göra övningar och lära oss regler. En av reglerna var ingen trottoarcykling efter lågstadiet eller 8 års ålder eller vad det var. Det sa att det enbart är småbarn på minicyklar som i sakta takt får cykla på trottoaren.
    Finns inget sånt nu?
    Massor av barn som cyklar lite som de känner för där jag bor🤬
    Och vuxna som cyklar på trottoaren är fruktansvärt hänsynslösa och borde faktiskt skämmas. Händer förvisso inte ens i närheten av lika ofta som stora barn gör det. Det händer ändå.

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?