Inlägg från: Anonym (Mat_mat_och_mat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mat_mat_och_mat)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Anonym (Sign) skrev 2025-09-16 11:27:47 följande:

Jag förstår, det är oerhört irriterande. 

Enda tills det handlar om din son/ dotter eller annan nära anhörig. 

Jag irriterar mig på folks missunnsamhet, som av någon anledning alltid blir värre ju mer pengar folk tjänar. Den som syftar på att det är ett paradis att vara arbetslös, sjuk, drogberoende eller ha en diagnos. 

Jag kan lova att det hade blivit andra tongångar om de gått en enda vecka i någon av ovanståendes skor. 

Hur kan man vara avundsjuk på folk som aldrig vet hur de ska klara sig ekonomiskt, eller alltid blir sedda som parasiter ( som om det inte räcker att de själva känner sig som det)?  Folk som inte har de vänner och gemenskap, ett syfte med livet? 

Jag har varit där en gång ( arbetslös dvs), och vill aldrig någonsin mer hamna i en sån situation. 

De flesta a-lagare vill inte att livet ska vara en fest. Det är nog oftast folk som självmedicinerar för att de inte fått adekvat hjälp av psykiatrin/ vården. 

Jag känner några som har jobbat som handläggare på socialtjänsten och de var hemskt trötta på missbrukare som åkte in och ut på behandlingar, som KOSTAR SKATTEBETALARE EN MASSA ONÖDIGA PENGAR, och som inte hjälpte. När dessa kom ut så började de supa och droga på samma sätt igen. Jo, oavsett vad många tror, så är det ganska vanligt att alkoholister ser livet som en enda lång suparfest, men det säger de förstås aldrig rent ut till de som är satta att hjälpa dem eller till handläggaren på socialtjänsten. Där tycker de istället synd om sig själva och hittar på alla möjliga orsaker till varför de fortsätter dricka och droga. Missbrukare är mästare på att spela spel och låtsas, på ett sätt som skulle göra många nyktra manipulativa människor gröna av avund.

Folk på FL som ska svara emot bara för att - inte för att de nödvändigtvis är av en annan åsikt, utan bara för att TS är bestämd i sin åsikt på ett sätt som för den svarande verkar "för definitivt". 

Det man säger i en tråd ska man stå för även i andra trådar.

Att nän tänder på porr där kvinnan gurglar och låter som hon kvävs av kuken, samt våldsporr. Hur i hela helvete kan de tycka att detta är tändande? Då betyder det ju att dessa män går igång på att slå och förnedra kvinnor.

Anonym (Vantrövling) skrev 2025-10-29 07:29:12 följande:

Folk som tjatar om att de inte kan göra det och det och inte klä sig si och så för att "det är nåt för yngre personer" och suckar om att man inte kan äta en hel dessert i vår ålder, då måste man dela på två. Och dricka örtte varje kväll, för att inte dö.

Tillbringade en veckas semester med ett sånt par innan i höst. De är alltså något yngre än vi, nyss fyllda 50 och låter som de stod på dödens branter. Dessertkommentaren fick vi höra 5 middagar av 7.

Sorry, jag tänker fortsätta äta glass till lunch ibland på sommaren, använda mina smaklösa tees med text ibland, visa mig på kallis, dansa med de yngre på julfesten och allmänt fucking existera utan särskilt tillstånd från dessa ångestdominerade personer.

Låter ju snarare som par över 70..
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-10-29 05:50:32 följande:

Folk som luktar häst. 

Värsta är ju när man är på något snabbmatshak eller står i en kassakö och personen som står framför en kommer direkt från stallet och luktar ve och fan! Då tappar jag aptiten direkt.
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-11-08 09:53:18 följande:

Risigt skrivna meddelanden, kan vara sms, mejl eller liknande. Folk har en förmåga att hoppa över stor bokstav, punkt, kommatecken och även frågetecken. Inte alltid helt lätt när det handlar om längre meddelanden att få ihop det när dessa helt saknas...
    Gnälligt och petigt - jag veeet...

Tror många upplever det som att det är någon omogen person som inte skött skolan som skrivit messet, eller någon dyslektiker. Touchscreen är svårt att skriva på fortfarande (man tycker att den tekniska utvecklingen borde kommit längre), men jag tror också att folk lite grann skiter i hur de skriver, särskilt om de är stressade, för mottagaren förväntas ändå förstå vad man menar.

Folk som pratar medan de äter och "låter som egoister", dvs de pratar på ett sätt som ska markera att nu njuter de minsann bara av att få i sig god mat och då kan andra dra åt pipsvängen. Den som har hört det förstår vad jag menar, Har varit särskilt vanligt bland 40-60-talister.

Anonym (Renic) skrev 2025-11-19 00:48:40 följande:

Människor som låter ständigt täppta i näsan. Klarade inte av att titta klart på Stephen Kings miniserie The Shining (den från 1997, inte originalversionen från med Jack Nicholson) pga den otroligt irriterande, mouthbreathing ungen med nosen full av snor. Så mycket stör jag mig på det! Snyt er för f*n eller ta näsdroppar, ingen vill höra på ert slem Skrikandes

Män som är desperata efter sex och bjuder ut sig överallt. Saknar precis lika mycket självrespekt som de kvinnor som gör likadant. Ingen respekterar en billig slampa, kön oaktat. 

Ja, betydligt sämre barnskådis än han i Kubricks film från 1980. Var nog många som störde sig på "snorungen" som spelades av Courtland Mead.
    Anonym (Rättaren) skrev 2025-11-19 11:32:57 följande:

Svåröppnade förpackningar.

Tycker många förpackningar är svåröppnade, eller ska öppnas på ett sätt man inte förstår, allt från hemelektronik till matvaror. Hade köpt en ny smartphone och tänkte att jag inte ville bryta upp förpackningen om jag skulle behöva lämna tillbas den, men bara för att jag inte förstod hur den skulle öppnas hade jag sönder den ändå. Det fanns heller ingen nål som ska användas för att öppna simkorts-facket så jag fick ta en nål jag hade hemma, med risk för att facket kunde gått sönder.

Sen dessa tvinnade snören som är runt sladdar, de klipper jag bara av.

Alla rasister, klimatförnekare och Greta-hatare som frodas på sociala medier, främst äldre stofiler på Facebook och X. Som inte bryr sig ett skit om att det Greta säger kommer från forskning, och som säger "Klimatet har alltid ändrats", och som menar att människornas livsstil inte ens påverkat klimatet lite grann, trots att det finns dokumenterat sedan 60-talet, och trots att sjöar torkar ut och öknar breder ut sig, och som inte fattar att de kalla vintrar vi haft de sista åren beror på att polarisarna smälter.

Som tror att de enda som är kriminella numer är invandrare från mellanöstern och Afrika och förutsätter att det är invandrare därifrån så fort det postas om ett brott. Sen om det visar sig vara en svensk eller vithyad, så blir de helt förvirrade och förstår inte. Alla problem skylls på invandringen och det skrivs "Heja SD" och "Åkesson som statsminister". Dessa människor klarar inte att tänka det minsta utanför boxen eller nyanserat. Deras åsiktspaket är färdiga.

Anonym (Renic) skrev 2025-11-30 01:22:23 följande:

Smilfinkar, inte fågeln utan folk som beter sig på det sättet. 

Typ inställsamma människor?
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-11-30 10:28:47 följande:

Tvärsäkra människor som går i taket när de stöter på åsikter som inte går i linje med deras egna och som av samma anledning måste reducera sina meningsmotståndare med diverse nedsättande epitet och tillmälen.

Vanligt på FL. En del ser en annan åsikt eller synsätt än deras egen/eget som "kränkande" och som att personen är fientligt inställd.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?