Inlägg från: beli |Visa alla inlägg
  • beli

Jävla svärmor..

Jag tror det är väldigt individuellt, och inte alls så enkelt som att mamma och dotter förstår varandra bäst. Min mamma har alltid varit gränslös och jag har lidit väldigt mycket av hennes totala brist på fingertoppskänsla. Under min uppväxt såg hon nog mig som en kopia av henne och blev väldigt oförstående när jag utvecklade andra åsikter än hennes.

Min son har sagt ifrån till henne (sin mormor) att hon inte hela tiden ska hålla på och kalla honom gullegrisen istället för hans namn, eller att han inte alltid vill kramas. Hon både skrattar och blir stött och förstår inte gränser, helt enkelt.

Min sons farmor har däremot fingertoppskänsla. Hon är gammal lärare och barnbibliotekarie och är hur pedagogisk som helst. Jag litar på henne till 100 procent.

Så mormödrar och farmödrar definieras inte mest av att de har en dotter eller en son, utan av sin egen personlighet.

• beli
    Anonym (Rasande svärdotter) skrev 2025-06-16 13:58:02 följande:

Vi bor närmre svärmor och hon har träffar barnen överlägset mest. Ändå blir hon på riktigt svartsjuk för att vi kör FaceTime två gånger i veckan med morfar och mormor. Och så fort vi berättar att vi har varit med min familj så är inte reaktionen ?vad trevligt? utan ?vi måste träffas snart? som någon jäkla tävling. 

Sån har min mamma varit sen sonen föddes för tio år sen. Vilka j-la konflikter det har blivit för att sonen varit några dagar mer hos farmor och farfar. I skrivande stund funderar jag faktiskt på vad jag ska svara min mamma som nyss sms:ade mig, för hon vet inte att sonen och hans kusiner är hos farmor och farfar i några dagar, och jag ORKAR inte med fler konflikter.
Svar på tråden Jävla svärmor..