Inlägg från: Anonym (Air) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Air)

Rum utan ventilation

Det är ju mest lufkvaliteten man oroar sig för i det fallet. Kan bli dålig luftcirkulation och man kan bli trött i huvuder om man vistas där länge.

Det är koldioxiden man  blir trött av, om halten blir högre.

Så om ni kan få igång cirkulation av luft från något av de andra rummen till det lilla rummet, så antar jag att det är O.K. att använda som arbetsrum i alla fall.

• Anonym (Air)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-06-15 18:53:03 följande:
    Kan man ha en tv, PlayStation Och en soffa där Också? Som sagt, vi kommer inte spendera mycket tid där
    Apparaterna alstrar värme, så det kan lätt bli för varmt i ett litet rum med dålig ventlation. Men de alstrar inte koldioxid som männislor gör. 
  • Anonym (Air)

En fläkt kan inte ersötra ventilationen on 

Anonym (Testa) skrev 2025-06-17 10:34:29 följande:

Jag har sett många som använder en större klädkammare som både sovrum, arbetsrum och TV-rum (jag hänger ganska mycket på Hemnet Skrattande). Så länge dörren är öppen, eller om det finns fläkt, är det inte så stor skillnad i luftkvalité mellan en klädkammare och ett litet rum med stängda, välisolerade fönster.

TS, ni förlorar ingenting på att testa, och om det inte funkar finns det inget som tvingar er att ha kvar klädkammaren som spelrum. 

En fläkt kan användas,  men man behöver i alla fall ha dlrren öppen.
Svar på tråden Rum utan ventilation