• ttcjuliaa

Ruvardagar

Har gjort ett nytt FET efter vårt MA i december. Är på ruvardag 3 med blastocyst. Känner mig i stort sett i fin form än så länge.

Är det flera ruvare här inne som vill följas åt? 

• Svar på tråden Ruvardagar
  • ttcjuliaa
    Disnerd skrev 2025-06-16 10:37:31 följande:

Ja bara för att jag skrev i tråden så jinxade jag det såklart. Fick precis samtalet att min sista blasto inte klarade upptiningen. Men heja er!

Åh nej! Fy vilken nedtur Rynkar på näsan Hjärta
    Vad tänker ni nu? Ska ni igenom en ny runda med sprutor?
  • ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-15 19:48:51 följande:

Jag börjar ruva på onsdag om allt går som det ska! Följs gärna åt, även om jag är lite senGlad

Kul att du vill haka på! Håller tummarna! Är det första försöket? 

Jag tror jag ska tjuvtesta på onsdag, är då på RD6. Har plussat på RD5 i mina två tidigare graviditeter, en som blev en dotter i 2023 och en i vintras som slutade i MA i vecka 9. Men de testerna var väldigt svaga så jag blev inte sådär "Hurra, jag är gravid!", bara hoppfull men osäker Skrattande
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-16 11:30:59 följande:

Hej hoppar in här ! Gjorde FET I februari som tyvär slutade i MA.
    Imorgon är det dax för en ny insättning och jag blir äntligen ruvare igen med skräckblandad förtjusning 😅 Roligt om vi kan följas åt 🤗

Så spännande! Stort lycka till idag! Solig
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-16 12:58:41 följande:

Håller också tummarna, för oss alla! Det är fjärde försöket nu. Hoppets bergochdalbana, am i right? Vad spännande med tjuvtest! Ska försöka hålla mig denna gång faktiskt. Njuta av ovissheten, om det går. Den är värre än väntan mellan gångerna åtminstone. Hade ett missfall i höstas, tidigt. Det hoppas jag vi slipper!
    Har du känt något än? Eller vet du hur det brukar kännas?

Fy vad tråkigt Disnerd! Kämpa påHjärta

Välkommen in i värmen Jassan!

Verkligen begochdalbana! Jag hade både huvudvärk, trötthet och humörsvängningar i mina två tidigare graviditeter. Det är svårt att inte jämföra sig men får en dålig magkänsla nu när jag inte känns någonting alls Obestämd
  • ttcjuliaa

Min tjuvtestardag slutade i nedtur, kritvita tester på RD6. 
    Har inte känt av någonting men igårkväll fick jag upp hoppet för det spände i livmodern, precis sådär som det känns när den växer så jag trodde det skulle bli positivt på stickan idag. Är jätteledsen nu. Tror ni det är kört? Gråter

• ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-18 08:43:11 följande:
     Förstår att det känns tungt. Plussade själv på RD 6 förra gången och kommer antagligen tjuvtesta på den dagen denna gång med. Men tänker att det nödvändigtvis inte behöver betyda att det inte går vägen. Det är ju endå rätt tidigt och hcg kanske inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge utslag. 
    Styrkekramar 🌸
    Tack Hjärta
    Den enda lilla trösten är att vi har ett embryo kvar i frysen som vi kan prova innan vi börjar med ny sprutrunda. Men hoppas detta embryot bara har lite längre startsträcka än vad de andra två hade. 
  • ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 13:35:57 följande:

Vad jobbigt ttcjuliaa... Hoppet är trots detta inte ute. Vi är med dig till tesdagen och vidare om så önskas! Skönt med ett kvar i frysen också. 

Nu är jag också ruvare. Alltid så svårt att veta vad man ska göra nu. Pommes? Rörelse? Vila? Allt på en gång? 

Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-18 20:51:07 följande:
    Jo tack det går bra ! Försöker hålla mig sysselsatt för att inte tänka för mycket . Men det är ju omöjligt .. det ligger ju konstant i bakhuvudet och tiden går långsamt 😅
    Oh jaa, ruvartiden är tiden då klockorna faktiskt stannar. Hur går det med midsommarplanerna då? Cool
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 21:02:45 följande:

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Vi jobbar mot ett första nu och hoppas så att det går vägen.

När har du testdag Jassan?

När vi väntade vår dotter så var det vid exakt samma tid på året fast i 2022. Jag gick i skogen, tog fjällturer, vi drog ner till marinan och åt mat och tittade på båtarna, var ute och grejade i trädgården och planterade blommor i krukor till trappan. Bara njöt av tiden. Jag minns att jag redan tänkte att jag VAR gravid, det fanns inget annat alternativ. Det bara SKULLE gå!

Jag fick ett affirmationskort av ChatGPT dagen för återföringen. Tyckte det var jättefint så kan dela med mig av det till er.

• ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-19 07:59:02 följande:
    Hahaha ja det känns faktiskt som om klockorna stannar 😅 jodå det är full rulle och det känns som om man tar det allt annat än lugnt just nu😅 Det blir en spännande midsommar då faktiskt ingen i våran närhet vet att vi gjort ett återförande denna gång , väldigt få som ens vet att vi gör ivf 🤭 

Ett fint citat 🥰
    Vi har inte heller berättat för så många om att vi gör ivf. Det kändes större i början men nu har vi varit i svängen en stund så känns ändå ganska avslappnat. Har ni barn från förr eller blir det er första? 
    Hur tänker du ducka frågor om alkohol på midsommar? 
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-19 09:13:20 följande:
    Ne vi tog beslutet att detta är något vi vill gå igenom själva just nu utan en massa frågor från andra , det känns som om de kan ställa till med press och stress vilket vi inte vill ha .
    Vi har inga barn , det blir vårt första 🥹 men du hade barn sen innan ? 
    Hahaha ja den kommer bli tuff. Kan inte skylla på att jag kör för vi firar midsommar hos oss varje år. Tänker att jag får gå på alkoholfria alternativ som jag får smyga undan och hälla i glaset 😅🤣
    Ja, helt enig! Eftersom det är en enda lång väntan så sker det ju inte så himla mycket så då är det skönt att slippa frågor. 
    Men mysigt att gå och smyga med alkoholfritt ändå. Gå och smyga med världens största hemlighet Hjärta

Här var testet bländvitt idag så jag vågar nog ta ett glas vin iikväll. Tar två olika progereston pga kort lutealfas men känner bara jag vill sluta med dem, ingen vits att fortsätta en vecka till. 

Vi gjorde vår första IVF i juni 2022 och det tog sig på första försöket. Fick 3 på frys. Syskonförsök i oktober 2024 slutade I MA i vecka 9. Var igenom tre cytotecbehandlingar som inte tog allt så efter 2 månader av dagliga blödningar och 2 störtblödningar där jag verkligen trodde att jag skulle dö så blev det hystereskopi. Det var så traumatiskt att jag inte klarat av att tänka på att gå igenom det igen. Men nu som BF datumet närmar sig för den babyn som inte blev så blir jag mer redo att prova igen.
  • ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-19 10:32:05 följande:
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
    4 försök Förvånad Har de första inte tagit sig alls eller har det blivit mf? Ändrar de protokollet efter varje gång? Håller verkligen tummarna för att den sitter mitt i prick denna gången! Hjärta
  • ttcjuliaa

Huff, då har ni varit med om en hel del också Hjärta
    Det är så sjukt tufft att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan, speciellt när det är första man väntar på. Och maaassa hormoner i kroppen på toppen av det hela. Det tar upp så mycket tid, massa tankar och oro.
    MEN! Jag är HELT säker på att det tar sig för er denna gången. Har såna gravidvibbar av en anledning så tror det blir positivt för er bägge  Solig 

"Fördelen" med ett misslyckat syskonförsök är att man inte kan bryta ihop och ligga i sängen och deppa hela dagen. Man har ett litet barn som behöver mat och underhållning. Det är lättare att komma över förlusten när man inte har tid att tänka på det. Och vi har på sett och vis redan nått vårt mål, syskon blir bara en bonus. 

Jag är osäker på om sjukhuset vill att vi ska vänta en cykel. De har öppet hela sommaren så när vi rapporterar in resultatet nästa vecka så får vi se vad de säger. Trycker de på grön-knappen så kör vi på med det sista försöket med en gång :)

• ttcjuliaa

Igår slutade jag med progesteronet, orkar inte ta hormoner när det är så uppenbart att det inte tagit sig den här gången. Har gått på både cyklogest och duphaston,  känner mig som en tickande bomb. Igår kväll höll jag på att explodera när mannen åt chips. Han var så högljudd så jag blev tvungen att fråga om han gjorde det bara för att provocera mig. Stackarn. Men han är en trooper Hjärta 
    Hoppas jag får mens snart så vi kan göra en ny återföring innan semestern Glad

Hur mår ni nu?

Grattis till det svaga positiva Jassan, det är ju iallafall inget dåligt.ä tecken. Jag har plussat på RD5 på både både färsk och frysförsök Skrattande

• ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-22 15:47:55 följande:

Åh fattar att du är less på hormonerna då! Då kommer säkert mensen snabbare också. Dom försår nog att man är lite wack ibland, killarna. Jag har som sagt också vart lite bitter.. annars mår jag som vanligt! tror du det är
    mest cyklogesten eller dyphastonen som gör dig svängig?

Det är säkert en blandning av båda. Det är inte sååå illa då men jag kommer ofta på mig själv med småsaker som irriterar mig, typ om tvn är på lite för högt eller om det ligger kläder på golvet och sånt. Klarar hålla mig från att kommentera för det mesta men 1/100 gånger så slinker det ut en syrlig fråga Drömmer
    Jassan123 skrev 2025-06-22 16:22:19 följande:
    Förstår att du inte vill fortsätta med det , speciellt om du har biverkningar av det . Tar också cyglogest men känner inte av de alls . Inte ens på humöret 😅  hahaha stackarn , men han Förstår nog att det är hormonerna som pratar 🤣  vi hoppas på att ni snart är igång igen ! 
    Tack !  Det känns hoppfullt men som sagt .. Lite svårt att tro på det än . Ska ta ett nytt i veckan och hoppas på att det är starkare 🤗

Ja, på RD5 blir det ju gärna svagt men det borde öka ganska fort från det. Jippiee!!
  • ttcjuliaa

Grattis Jassan!! Gud så härligt Hjärta Har det sjunkit in än? 

När ska ni andra testa? 

Svar på tråden Ruvardagar