• Anonym (Väntare)

Ruvardagar

Jag börjar ruva på onsdag om allt går som det ska! Följs gärna åt, även om jag är lite senGlad

• Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-16 10:58:20 följande:
    Kul att du vill haka på! Håller tummarna! Är det första försöket? 

Jag tror jag ska tjuvtesta på onsdag, är då på RD6. Har plussat på RD5 i mina två tidigare graviditeter, en som blev en dotter i 2023 och en i vintras som slutade i MA i vecka 9. Men de testerna var väldigt svaga så jag blev inte sådär "Hurra, jag är gravid!", bara hoppfull men osäker Skrattande

Håller också tummarna, för oss alla! Det är fjärde försöket nu. Hoppets bergochdalbana, am i right? Vad spännande med tjuvtest! Ska försöka hålla mig denna gång faktiskt. Njuta av ovissheten, om det går. Den är värre än väntan mellan gångerna åtminstone. Hade ett missfall i höstas, tidigt. Det hoppas jag vi slipper!
    Har du känt något än? Eller vet du hur det brukar kännas?

Fy vad tråkigt Disnerd! Kämpa påHjärta

Välkommen in i värmen Jassan!

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-17 17:51:03 följande:

Upptiningen och återförandet idag gick bra . Nu är jag äntligen ruvare igen av ett 5 dagars blastocyst. Så nu är det dax för dom lååååånga 2 veckorna innan test😅 
    Lycka till allihopa 🌸

Hurra! Jag är snart med dig hoppas jag. Har du planerat nåt för att distrahera dig så att tiden går snabbare? 

ttcjuliaa: Jag håller tummarna hårt för dig imorgon I alla fall! Och tänk också att det är tidigt med rd5. Jag plussade först på äl+11 så (rd6 eller 7 översatt till 5-dagars blasto). Då var det suupersvagt.

• Anonym (Väntare)

Vad jobbigt ttcjuliaa... Hoppet är trots detta inte ute. Vi är med dig till tesdagen och vidare om så önskas! Skönt med ett kvar i frysen också. 

Nu är jag också ruvare. Alltid så svårt att veta vad man ska göra nu. Pommes? Rörelse? Vila? Allt på en gång? 

• Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 20:33:44 följande:
    Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Vi jobbar mot ett första nu och hoppas så att det går vägen.

När har du testdag Jassan?

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-18 21:43:27 följande:
    Har testdag 30/6. När har du ?🤗
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-19 11:29:21 följande:
    Gud vad spännande ! Roligt att vi är så nära i datum 🤗 det känns som om det är fruktansvärt långt bort just nu haha.  Ja dom sa likadant till oss , gör det som du mår bra och försök lev på som vanligt .. det är lättare sagt än gjort 😅 
    Hahaha ja risken är stor , blir placebo effekten 😅 
    Vi började uttredningen 2023 . Det var mycket köer så första inskrivningssamtalet hade vi i oktober 24. Har gjort 2 st FET 🤗
    Ja det känns kul att va synkadeCool! Haha jaa blir man placeboberusad lyckas man nog gå obemärkt förbi i ruvande? perfekt.
    Köerna är fruktansvärda alltså. Vi blev inskrivna i juni 2023 och gjorde första äp ett år senare. Dom kan verkligen det där med att dra ut på det.. (obs all respekt till dom som jobbar med det, och tacksam för att hjälpen erbjuds obsobs)
  • Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 08:23:27 följande:
    4 försök Förvånad Har de första inte tagit sig alls eller har det blivit mf? Ändrar de protokollet efter varje gång? Håller verkligen tummarna för att den sitter mitt i prick denna gången! Hjärta
    Åh vad tungt det låter med ditt missfall. Stackars! Starkt att du är igång igen nu och håller tummarna för er frysis!

Jag har gjort 2 äp med två helt olika protokoll så ändrat har dom gjort. Första äp gick så dåligt att jag fick tillbaka en 2-dagars och resten kasserades. Tror inte den jag fick mådde så bra. Andra äp nu har jag fått en handfull till frysen, det känns jätteskönt. Men av dom två jag fått åter, en 2-dagars ET och en 5-dagars FET, därifrån har inte fäst. Den jag ruvar på nu är den tredje. Tack, håll görna tummarna för ossHjärta

Vad jobbigt att det är blankt.. vet inte vad man ska säga. Ladda D-vitamin, drick vin i sommarkvällarna och nya tag i sensommarn? När får ni göra nästa?
  • Anonym (Väntare)

Skönt med en klinik som inte stänger på sommaren! Det borde ju gå att bara köra på om ni vill det tänker jag. 

Vi hoppas på din intuition ttcjuliaa! Och jassan, ska inte midsomarnattsdrömmar vara benägna att slå in? Jag håller tummarna!

Det är dag 3 nu och jag kan inte längre tänka på annat. Hjälp.. och mitt enda möjliga symptom är att jag är lite butter. sista återföringen jag gjorde var jag övertygad om att den hade satt sig, det spände och drog i livmodern och jag drömde väldigt verkliga drömmar varje natt, precis som när jag plussade. Men det var inget.

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-21 21:50:21 följande:
    Man kan ju verkligen hoppas att så är fallet 🤗 
    Nej det ör så svårt att tänka på annat .. tiden går så långsamt 😅 Det oror mig lite också att jag inte har några symtom ..   sist gång hade jag molande värk sen insättningen ,spända och ömma bröst. Nu hade jag endast lite molande dag 1 och 2 🤔
    Det är lite som shödingers katt detta. Tänkte du tjuvtesta snart?
Svar på tråden Ruvardagar