• Anonym (Väntare)

Ruvardagar

Hade du några symptom sist du plussade?
    Jag ska nig inte. Tycker nog ovissheten i ruvandet är bättre än det definitiva icke när man väntar på nästa gång. Jag märker att jag inte är särskilt optimistisk, haha. Får jobba på det. 

Jassan123 skrev 2025-06-21 23:37:24 följande:
    Haha ! 
    Är lite sugen på att testa på RD 6 , det var den dagen jag plussade på sist. Men jag både vill och inte så får se  hur de blir 😅 Hur  tänker du göra ?
  • Anonym (Väntare)

Nä men jassan! Vad spännande! Får jag säga grattis ändå eller ska jag vänta? Vilket test använde du?
    Du har alltså inte dom symptomen nu?  Vad knäppt det är! Jag får aldrig ont i brösten, fick det bara under behandlingen inför mitt andra äggplock. 

Jassan123 skrev 2025-06-22 08:49:31 följande:
    Jag hade molandevärk sen insättningen och sjukt ömma bröst . Ömma bröst brukar jag få innan mens , men då var dom riktigt ömma och spända . 
    Så olika det kan vara ! Jag står inte ut med att inte veta 😅 ! Jag vill veta direkt om det gått åt helvete eller om de finns en chans 🤭 
    Jag tjuvtestade faktiskt redan idag .. RD 5. Svagt positivt . Men vågar inte tro något ännu. Tog ovitrell för 12 dagar sen.  Har hört att man kan få falska positivt i mer än 10 dagar , som de står om den ?🤔
  • Anonym (Väntare)

Ah bra att det inte var clear blue early! Den fick jag falskt positivt med en gång. Inte ok. Har läst att ovitrell håller i sig i 11 dagar. Men det kan ju vara en tolkning av mer än 10.. Nu blev det svårare att hålla sig men jag har lovat min parner så det är bara att bita ihop! Jag får leva på ditt tjuvande. Keep me posted!

Jassan123 skrev 2025-06-22 09:24:03 följande:
    Vågar inte hoppas på något ännu 🤭😅 
    Köpte hem Tento Be Sure Graviditetstest. Har aldrig använt mig av dom innan 🤔 . Har haft något slags molande bara dom första ruvardagarna , men annars nej ingenting . Kroppen är bra lustig 🤣
  • Anonym (Väntare)

Åh fattar att du är less på hormonerna då! Då kommer säkert mensen snabbare också. Dom försår nog att man är lite wack ibland, killarna. Jag har som sagt också vart lite bitter.. annars mår jag som vanligt! tror du det är
    mest cyklogesten eller dyphastonen som gör dig svängig?

• Anonym (Väntare)
    Anonym (Tufftår) skrev 2025-06-23 13:10:29 följande:

jag är på ruvardag 12 o har haft lite lätt molvärk på morgonen. Så rädd att mensen ska komma då det är två veckor idag sen ÄP. Hur progesteronet påverkar min mens vet jag inte då jag blev gravid förra ivf:en som slutade i ett jättesent missfall.

Välkommen Tufftår! 
    Jag beklagar det du vart med om:( välkommen att prata av dig om du vill.
    Jag är på ruvardag 5 och känner ingenting, förutom kasst humör och att jag är lite svullen. Men det kan vara efter allt gott på midsommar lika gärna. När har du testdatum?

Jassan: Har du fått några symptom än? 

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-23 16:29:57 följande:
    Är också lite svullen men nej annars inga symtom 😣 
    När ska du testa igen? Fick en yrselatack igår på jobbet men det kan ju vara vad som helst. Inte för att jag brukar få det men ändå.
  • Anonym (Väntare)

Har svårt att tro att ovitrellen skulle spöka så länge! Spännande! Jag ska hålla mig. Går hellre i ovisshet en vecka extra tror jag. Oavsett utfall. Men känner noll alltså.  pyttegrejer men inget värt att tolka in tror jag. Är nog mest proggisarna och/eller annat man stoppar i sig. 

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-24 10:01:29 följande:
    Man kan alltid hoppas på att det tagit sig 🤗 Tycker att du är fantastisk som kan hålla dig 😅  Man går ju runt och känner efter mer så det kan vara svårt att veta vad som  är vad 🤭

Ja, nu är det lite svårt, för vet att det antagligen finns ett svar nu, bara ett test bort. Men jag vill inte hamna i ett ev limbo, där har man ju varit. Inte bra för arbetsförmågan om man säger så, och okoncentrerad kan man vara på semestern!
    Hur har det gått idag? 

• Anonym (Väntare)

Grattis! Åh herregud va kul! Vilket fint och starkt streckHjärta
    Har du berättat för partnern nu?

• Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-25 10:19:01 följande:
    Tack så mycket 🥰!  
    Ja vi tog testet tillsammans i morse 🤗🤗
    Åh vad roligt! Har du fortfarande inga symptom? 
  • Anonym (Väntare)

Nej, ingenting som inte skulle kunna vara helt vanliga saker..

• Anonym (Väntare)
    Anonym (Tufftår) skrev 2025-06-25 21:47:59 följande:

testdag 29/6 så söndag. Kanske testar tidigare men inte säkert. Min sambo vill kanske vänta till testdag o kommer inte tjuvtesta utan honom.

Är det din första gång du ruvar? Hur gick äggplocket? Fick du ut många ägg?

Okej! Jag tänkte inte heller tjuvtestsa, har testdag två dagar efter dig. Hur går det med symptomen? 

Min fjärde ruvning! Skrev om mina äggplock högre upp, är för morgontrött just nu för att skriva igen 🌸, men har vart nära överstimulering bägge gångerna. Är överkänslig mor hormonerna verkar det som. Fått ut runt 20 ägg varje gång. En gång var 8 mogna andra gången alla. Detta var din första? Hur gick äggplocket för dig?

• Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-27 07:47:38 följande:

Grattis Jassan!! Gud så härligt Hjärta Har det sjunkit in än? 

När ska ni andra testa? 

Jag ska testa på testdagen tänkte jag! På tisdag. Ännu inga symptom.. tror jag. Igår var BIM, men det säger ju inget det heller, pga proggisar har den historiskt skjutits framåt ett par tre dagar.

Har du hört något om planeringen framåt för dig ttcjuliaa?
  • Anonym (Väntare)

Det gick tyvärr inte vägen. Jag checkar ut!
    Tack för stödet och peppen, har vart kul att följas åt.
    Lycka till med allt!

Svar på tråden Ruvardagar