Inlägg från: Anonym (Huldra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huldra)

Ålderskillnad

Ja, jag an intyga att åldersskillnad på sådär 20-25år inte är ett hinder för en långt och lyckligt förhållande.

Jag tror att åldersskillnad i mångt och mycket beror på vilken intellektuell nivå man befinner sig på. När jag var ung kvinna var det i princip omöjligt att hitta en parter som hade samma intressen och den intellektuella mognaden som jag krävde av en man.  Jag säger inte att de inte finns men jag träffade i alla fall inte på någon i min ålder eller inom 10års spannet. 

Jag var 24 och min man var 25 år äldre när vi träffades..

• Anonym (Huldra)

Ärligt talat tror jag att när vuxna människor träffas och tycke uppstår så är ålder inte det första de tänker på.

Snare kan det emellertid dyka upp frågor om hur ett förhållande skulle fungera eller inte.  

Om attraktionen finns mellan två människor finns så har åldern ingen betydelse. 

Det är när det börjar utveckla sig till ett förhållande som åldern blir en fråga.

Min erfarenhet är att, till en början var det mest omgivningen som ställde sig skeptisk till vårt förhållande medan vi var ganska naiva.  Allt efter att åren gick så har detta helt försvunnit.

Men vi har talat mycket om detta med att min man är så mycket äldre och han hävdar att när han känner att han blir en belastning för mig så kommer han att begära hemskillnad.  Detta sa han redan i samband med att vi gifte oss, så vi har alltid varit förberedda.

Vi har haft ett fantastiskt äktenskap och jag kan inte tänka mig att jag skulle haft det bättre med en yngre man.  Man vet ju aldrig vad framtiden ger men jag skulle aldrig vilja byta bort de år vi haft. J

Svar på tråden Ålderskillnad