• Anonym (Hen)

Ålderskillnad

Hej,

Jag är 47 år och det börjar kännas som jag är förtjust i en 19-åring.

• Svar på tråden Ålderskillnad
  • Anonym (Lovis)

Jag är 20 och min sambo sen två år är 48. Det KAN funka om det är rätt personer som hittar varandra. Är det bara för att det är spännande, förbjudet eller utseende så är det nog rätt kört. Sen råkar min sambo va skitsnygg....Cool
    Min pappa är lika gammal och min pappa är "gubbe". Det är inte min sambo i närheten av. Sen är jag kanske inte som vanliga 20-åringar heller. Småpojkar i min egen ålder är det värsta jag vet. Ville typ spy på varenda kille i min klass på gymnasiet..... eller..... alla killar på gymnasiet.
    Släpp inte det om det är PÅ RIKTIGT!

• Anonym (Kb)

När kvinnan fyllt 50-55 orkar många inte med sina tröttar gubbar. Dom behöver yngre män då för sex. Till 30 % är det absolut så bland mogna kvinnor.

• Jesper f

Det behöver inte vara ett problem i sig - jag var gift med en 11 år äldre, och fram tills vi skilde oss - av helt andra orsaker som inte har med åldern att göra - inte skiljde vi oss nämnvärt från andra par. Vänskapskretsen såg kanske lite annorlunda ut och så - men det är i min värld inget "problem", kan umgås med i princip vem som helst, bara det är en trevlig människa :) Tvärtom kan det vara spännande att prata med älder människor som har mer erfarenhet, bättre tips och som har en annan världssyn än en själv. 

Enda nackdelen var givetvis om man började tänka ganska långt fram i framtiden, och hur man skulle göra med pension och sådär.... Men det beror nog också på mycket hur man är som person, hur "viktigt" det är. Är ändå en person man blir kär i, inte en ålder. Sen sträckan och bagaget man har med sig, ja. Är som det är. Är det "viktigare" än personen? Kan man bara svara på själv egentligen.

• Queen81

En 19-åring är knappt vuxen. Jag kan för mitt liv inte förstå vad du tycker att ni har gemensamt. Det där får du försöka glömma! Släpp det!

• Anonym (Kb)
    Queen81 skrev 2025-06-18 13:34:21 följande:

En 19-åring är knappt vuxen. Jag kan för mitt liv inte förstå vad du tycker att ni har gemensamt. Det där får du försöka glömma! Släpp det!

Det är väl bara fråga om att stycke kött förstår du väl
  • Queen81
    Anonym (Kb) skrev 2025-06-18 14:00:48 följande:
    Det är väl bara fråga om att stycke kött förstår du väl
    Det förstår jag. Och det smakar illa.
  • Anonym
    Anonym (Lovis) skrev 2025-06-18 06:57:31 följande:

Jag är 20 och min sambo sen två år är 48. Det KAN funka om det är rätt personer som hittar varandra. Är det bara för att det är spännande, förbjudet eller utseende så är det nog rätt kört. Sen råkar min sambo va skitsnygg....Cool
    Min pappa är lika gammal och min pappa är "gubbe". Det är inte min sambo i närheten av. Sen är jag kanske inte som vanliga 20-åringar heller. Småpojkar i min egen ålder är det värsta jag vet. Ville typ spy på varenda kille i min klass på gymnasiet..... eller..... alla killar på gymnasiet.
    Släpp inte det om det är PÅ RIKTIGT!

Det kommer högst sannolikt inte fungera i längden, även om du tror det nu.

Vilken man i 40-årsåldern vill vara ihop med en tonåring... hur gammal var du när ni träffades?

Skulle min son som är 43 komma hem med ett mer eller mindre barn och presentera som sin flickvän så skulle jag allvarligt undra vad om hänt med honom.
    Inte ens min 26-åring skulle ens titta åt en småflicka som dig.
  • Anonym (Kb)
    Queen81 skrev 2025-06-18 14:24:13 följande:
    Det förstår jag. Och det smakar illa.
    Det är vuxna människor :)
  • Anonym
    Anonym (Kb) skrev 2025-06-18 15:44:05 följande:
    Det är vuxna människor :)
    Knappt... 
  • Anonym (123456)
    Anonym skrev 2025-06-18 15:21:28 följande:
    Det kommer högst sannolikt inte fungera i längden, även om du tror det nu.

Vilken man i 40-årsåldern vill vara ihop med en tonåring... hur gammal var du när ni träffades?

Skulle min son som är 43 komma hem med ett mer eller mindre barn och presentera som sin flickvän så skulle jag allvarligt undra vad om hänt med honom.
    Inte ens min 26-åring skulle ens titta åt en småflicka som dig.
     Det handlar om personligheten framgick det väl i hennes inlägg.

Hur ser din son skillnad på en 20-åring och 26-åring förresten? Det finns tom folk över 30 som får visa leg på systemet och alltså ser ut att kunna vara under 20. Men de skulle han inte titta åt? Din 26-åriga son kanske bara attraheras av folk med tex tydliga rynkor och gråa hår? Han lär vara avvikande i så fall.
Svar på tråden Ålderskillnad