• Anonym (Hen)

Ålderskillnad

Hej,

Jag är 47 år och det börjar kännas som jag är förtjust i en 19-åring.

• Svar på tråden Ålderskillnad
  • Hen78
    Anonym (Kb) skrev 2025-06-18 14:00:48 följande:
    Det är väl bara fråga om att stycke kött förstår du väl
    Nej, det är det verkligen inte. Hen verkar vara en jättefin person. Skulle aldrig såra personen så.
  • Anonym (Låter trevligt)
    Anonym skrev 2025-06-18 05:21:33 följande:
    Högt upp i åldern?
    47?
    Känns så. Gammal, passe, enda syfte är att jobba, betala skatt, konsumera och dö så snart som möjligt efter pension så att man inte är till besvär. 

Alldeles för gammal för att ha lust och ork att förändra, för ung för att drömma om att slippa stressen. Poänglös,otacksam, ensam och bitter tillvaro. 

Ja, det hade vart trevligt att bli förtjust i någon istället för att som bäst fejka det för att få sex. Som att förmågan att älska har försvunnit.
  • Hen78
    Hej!

Det har växt fram. Hen jobbar som kassör i en stor mataffär precis där jag bor. Först var det bara hej och så. Sen blev det strömavbrott i butiken. Hen jobbade inte då, men jag sprang på hen när hen var på restaurang med en kompis. Då bad jag hen på skoj att lösa strömavbrottet. Då bad hen mig att komma och titta på deras UF-företags produkter. Jag kunde inte för stunden, men kom tillbaka till köpcentrumet igen lite senare. De hade visning där, precis som många andra företag från olika skolor. Jag köpte 2 stycken av produkterna. Efter det började vi prata mer i affären där hen jobbar och vi upptäckte att hen går i skolan där jag är och jobbar då och då. I fredags var jag där och jobbade under hens student och hen blev jätteglad över att se mig. Även om hen vetat det i förväg sedan en tid. Hen kramade mig två gånger och jag råkade pussa hen på kinden. Det bara blev så automatiskt. Sedan dess har jag skickat studentblommor till hen med en vänskaplig text med råd. Hen har inga kontaktuppgifter till mig ännu, så vet ännu inte hur hen reagerat över blommorna. Dessa fick hen igår.

Jag skriver hen eftersom ena könet döms annorlunda och mycket hårdare än andra när det gäller sådant här. Väldigt tråkigt tycker jag.
  • Hen78
    Queen81 skrev 2025-06-18 14:24:13 följande:
    Det förstår jag. Och det smakar illa.
    Va? Varför säger du så? Sex ligger inte i fokus när det gäller den här personen.
    Jag är väldigt försiktig och snäll. Har inte gjort några närmanden över huvudtaget och inte nämnt sex i någon bemärkelse överhuvudtaget till hen.
  • Anonym (Kb)
    Queen81 skrev 2025-06-18 21:17:15 följande:
    Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän man är 25, ibland t.o.m lite äldre. Att man är myndig, enligt lag, vid 18 spelar ingen roll. Vi talar om en tonåring och någon som kunde varit hens förälder.
    Herregud. det handlar om sex, inget annat. Man är inte tonåring längre när man är 18-19. Man är myndig.
  • Queen81
    Hen78 skrev 2025-06-18 21:43:13 följande:
    Va? Varför säger du så? Sex ligger inte i fokus när det gäller den här personen.
    Jag är väldigt försiktig och snäll. Har inte gjort några närmanden över huvudtaget och inte nämnt sex i någon bemärkelse överhuvudtaget till hen.
    Du behöver inte skriva hen för alla förstår ändå att du är en man. 
    Att du är intresserad av en seriös relation med henne är bara helt galet! Vad tänker du att ni skulle ha gemensamt? Vilket intellektuellt utbyte skulle ni ha?
  • Man 78

Nej, jag anser inte att det är sunt för en person i min ålder att ha någon form av relation med en 19 åring. 

• Anonym (Hen)
    Queen81 skrev 2025-06-18 22:07:08 följande:
    Du behöver inte skriva hen för alla förstår ändå att du är en man. 
    Att du är intresserad av en seriös relation med henne är bara helt galet! Vad tänker du att ni skulle ha gemensamt? Vilket intellektuellt utbyte skulle ni ha?
    Ok.
    Att jag skriver om det handlar också om att jag är så jävla trött på att se att en del folk alltid utgår från att det handlar om utnyttjande så fort det är stor åldersskillnad. Speciellt kvinnor faktiskt.

Det finns säkert konserter vi båda skulle tycka om till exempel. Eller en resa längre fram. Än så länge har vi inte pratat om riktigt djupa saker. Antagligen för att de inte kommit på tal bara. Förmodligen för att det bara handlat om några minuter max per gång. Det flyter på bra när vi pratar. Än så länge iallafall. Hon är snäll och gullig. Det är också trevligt för jag känner ingen som bor på det område där jag bor.
  • Queen81
    Anonym (Kb) skrev 2025-06-18 22:04:11 följande:
    Herregud. det handlar om sex, inget annat. Man är inte tonåring längre när man är 18-19. Man är myndig.
    Han skrev ju precis att det inte handlar om bara sex.
    Och jo, givetvis är man tonåring när man är arTON och nitTON.
  • Tyra myra

Varför har vänskap mellan generationerna blivit så ointressant idag. 
    När jag var ung utvecklade jag och en av mina lärare som följt mig genom livet. Idag skulle man kanske kalla det för mentorskap.  

Han var 30 år äldre än vad jag var men jag älskade hans berättelser om vad han varit med om i livet. Han gav mig ingångar i litteraturen, vilket jag är väldigt tacksam för idag. Vad jag gav honom är jag osäker på, men en gång när vi träffades över en kopp kaffe i deras kök så frågade jag hur han hade orkat stå ut med mig i alla år. Han skrattade och svarade, Du fick mig alltid på gott humör och faktiskt har jag alltid känt mig smickrad över att du ville höra vad en gammal gubbe som jag har att säga.  

Han är borta sedan många år men än idag kan jag tänka på honom och undra vad han skulle ha tyckt och tänkt om saker och ting.

TS Du kanske kunde tänka dig någonting sådant.

Svar på tråden Ålderskillnad