Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Jag ångest-köpte ett hus...

I princip alla jag känner som bor närmare polcirkeln har någon form av psykisk ohälsa. Hög arbetslöshet, dåliga jobb, låga löner.
    Ta d-vitamin, fixar kanske solbristen. Hoppa på ett säsongsjobb så kan du kanske vara ledig halvårsvis. Håll dig borta från spriten, skaffa mörkläggningsgardiner. Renovera inte ihjäl dig.

• Anonym (M)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-17 21:45:57 följande:
    Alla jag känner kring och norr om polcirkeln behöver bara jobba ca 22 veckor om året, ledig alla de andra 30 veckorna och de lyfter mellan 750.000 upp till miljonen om året. De bor i hus som ökat i värde från halvmiljonen till drygt två miljoner. De bor i en region med noll i arbetslöshet, det råder tvärt om arbetskraftsbrist inom i stort sett alla yrken. Du lever i en grotta utan kunskap om din omvärld.
    Då finns det ingenting att oroa sig över. Ts kan hämta sina vitaminer från hjortronen på myren. Kanske skaffa ett kassavalv till alla miljoner ts kommer att införtjäna på sina 22 veckors arbete om året.
  • Anonym (M)
    Anonym (japp) skrev 2025-06-18 02:42:15 följande:
    Varenda kotta i det här landet har ju någon form av psykisk ohälsa. I Ystad lika väl som i Karesuando. Om vi nu ändå ska överdriva, menar jag. Annars är väl folk som folk är mest. 

D-vitamin tar jag redan året runt. Jag tål inte solen så värst så undivker att gå ut när den står så pass högt att den ger utslag på appen jag har. 
    Jag upplever en skillnad. Hemmahörande i norr, förvånansvärt mycket psykisk ohälsa. Någon fick elchocker, andra säger sig ha fått postcovid och kan inte jobba heltid, flertalet utbrända och går på sjukersättning. Fortsätt med d- vitaminen
Svar på tråden Jag ångest-köpte ett hus...