• Anonym (Ts)

Lön före midsommar?

Finns det någon som får det?

Jobbar inte själv i nuläget utan är mest nyfiken. 

• Svar på tråden Lön före midsommar?
  • Krocko
    Anonym (Madeleine) skrev 2025-06-18 11:21:57 följande:
    Ja, och midsommar är helgen före. Man får pengarna före midsommar även om ordinarie löneutbetalningadag infaller en vanlig dag. 
    Nej, får du vanligtvis lön den 25:e så får du det även denna månad.
  • Anonym (Annat)
    Ja, och midsommar är helgen före. Man får pengarna före midsommar även om ordinarie löneutbetalningadag infaller en vanlig dag. 

Har vi säkert fått något år men denna gång kommer lönen den 25:e som vanligt.
  • Anonym (Madeleine)
    Anonym (Annat) skrev 2025-06-18 11:27:30 följande:

Har vi säkert fått något år men denna gång kommer lönen den 25:e som vanligt.
    Kanske för några få personer med icke-normala arbetsgivare. Men för oss andra kommer den senast fredag. 
  • Anonym (Det varierar)

Om lönen kommer före midsommar eller ej beror på vilket datum midsommar infaller.

Jul är ju alltid den 24:e till 26:e, så då blir det givet att man får lönen innan, men midsommarafton kan vara allt mellan den 19:e och den 25:e.

• Krocko
    Anonym (Madeleine) skrev 2025-06-18 11:32:01 följande:
    Kanske för några få personer med icke-normala arbetsgivare. Men för oss andra kommer den senast fredag. 
    Fredag räknas som helgdag så då betalar inga arbetsgivare ut någon lön (möjligtvis någon liten privat arbetsgivare, men inga vanliga stora, eller myndigheter, eller förvaltningar). Så nej, du får ingen lön på torsdag, du får den nästa vecka på onsdag.

Annars kan du ju logga in på din bank och se om det står att du ska få någon utbetalning i morgon. 

Men vi andra som  får lön den 25:e får lön just den 25:e och ingen annan dag den här månaden. 
  • Anonym (bara)

Jag har alltid fått min lön den 25e, om den 25e inte är midsommarafton, då får jag 24e. Det är inte som till jul, då jag alltid får lönen tre vardagar innan julafton. 

• elmadumle

Vi är många som får lön den 27/e och den kommer som vanligt i år då midsommar ligger tidigt. 

• Anonym (M)
    Anonym (Madeleine) skrev 2025-06-18 11:21:57 följande:
    Nej
  • Anonym (Madeleine)
    Anonym (M) skrev 2025-06-18 12:24:13 följande:
    Nej
    Jo, midsommar är helgen före. 
Svar på tråden Lön före midsommar?