• Anonym (Galen stalker?)

Är min present galen????

Så. Jag har dejtat någon i 6 månader. Han har tappat bort sin termosmugg med barnen på. Jag tog en bild från hans instagram och beställde en termosmugg med ena barnet på för det fanns tyvärr bara en bild. Nu har den kommit och jag berättade för min kompis. Hon säger att han ju kommer tycka att jag är Psyco nu. Stalkwrvarning typ. Jag är jättenervös nu. Hell no att jag vill ge den nu. Skäms ihjäl!!
    Vad tror ni?!

• Svar på tråden Är min present galen????
  • Anonym (Erfaren_man)

Bara ett av barnen känns faktiskt inte så bra. Och dessutom att du tagit bilden från hans insta. 

Jag hade nog valt att ta det säkra före det osäkra och fixa en annan present. Din tanke var fin, men kanske inte helt genomtänkt. 

• Anonym (Hmm..,.)

Bara ett av barnen hade jag skarpt ogillat. Nej, det var definitivt ingen bra present. Köp nåt annat.

• SwediShortSnout

Sjukt bra tanke men håller nog med om att det är lite skumt med bara ett av barnen. Kan du inte bedöma dom posera lite kul på en bild när du ser dom. Och säga att det är för en present till pappa? Dom hade tyckt det va kul med. 

Han har träfat mina barn men jag har inte träffat hans två. Än. Åh. Suck. Jag tänkte det var en fin grej. Tur jag inte hann ge den?. Men vad ska jag göra med den nu då?! Suck

Han har bara en bild av ett barn på insta

• Anonym (H)

Hade det varit med båda barnen hade det varit annorlunda.

• Anonym (Em)

Såklart det hade varit bäst med en bild på båda barnen, men jag tycker definitivt att du ska ge den ändå! En gullig gest tycker jag. Fattar inte varför han skulle tycka att du var psyko för det? 

• SwediShortSnout
    Anonym (Galen stalker?) skrev 2025-06-18 18:30:10 följande:

Han har träfat mina barn men jag har inte träffat hans två. Än. Åh. Suck. Jag tänkte det var en fin grej. Tur jag inte hann ge den?. Men vad ska jag göra med den nu då?! Suck

Jag tycker du ska ge den ändå. Det var riktigt fint av dig, och hade det varit jag hade jag blivit jätteglad. Tycker inte alls att du är en stalkar 

Jag tänkte också det var en fin present,men när min kompis sa sådär så blev jag osäker som fasen. och 90% av er tycker ju också att jag borde tänka om?..Får se om jag vågar ge den?.isf hoppas att han ser det fina i tanken

• Anonym (a)

Ja, det blir lite konstigt faktiskt. Inte att du tagit den från instagram utan mer att det enbart är ett barn och att du inte träffat dom. Jag hade nog varit ärlig och sagt att jag verkligen ville ge honom något liknande muggen som han älskat men att jag insåg hur konstigt det blev med bara ett barn. Kanske skratta åt det och beställa någon vinylbild med andra barnet som går att sätta dit? Eller slänga den tbh

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Galen stalker?) skrev 2025-06-18 18:30:10 följande:

Spara muggen som framtida present till det aktuella barnet. 
  • Anonym (?)

Släng muggen. Jag som pappa hade blivit jävligt tveksam om bara ett av mina barn var med på muggen, speciellt om ni inte träffats.
    Dessutom, vad får barnet som inte är med på muggen för uppfattning.
    "Pappas nya tjej tycker inte om mig fast vi inte ens träffats"
    Monumentalt dålig present enligt mig.
    Jag hade i första hand inte fått stalkertankar med verkligen undrat varför bara ena barnet var med. Sedan.... hade tanken om stalking kommit då jag insett att det var en av mina bilder som "kapats"

• Anonym (M)

Det konstigaste är att göra en sådan sak när du inte ens har träffat barnen. Det är lite gränslöst att använda en bild av barnet då, plus det faktum att det bara är ena barnet. 

Det är en fin tanke men efter sex månader är relationen fortfarande ny och om han inte har velat att du ska träffa barnen än så uppskattar han antagligen inte att du använder en bild på barnet. 

Så nej, ge honom inte den presenten i det här läget. 

Jag som har blivit stalkad av ett riktigt psyko i många år skulle få panik men jag inser att det är på grund av mina erfarenheter. Fast man vet ju inte vad han har i bagaget. 

• Anonym (?)

Särbo sedan snart 11 år - hade min gumma som i övrigt är väldens bästa bonus-morsa så hade hon åkt ut på arslet.-Man gör inte skillnad på mina barn.
    Jag gör det inte på hennes och hon gör det verkligen inre på mina
    Till hösten ska hon bli "bonus-mormor"

Vill påpeka att jag gav presenten med orden att jag förstår om jag verkar galen och att jag hade tänkt kasta den av ren ångest. Han blev glad och sa den var jättefinoch trodde jag var knäpp som tänkte kasta den. Så det var inte så farligt trots allt :D

• Anonym (Monika)
    Anonym (Galen stalker?) skrev 2025-07-12 10:42:37 följande:

Vill påpeka att jag gav presenten med orden att jag förstår om jag verkar galen och att jag hade tänkt kasta den av ren ångest. Han blev glad och sa den var jättefinoch trodde jag var knäpp som tänkte kasta den. Så det var inte så farligt trots allt :D

Nej, de flesta ser när någon anstränger sig och vill göra något fint, även om det inte blir perfekt. Samt, till skillnad från de i tråden, så känner han dig. Finns inga andra tecken på stalking eller röda flaggor, så behöver man inte fultolka. 
Svar på tråden Är min present galen????