Hur lägger ni upp maten för vardagarna?
Vi äter hemlagat varje dag men jag känner inte att jag "lagar" mat varje dag.
Nu är det bara torsdag och sen kommer midsommar så denna vecka är lite annorlunda matmässigt men hittills har det sett ut så här.
Söndag:
Tillagar 2,5kg kyckling, 75% hamnade i en gryta ihop med paneng-grytbas, paprika, palsternacka, lök och champinjoner vilket blev middag på söndagen och matlåda för tre vuxna till måndagen samt två lådor till frysen. Kokade även potatis och ris.
Måndag:
Resterande 25% kyckling kryddades med vitlök och kebabkrydda och hade vi i wrap tillsammans med grönsaker mm.
Tisdag:
Pastaskruvar och köttfärssås. Köttfärsen kryddade jag hälften med tacokrydda och tog ur så det blir tacos senare i veckan.
Onsdag:
Veg pasta med fetaost, paprika, örter och oliver (typ tiktok-pasta). Superenkelt, tar bara 30 min i ugnen. Färdigkokt pasta kvar sen igår.
Torsdag:
Tacos, färs stekte jag ju i tisdags så det är lite grönsaker som ska hackas o så.
Vi har heller inga problem med att äta samma sak flera dagar i rad och jag gillar att ha protein färdigt i kylen så kan man bara ta tex pastaskruvar och potatis ihop med färdigt tillagad färs, lax, kyckling eller vad det nu finns. Vi har alltid feferoni, oliver, fetaost, några olika såser, sweet-chili-sås, grönsaker mm så det går att plocka ihop en god wrap eller sallad.