Hur går jag ner i vikt på rätt sätt?
Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt och nu en tid ätit typ 1000-1200 kalorier om dagen och det funkar bra, både att jag går ner och att jag känner det funkar att leva så. Faktiskt tror jag att jag skulle kunna äta såhär resten av livet.
Men jag kommer antagligen inte kunna göra det för då kommer jag väga mindre än vad jag vill när jag är klar. Enligt de beräkningar som jag kan hitta. Alltså jag blir smalare än jag vill om jag i längden fortsätter med det energiintaget.
Och har nu läst att förbränningen/ämnesomsättningen kan ställa om sig på grund av för låga kalorier så det blir ju inte heller bra. Men om jag äter typ min målvikts kalorier så kommer det dröja så länge innan jag når den. Och igår åt jag med flit nästan 1400 för tänkte jag måste öka. Men då fick jag typ äta fast jag var mätt och tvinga i mig mat
Har ni några tankar hur jag bör göra, hoppas ni fattar hur jag menar med allt det här
jag är fysiskt ganska inaktiv kanske jag ska säga med, men försöker röra mig det jag orkar