Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Plufsig av träning

Du kan inte tänka dig att minska mängden fett på kroppen heller genom att dra ner på kalorierna? Iom att du inte kommer att göra en diet menar jag.

För mig som tränar mkt så kan jag uppleva att jag samlar vätska några dagar efter riktigt hård träning som jag är ovan vid, det rinner ju bort sen. Borde kunna vara det du ser. Eller om det är att musklerna blir lite större och därför ökar storleken under fettet.

Promenader är en underskattad form av rörelse imo, känner en som går väldigt mkt och hon är riktigt fit. Inte mkt fett vilket gör att man ser tonusen på musklerna. Skulle du kunna öka på promenderna om det är så att du skulle trivas med det? Rörelse ska ju vara något man mår bra av, en del av livet.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Päronet) skrev 2025-06-20 08:56:21 följande:
    Jag har ett BMI väldigt när undervikt så jag kan inte gå ner mer. Är 168 cm och väger 50 kg. Har vägt mindre ca 48 kilo och det är samma problem. Jag promenerar mycket och får mycket vardagsmotion. Jag äter bra mat med mycket grönsaker och protein som kyckling, kött och fisk, men unnar mig goda saker då och då och vill inte utesluta saker helt.
    Ja då förstår jag med den vikten. Celluliter har ju typ alla som inte är 18, även hon jag skrev om som har liknande längd/vikt-ratio som du har aningen. Jag hade satsat på mer styrketräning i ditt läge för hela kroppen, det minskar det upplevda fettlagret eftersom musklerna spänner ut. Du låter som du har koll på proteinet, jag hade sett till att fokusera på att behovet blir uppfyllt, att det finns energi att orka träna och göra det istället för tänka celluliter. Men om du skulle ha onormalt mkt då...kvinnorna i min släkt som är äldre har en hel del, jag accepterar att det är min genetik. Hur ser kvinnorna i din släkt ut?

Vet dom som tycker att dom fick mer celluliter när dom levt på mkt fast food i perioder och att det minskade när maten blev bättre igen. Jag tycker med att man ska kunna äta bortanför strikt, men jag nöjer mig med kanske 80% bra och resten mer fritt.
Svar på tråden Plufsig av träning