Var finns de bra männen?
Med risk för att det kanske var andra kvinnors erfarenheter du efterfrågade kan jag väl bara instämma och säga att jag pretty much upplever detsamma fast ur en mans perspektiv då.
Med risk för att det kanske var andra kvinnors erfarenheter du efterfrågade kan jag väl bara instämma och säga att jag pretty much upplever detsamma fast ur en mans perspektiv då.
Jag upplever att de bra männen är gifra och enda chansen att få en är att vara väldigt "på" när (om det ens händer) de skiljer sig.
Det är då.en har chansen och det gäller att vara väldigt snabb för annars tar någon annsn honom.
Du skojar bara nu va? Det absolut SISTA som stod på agendan efter skilsmässan var att kasta mig in i en ny relation. Det fanns ungefär 1000 andra saker som var viktigare och en relation fanns inte på kartan.
Och även om du skulle hitta någon där det lyckas, vad får du då tror du med en person som utan att blinka bara går rakt in i nästa? Påstår inte att det är omöjligt men föreställer mig att oddsen för en bra och stabil relation på lång sikt inte är de bästa under de premisserna.
Jag är visserligen medveten om i vilket forum jag befinner mig nu och begriper att det inte är helt representativt för verkligheten, men efter att ha scrollat igenom tråden så bara undrar jag vad i hela friden det är för människosyn som frodas här inne.
"Du är 47, frånskild med barn. Jisses, bra män vill inte ha något seriöst med sådana kvinnor. (Fred)"
"Bra män" Så det finns liksom en förstasortering då eller? Och by default i så fall en andrasortering? Vad skulle det vara i så fall - vad sägs om att det finns OLIKA människor, både män och kvinnor och att de tilltalar OLIKA män och kvinnor?
"Sådana kvinnor" Sådana??? Grymt nyfiken vad du menar här. Vad är problemet här? Att hon är frånskild? Att hon är 47? Att hon har barn? Förklara hur något av det per automatik skulle vara negativa saker.
"Nej du inga män som varit gifta eller har barn. Dom har lika dåligt marknadsvärde som kvinnorna. Vill inte ha andrahands kvarlevor. (Amanda)"
Andrahands kvarlevor? WTF! Jag köper att man självklart har olika preferenser beroende på var i livet man befinner sig. Det är absolut rimligt. Men ursäkta, pratar man på det sättet om andra människor är man snett på det.
"Om en kvinna väl är bra kommer hon att ha mängder av bra män efter sig (Fred)" "om en kvinna väl är bra"? Samma märkliga snack....vaddå "bra"? Enligt någon särskild standard eller? Vi kanske ska dela in människor i olika rankade grupper, både män och kvinnor.....och så hamnar man i första, andra, eller tredje klass och får bara tillgång till personer i samma klass. Det blir väl bra, så slipper alla vara så irriterade över att de bara hitta "dåliga" människor och aldrig de "bra". Då vet du ju direkt att alla i den gruppen du befinner dig i är bra.
"Vissa småfel hos män går att få bukt med, jag talar av egen erfarenhet (Malin)" "Vissa småfel"??? "Går att få bukt med"???
"Ja alltså jag köpte en begagnad bil häromveckan, alltså den hade ju en del skavanker och repor och något missljud, men du vet det fixade jag till. En omlackering och in med skrället på verkstan så blev det prima skick igen"
Vill någon bli betraktad på det viset? Skulle du Malin på riktigt vilja vara med en person som efter att ha träffat dig konstaterar att du hade lite småfel, men inget som inte går att fixa?
"du måste ställa dig frågan varför de ska välja en frånskild 47 årig mamma (W)" Nej, DU däremot kan ju motivera varför i hela friden någon INTE skulle välja en frånskild 47-årig mamma. Precis som alla andra människor kan hon naturligtvis ha egenskaper som gör att det inte tilltalar vissa människor, men återigen....är det åldern...att hon har barn...att hon är frånskild? Visst, man kan ju fokusera på att hitta dåliga saker och problem det första man gör. Det är inte ett dugg svårt. Det är å andra sidan inte svårt att göra det omvända.
Mamma = sannolikt bra på att organisera och hålla många bollar i luften, går inte igång över småsaker
47 = Har skaffat erfarenhet, sannolikt ett stabilt och ordnat liv, har inte huvudlöst bråttom in i saker
Frånskild = Har sannolikt någon slags standard och tar inte vem som helst bara för att vara i en relation. Klarar sig bra själv och är inte rädd för att vara/bli ensam.
Välmenat tips nu. Utmana din föreställning om att alla bra är upptagna redan för annars kan du helt lägga ner dejtandet. Just nu har du programmerat din hjärna till att alla som inte är upptagna, by default inte är någon som kommer attrahera dig. Det kommer ske helt omedvetet att du letar efter och hittar saker som du finner oattraktivt och varje gång du gör det kommer din hjärna och ditt ego få ett litet *Pling* som därmed bekräftar din tanke om att alla som är bra nog till dig är upptagna.
Det blir ett skolboksexempel på hur en självuppfyllande profetia fungerar....och det är du ju inte särskilt hjälpt av.
Tja, jag får iallafall ge dig att du valde ett bra nickname - konstigt - För det är vad jag kan säga om din kommentar. Varför ens jämföra till att börja med? Och om du nu SKA jämföra behöver det ju bygga på fakta för att över huvud taget vara relevant. Var finns den faktan i så fall? Men bara för sakens skull så låtsas vi för en sekund att det du påstår här stämmer. Vi köper antagandet att kvinnor skulle vara mer hycklare än många män. Och nu då? På vilket vis är den informationen på något vis över huvud taget meningsfull - ska vi ta fram något åtgärdsprogram då eller???
Denna eviga tävlan om vilka som är värst och vilka som har mest brister. Som av en OTROLIG slump är det också alltid alla andra det är fel på. Själv är personen bara ett offer för dessa grymma omständigheter. Vem vill ens ha det så? För om nu DET vore sant finns det ju absolut inte ett skit du kan göra åt saken. Dig själv kan du ändra på men inte andra.
Blir det aldrig varmt under den där tjocka offerkoftan någon gång? Kliar den inte jäkligt obehagligt?
snälla säg att du bara skojar nu Mats. Snälla säg att du inte på riktigt tänker som du gör och tror att det är så. När som helst nu hoppas jag att någon hoppar fram nu och talar om att allihop var en enda stor bluff och att jag är med i dolda kameran.
"om du inte skulle behöva göra skönhetsoperationer" Behöva!!??? Och ovanpå allt tänker du att den som gör det, gör det för att få män?
Jag häpnar över hur man kommer fram till sådana slutsatser.....inte bara att det skulle vara någon enskild person som gjorde så heller, nej nej, som om det är ett utbrett fenomen, en vedertagen sanning att det är såhär det ser ut.
Snälla kan någon släcka ner internet bums? Det är uppenbart att det inte är bra för mänskligheten med sån enorm informationstillgång för sållandes och slutsatserna som dras och sprids vidare lämnar en del övrigt att önska.
Nu gav jag ju bara en väldigt väldigt avskalad och förenklad kommentar om artikeln som länkas till här. Det gjorde jag med tanke på forumet jag skriver i men om man är mer intresserad så ger de en bättre och närmare förklaring om man följer artikeln vidare och läser originaltexten om studien som är ganska omfattande och absolut ger belägg för att det finns tydligt samband mellan antalet barn med fler och större utvecklingsrelaterade problem och åldern på pappan. Det verkar också inte helt osannolikt att det SKULLE kunna finnas en koppling till sämre kvalitet på mannens spermier i takt med stigande ålder. Det är bara mycket mycket svårare att fastslå genom upplägget de har använt. I den bästa av världar och i en värld av obegränsade resurser finns det väldigt många intressant fynd i studien som man borde forska vidare med en bättre design....och en av dem hade ju varit den genetiska komponenten och hur mycket pappans ålder är en faktor där.
Jag uppfattade det som att utgångspunkten till den artikel som lades in här var att man kom in på ämnet om hur kvinnors ålder har betydelse för hur barnet blir (mörda mig inte nu ni som läser detta - jag förenklar galet mycket av tidsskäl nu när jag skriver), och sedan ville man belysa att det inte bara är kvinnans ålder som är av betydelse, utan även högre ålder på mannen ökar risken för fostret. Därför inriktade jag mig också på huruvida studien ger belägg för det....av samma anledning fördjupade jag mig inte i andra saker runtomkring som onekligen är intressanta aspekter av studien - upprepar rekommendationen att läsa den i sin helhet vid intresse och bättre förståelse för vad de kommer fram till och vilka slutsatser som dras av den och Karolinska har kortat ner och presenterat.