• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Fred)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-20 15:31:39 följande:
    Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

Du är 47, frånskild med barn.

Jisses, bra män vill inte ha något seriöst med sådana kvinnor.
  • Queen81
    Anonym (Fred) skrev 2025-06-20 15:34:09 följande:
    Du är 47, frånskild med barn.

Jisses, bra män vill inte ha något seriöst med sådana kvinnor.
    Haha, klart de vill! Vissa vill och vissa vill inte, men att säga att alla män väljer bort kvinnor som är frånskilda och har barn är bara skitsnack. Sen att du kanske föredrar 25-åriga kvinnor som längtar efter att bli mammor får stå för dig.
  • Anonym (W)

Som 47 årig frånskild mamma kan du inte ha samma krav som när du var 20. I alla fall inte om du vill hitta någon. Du får se över dina val av män, det finns uppenbarligen bra män. Men du måste ställa dig frågan varför de ska välja en frånskild 47 årig mamma, varför de ska välja dig.

• Anonym (Grymt_besviken)
    Anonym (W) skrev 2025-06-20 15:42:51 följande:

Som 47 årig frånskild mamma kan du inte ha samma krav som när du var 20. I alla fall inte om du vill hitta någon. Du får se över dina val av män, det finns uppenbarligen bra män. Men du måste ställa dig frågan varför de ska välja en frånskild 47 årig mamma, varför de ska välja dig.

Det enda krav jag har är att träffa en bra, snäll, omtänksam och något sånär attraktiv man. Jag inser självklart att jag inte är 20 längre, men för det kan man ha förväntningar på hur en man ska vara, eller?
  • Anonym (Klaus)

Men man kan väl vara seriös och ändå ångra sig?

Alla får väl säga nej?

• Ascendere

Alltså du får nog vända på tankesättet, vad har du att erbjuda en man i hans liv? En ?bra man? har i alla fall i min bok sitt liv ordnat som han vill ha det, och ingen anledning att släppa in vem som helst som inte har något att bidra med till hans mission. 

• Anonym (Men)
    Anonym (W) skrev 2025-06-20 15:42:51 följande:

Varför skulle några inte kunna välja en frånskild 47 årig mamma? Det finns väl för bövelen frånskilda 47-55 åriga män med barn också? 

Nä, hon ska självklart kunna ställa vissa krav på män, annars finns ingen mening med att skaffa en ny öht!

Sen får man kanske sänka kraven på hur attraktiva män man vill ha, om man vill lyckas få de bra och seriösa. Samma gäller för båda läger. Män kan inte tro att de ska få unga fertila kvinnor om de är sig till åldern med flint och kulmage. 

Eller så får de männen också vara utan.

• Jimmy75

Med risk för att det kanske var andra kvinnors erfarenheter du efterfrågade kan jag väl bara instämma och säga att jag pretty much upplever detsamma fast ur en mans perspektiv då.

• Anonym (T)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-20 15:45:02 följande:
    Det enda krav jag har är att träffa en bra, snäll, omtänksam och något sånär attraktiv man. Jag inser självklart att jag inte är 20 längre, men för det kan man ha förväntningar på hur en man ska vara, eller?
    Alla får ha vilka förväntningar de vill. Hur realistiska de är om man verkligen ska lyckas träffa någon är en annan sak. Det kan ju vara många bra män du inte attraheras av och då blir det svårt. Om du främst attraheras av övriga män så blir det så klart svårt.
Svar på tråden Var finns de bra männen?