Inlägg från: AlterEgon |Visa alla inlägg
  • AlterEgon

Var finns de bra männen?

Anonym (Snart 50 år) skrev 2025-06-20 17:00:37 följande:

Något jag märkt med åldern är att man måste ha specifika krav och kunna stå för dom också och inte göra bort sig med att tänka "nöja sig" eller se män med "potential " . 

Att vilja ha en bra man är för diffust. Vad exakt definierar en bra man?  Vill du att han tex ska ha jobb och ordning på ekonomin så måste du vara tydlig med det och kommunerna det redan i din profil , Eller Om du vill ha andra egenskaper så måste du skriva det du söker rent specifikt att han ska gilla en viss humor, vara utbildad , prioritera sina barn, avstå alkohol eller vad du nu tycker är en bra man. 

Du måste förklara vad du menar med bra man så du har något att jämföra med så du kan välja bort fel man från början. 

Håller med! Förklara ordentligt vad du söker, var överens om målen du har i livet.

Förklara vad du INTE vill, och var ärlig med det.

Försök inte ens med att drömma att du kan anpassa dej med det du inte gillar och var ärlig med dej själv.

Men jag tror ochså att alla bra, så att säja, män o kvinnor är övervägande upptagna faktiskt.
  • AlterEgon
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-21 11:59:29 följande:

Jag tror att de bästa männen är upptagna och de i den gruppen som är singlar vet sitt värde. De har råd att välja och vraka, precis som motsvarande kvinnor men till skillnad från de flesta män.
    Så var tydlig med vad du vill ha men leta inte bagatellfel. Vissa småfel hos män går att få bukt med, jag talar av egen erfarenhet... 

Håller helt med. Har man haft relationer med partners som varit otrogna, har alkohol eller ekonomiska problem, kanske man ska vara tydlig med det, att man inte vill ha sånt i ett ev. förhållande.

Och känner sej ev aspiranter sej diskriminerade och blir sura, och avstår från att söka kontakt, så får man sannerligen en win-win situation.

Sen om man inte lever upp till kravlistan, har man full möjlighet att söka vidare.

Kan man sköta sej, se till partnerns bästa, kommunicera och lösa problem, ja, så blir man för det mesta kvar i förhållanden, d.v.s., upptagen.

Man jobbar på det förhållande man har, ger och tar och är öppen för kompromisser där det måste finnas sådana.
Svar på tråden Var finns de bra männen?