Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Var finns de bra männen?

AlterEgon skrev 2025-06-21 09:07:24 följande:
    Håller med! Förklara ordentligt vad du söker, var överens om målen du har i livet.

Förklara vad du INTE vill, och var ärlig med det.

Försök inte ens med att drömma att du kan anpassa dej med det du inte gillar och var ärlig med dej själv.

Men jag tror ochså att alla bra, så att säja, män o kvinnor är övervägande upptagna faktiskt.
    Tror kvinnor på allvar att män attraheras av en kravlista? Det är som om en främmande person skulle komma fram till dig och säga att hon vill ha 100 000 kr. Jaha, vad har det med mig att göra och varför i all världen skulle jag ge dig det?

Istället borde kvinnor fokusera på att visa fram vad de har att erbjuda och hur dessa kvalitéer kan göra en mans liv roligare och bättre.

En kvinna som förstår detta kommer alltid att finna intresserade män.
  • Anonym (R)
    Fjäril kär skrev 2025-06-21 10:16:05 följande:
    Så kvinnan är bara till att behaga mannen? 
    Hon får inte ha egna åsikter och krav på hur hon vill leva sitt liv? 
    Folk kan ha vilka preferenser som helst men om en kvinna vill inleda en relation med en attraktiv och resursstark man duger det inte att konfrontera honom med allt hon vill ha och önskar sig av honom. 

En man med valmöjligheter kommer med stor sannolikhet att välja bort en sådan kvinna om hon inte är extremt attraktiv vilket få kvinnor är.
  • Anonym (R)
    Anonym (Tappatalltropåkärlek) skrev 2025-06-28 13:59:36 följande:

Jag känner mer och mer så här faktiskt.
    Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
    Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
    Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.

Du verkar vara högmodig, dvs. överskattar ditt eget värde och ser dig själv som ett pris som varje man borde vara överlycklig att få vara nära. Denna falska stolthet är ett vanligt felslut hos många kvinnor. Sedan verkar du ha problem med att visa respekt. Många kvinnor behöver få prata ner männen som de umgås med för att lätta på trycket  dvs. få ut ångest och oro ur den egna kroppen.

Du kan därmed inte räkna med att någon attraktiv eller resursstark man kommer att välja dig utan du kommer att sorteras bort i ett tidigt skede i utvärderingsprocessen. Detta kan vara förklaringen till dina negativa erfarenheter. 
Svar på tråden Var finns de bra männen?