Inlägg från: Anonym (Amanda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amanda)

Var finns de bra männen?

Anonym (Mats) skrev 2025-06-20 17:25:12 följande:
    Nja, det där är en myt. Titta bara på den där småbarnspappan som våldtog kvinnor till höger och vänster. I den där sekten. Men sådana där religiösa är väl värst. Har sett dig i andra trådar. Och du verkar väldigt självgod. Vilket inte är en speciellt attraktiv egenskap hos många kvinnor. Det är ju tur för er att det finns kvinnor som "nöjer sig" 

Och om upptagna män var så bra. Hur kommer det sig att så många kvinnor blir sönderstressade och utbrända som undersökningar och forskning visar. Finns nog mycket män som lever i relationer som inte är bra. Men där har nog även kvinnor ett större ansvar att kräva en förbättring eller att lämna.  En del kvinnor nöjer sig för lätt. 

Till TS, inga dejting appar. Träffa folk i verkligen istället.
    Don fungerar nämnligen enbart för det syftet du klagar på. Folk som vill ligga och inte ha något seriöst.
    Han är väldigt jobbigt ja, i trådarna han skriver i. Har noll intresse av män med barn och han verkar väldigt oattraktiv. Han har inte ens suck hos många kvinnor. Men verkar tro att han är någon Guds gåva till kvinnor. Hans fru har det nog inte så lätt med honom lol. Upptagna män är inte per automatik som bästa. Vet inte hur många kvinnor jag hör son klagar på det du nämner.  Själv har jag bara en älskare som jag träffar när jag vill. Helt underbart:) 

Skippa apparna, det är bara oseriöst folk som driver omkring på dessa.  Och för oss som bara just vill ligga och slippa diskbänks realismen.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (De är redan gifta) skrev 2025-06-21 11:25:29 följande:

Jag upplever att de bra männen är gifra och enda chansen att få en är att vara väldigt "på" när (om det ens händer) de skiljer sig.

Det är då.en har chansen och det gäller att vara väldigt snabb för annars tar någon annsn honom.

Så männen är mer värda än kvinnorna. Nej du inga män som varit gifta eller har barn. Dom har lika dåligt marknadsvärde som kvinnorna.  Vill inte ha andrahands kvarlevor.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-21 11:53:29 följande:
    Säger vem? Varför skulle de vara ute? Jag är visserligen i en relation men har fått intrycket att de flesta singlar provar där. Inte minst för att alla program som handlar om dejting är så populära och inspirerar till att träffa okända.
    Därför att det blivit mer på tapeten igen, att faktiskt träffa folk i verkligen istället. Det har blivit en nästintill mättad marknad.

Ironiskt nog mycket tack vare dessa dejting program. Vem orkar med alla dessa, går 3-4 st samtidigt. Tycker det är oerhört tjatigt.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (R) skrev 2025-06-21 11:02:31 följande:
    Folk kan ha vilka preferenser som helst men om en kvinna vill inleda en relation med en attraktiv och resursstark man duger det inte att konfrontera honom med allt hon vill ha och önskar sig av honom. 

En man med valmöjligheter kommer med stor sannolikhet att välja bort en sådan kvinna om hon inte är extremt attraktiv vilket få kvinnor är.
    Uppfriskande med en man som faktiskt erkänner att män bara går enbart på utseende. Om relationen kommer hålla i längden är dock högst tveksamt. Man behöver fler komponenter för en bra relation.  Jag skulle inte vilja bli värderad enbart som ett köttstycke.
  • Anonym (Amanda)
    Core skrev 2025-06-21 13:42:37 följande:
    Det finns mängder av dom. Har ett par kvinnor i min krets som alltid varit ensamma. Oattraktiva, överviktiga etc. De blir bortvalda av samma män som paradoxalt nog beskyller mer åtråvärda kvinnor för att välja för mycket efter utseende, män som inte inser att dom gör exakt samma sak när de här osynliga kvinnorna faktiskt finns där i periferin.

Sluta vara såna jävla hycklare, en bra start om man vill hitta en livspartner 
    Det är för sig sant. Men jag vill inflika EN sak. Att det lr betydligt fler kvinnor än män, som faktiskt lever frivilligt ensamma. Många av dessa kvinnor har nog slutat bry sig om att alltid de bilder sköna ut. Lever livet, äter gott och har slutat på på auto pilot efter vad män vill ha och villkorar. En del kvinnor som är överviktiga tror jag inte ens är intresserade av dejta och har slutat bry sig om mäns uppmärksamhet. Så det bryr sig nog inte speciellt mycket att män inte intresserar sig för dom heller. En win win situation.
Svar på tråden Var finns de bra männen?