Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Var finns de bra männen?

Studentpappa skrev 2025-06-20 20:20:01 följande:
    Hon är inlåst i källaren och får bara gå till kyrkan på söndagar, sen ska hon tillbaka till spisen.
    Du bevisar  bara vad personen säger. Även om du försöker vara rolig, så är du det inte. Tur att din fru inte har så stora krav som sagt. Du pratar rätt nedvärderande kvinnor med i dom trådar jag sett.

Så nej, alla upptagna är uppenbarligen inte dom bästa. Det där är något som folk i relationer oftast försöker övertala sig. För vem egentligen? Sig själva kanske? Jag tycker det om något blir ännu mer påklistrat och forcerat. Kanske att det inte är så bra då lol. 

Vad är då motsatsen att  alla människor som inte är i relationer är dåliga människor? Haha. Det om något är skitsnack. 

Till personen som startat tråden. Dejting appar är i princip ute numera.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-21 16:04:17 följande:
    Core är en man.
     Det förklarar överviktiga kommentaren. Kvinnor talar inte så om andra kvinnor. Det missade nog "Mats".
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-21 16:05:22 följande:
    Vilket dravel du skriver och är det någon som kör med härskarteknik är det du som påstår att "folk är lite dumma i huvudet".
    Du tror alltså att kvinnor är så dumma och passiva att de styrs av män som sedan lurar kvinnor att köpa skönhetsprodukter? Tro mig, det klarar vi kvinnor själva utan mäns "hjälp", vi jämför oss med andra kvinnor. Vilket är ett misstag men knappast männens fel. Män i allmänhet har en avvaktande syn på den typen av produkter och föredrar mer naturliga kvinnor. 
     Det finns dock en poäng i det han skriver tyvärr. Eller tror du att kvinnor köper smink, skönhetsopererar sig, för att förbättra utseendet. Enbart för nöjes skull? Eller kan det vara så att dom faktiskt känner att dom inte duger för män? Och vill bli mer attraktiva, så att män ska vilja ha dom? Då borde det innebära att kvinnor gör detta för mäns skull eller hur? Majoriteten i alla fall.

Det är lite blandat att män föredrar naturliga kvinnor. Då skulle inte många byta ut sina åldrande fruar och börja dejta yngre. Du hittar tyvärr inte många män idag som vill ha Anna 41, med lite mage eller celluliter etc..

Hela industrin lever mycket på kvinnors dåliga självkänsla. Många kvinnor lever med bilden av att dom måste göra vissa saker för att annars vill män inte ha dom. Nu är inte alla män så. Men tyvärr väldigt många.

Sen finns det kvinnor som genomskådat detta och det tycker inte dessa män om.  Då heter det att dom är feminister, inte feminina. Kort och gott, män älskar att kontrollera kvinnor. Dom allra flesta.
  • Anonym (Sara)
    Core skrev 2025-06-21 16:28:08 följande:
    Det är du, inte jag, som tror dig ha rätt att säga om andra lever rätt eller fel. Min poäng är att jag motsätter mig den här propagandan om andra vissa sprider på forum.

Alla länder lägger olika värderingar och har olika kulturellt  betingande referenser till vad gemene man tycker är attraktivt. Inte ens i Finland plockar man en ur högen bara för att vara snäll, utan jag misstänker att även finnar väljer partners man känner sig attraherad av. Eller? Delar kvinnor ut sympatiknull i Finland?

Även jag är man, och skriver ut ett maskulint perspektiv när jag säger att jag har vissa kriterier på en partner, annars är jag hellre utan.

Om du är frivilligt ensam, varför en sån dömande bitterhet över hur andra väljer sin partner? Du är betydligt mer fördomsfull än de du pekar ut som ytliga.

Bara för att vi gillar att ha ett fint hem och träna våra kroppar, betyder inte det att vi saknar djup. Det är ytliga värden, sen delar jag ett betydligt djupare liv med min hustru än det du ser när du bittert fördömer oss på avstånd.
    Det blir lite dubbel sidigt. På ett sätt gör du ju det. Du talar om att kvinnor som inte ser ut på ett visst sätt. Inte attraherar män? Det bestämmer väl inte du heller? Smaken är högst individuell. Du gör ju exakt samma sak som honom.

Och det finns faktiskt viktigare saker i livet än utseende.  

Dessutom tror jag inte att personen är bitter. Han tycker det är ytligt att bara bry sig om sådant. Det talar ju mer för att du har en väldigt självgod syn på dig själv. Alla är liksom inte bittra som inte tycker utseendet är det allra viktigaste. Du har väl lite förstånd med utseendet förhoppningsvis.
  • Anonym (Sara)
    evilin skrev 2025-06-21 16:38:24 följande:
    Om vi för debattens skull antar den premissen, så skulle då kvinnor göra det för att män skulle vilja ha dem, för att de själva vill ha de männen, de gör det för sig själva.

Det har jag svårt tro. Med tanke på dom riskerna som t ex skönhetsoperationer innebär. Folk som som dör, får men för livet, förstörda utseenden etc.

Man kan alltid försöka intala sig själv att det är så. Men du förstärker bilden av att du fortfarande tror att du måste göra det, gå igenom det för att få mannen. Varför vill du dessutom ha en man som är villig att riskera din hälsa och välmående? Aldrig i livet. Det låter inte speciellt intelligent i mina öron heller för den delen.

Men kör på det du , det blir säkert jättebra:)
  • Anonym (Sara)
    evilin skrev 2025-06-21 16:46:18 följande:
    Hej, jo visst tror jag på det. Att vilja bli åtrådd av någon man själv attraheras av är inte att göra det för den andra personen, utan för att uppnå något man själv vill. Det är alltså ett självdrivet beteende. Jag hävdar att de som tar till de metoderna gör det för att de vill uppnå något de vill ha. Jag tror att det krävs mer aktiva handlingar än att föra ett resonemang för att förtrycka någon. 
     Att operra sig är inte ett aktivt val, eller att genomgå skönhetsbehandlingar lol

Jag skäms som kvinna, att du som kvinna inte värderar dig själv och ditt kön bättre faktiskt. Du får gärna förtrycka dig på mäns bekostnad. Jag gör det inte 

Ingenting av det du skriver är ens logiskt lol
Svar på tråden Var finns de bra männen?