• Core

Var finns de bra männen?

Som jag förstår det är det samma upplevelse hos män som söker. Grejen är väl att singelmarknaden efter 25 till stora delar består av de som av olika anledningar inte kunnat bilda eller ha ett förhållande.

Sen finns det så klart ni vanliga som separerat efter ett långt förhållande, men utbudet är till stor del rester, den absoluta majoriteten av sk vettiga är således i relation.

En och en släpps det klientelet ut i restmarknaden, och får en världsbild av att alla av motsatt kön är skeva, korkade eller rent av idioter

• Core
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 12:54:45 följande:
    Väldigt svart och vitt svar. Finns ju massvis med frivilliga singlar, kvinnor som inte längre vill dejta män, tappat romantiskt intresse. Finns även män. Däremot är vi väldigt utseendes fixerade och dömande i detta land. Denna tråden är ett ypperligt bevis för det.

Och med tanke på hur mycket varannan vecka föräldrar det finns i dagens samhälle, Nä, jag betvivlar starkt det du säger, Sen finns det säkert idioter som stannar i dåliga förhållanden med, bara för att det ska se bra ut för utsidan. Där tycker jag mest synd. Så att ha en bild att alla som är i förhållanden, länge. Har det rosenskimrande och bra. Nej det håller inte riktigt.
    Jag fattar inte vad du vill ha sagt med det här inlägget. Om singelmarknaden består av sådana kvinnor och män har ju inte det med tråden att göra?

Frågan är vilka som är på marknaden. De som varit på marknaden länge har i regel det av en anledning, eller? De som ur det andra perspektivet ses som vettiga, alltså som vill vara i och kan vara i en relation är ju det i regel, eller? Dom separerar inte i vågor, utan separerar en och en, ut i en marknad med människor som inte generellt sett är relationsmänniskor. Lite som FAS3 fast i dejtingvärlden.

med det sagt finns så klart sk vettiga där också, men är svårare att hitta, till skillnad från i sina tidiga 20, när nästan alla är up for grabs.

Och det här med utseende är en sån trött diskussion. Separerar jag vill jag hitta någon jag 1. Är attraherad av, 2. Lever ett likande liv som, exempelvis stort umgänge, är positiv och social, gillar träning, satsar på jobbet etc. Jag kommer inte på rak arm på många singelkvinnor som matchar mina kriterier, och skulle hellre vara ensam än att vara tillsammans med någon jag inte känner attraktion till. Vad exakt är problemet med det?
  • Core
    Anonym (Because) skrev 2025-06-21 13:36:48 följande:

Var finns de bra kvinnorna?

Som inte är så ytliga på alla plan? 

Det finns mängder av dom. Har ett par kvinnor i min krets som alltid varit ensamma. Oattraktiva, överviktiga etc. De blir bortvalda av samma män som paradoxalt nog beskyller mer åtråvärda kvinnor för att välja för mycket efter utseende, män som inte inser att dom gör exakt samma sak när de här osynliga kvinnorna faktiskt finns där i periferin.

Sluta vara såna jävla hycklare, en bra start om man vill hitta en livspartner 
  • Core
    Anonym (Because) skrev 2025-06-21 14:12:12 följande:
    Du vvet inte ett skit om mig, och drar alla över en kam. Det jag pratar om handlar inte om utseende, kropp, etcetera. Så du har helt fel, men jag har väl träffat fel kvinnor bara. Jag vet att det finns bra kvinnor, tyvärr är de alla upptagna redan. 
    Men du däremot, kan dra alla kvinnor över en kam? Hycklare, som sagt.
  • Core
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 15:49:09 följande:
    Fast då är ju inte denna tråden aktuell för dig heller  Vad vill du själv ha sagt? Lol. Du är ju redan upptagen

Så då erkänner du att du alltså tränar för mäns skull som ett ex? Du vet att om du inte tränar och går på gym så kommer inga män vilja ha dig. Köper du massa hudvårdsprodukter med för flera tusen I månaden. Det finns en sorts kvinnor i samhället som är ganska svaga mentalt. Med andra ord så styr män ditt liv. Att vara hälsosam betyder inte automatiskt att man måste träna. Det har mer med kosten att göra faktiskt. 

Även jag som man kan de denna härskarteknik som män kör med. Tror du sköbhetsindustrin och tränings branschen skulle vara så stor hos kvinnor. Om det inte var män som  dikterade villkoren? Tänk lite på det. 
    Det är du, inte jag, som tror dig ha rätt att säga om andra lever rätt eller fel. Min poäng är att jag motsätter mig den här propagandan om andra vissa sprider på forum.

Alla länder lägger olika värderingar och har olika kulturellt  betingande referenser till vad gemene man tycker är attraktivt. Inte ens i Finland plockar man en ur högen bara för att vara snäll, utan jag misstänker att även finnar väljer partners man känner sig attraherad av. Eller? Delar kvinnor ut sympatiknull i Finland?

Även jag är man, och skriver ut ett maskulint perspektiv när jag säger att jag har vissa kriterier på en partner, annars är jag hellre utan.

Om du är frivilligt ensam, varför en sån dömande bitterhet över hur andra väljer sin partner? Du är betydligt mer fördomsfull än de du pekar ut som ytliga.

Bara för att vi gillar att ha ett fint hem och träna våra kroppar, betyder inte det att vi saknar djup. Det är ytliga värden, sen delar jag ett betydligt djupare liv med min hustru än det du ser när du bittert fördömer oss på avstånd.
  • Core
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:31:24 följande:
     Det finns dock en poäng i det han skriver tyvärr. Eller tror du att kvinnor köper smink, skönhetsopererar sig, för att förbättra utseendet. Enbart för nöjes skull? Eller kan det vara så att dom faktiskt känner att dom inte duger för män? Och vill bli mer attraktiva, så att män ska vilja ha dom? Då borde det innebära att kvinnor gör detta för mäns skull eller hur? Majoriteten i alla fall.

Det är lite blandat att män föredrar naturliga kvinnor. Då skulle inte många byta ut sina åldrande fruar och börja dejta yngre. Du hittar tyvärr inte många män idag som vill ha Anna 41, med lite mage eller celluliter etc..

Hela industrin lever mycket på kvinnors dåliga självkänsla. Många kvinnor lever med bilden av att dom måste göra vissa saker för att annars vill män inte ha dom. Nu är inte alla män så. Men tyvärr väldigt många.

Sen finns det kvinnor som genomskådat detta och det tycker inte dessa män om.  Då heter det att dom är feminister, inte feminina. Kort och gott, män älskar att kontrollera kvinnor. Dom allra flesta.
    Bland unga män är det samma sak, ALLA ska vara vältränade, testo är som att dricka kaffe nu för tiden. Ska vi tillskriva det problemet unga kvinnor, eller ska vi se människan för vad den är? 
  • Core
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:37:01 följande:
    Det blir lite dubbel sidigt. På ett sätt gör du ju det. Du talar om att kvinnor som inte ser ut på ett visst sätt. Inte attraherar män? Det bestämmer väl inte du heller? Smaken är högst individuell. Du gör ju exakt samma sak som honom.

Och det finns faktiskt viktigare saker i livet än utseende.  

Dessutom tror jag inte att personen är bitter. Han tycker det är ytligt att bara bry sig om sådant. Det talar ju mer för att du har en väldigt självgod syn på dig själv. Alla är liksom inte bittra som inte tycker utseendet är det allra viktigaste. Du har väl lite förstånd med utseendet förhoppningsvis.
    Jag vrider perspektiv och besvarar generaliserande påståenden om hur kvinnor eller män är. Jag vet väl också att vi lever i en värld där man pressar sig själv i vissa fall, för att passa in. Jag menar bara att ansvaret ligger på individen, inte att nån random gubbe har rätt att säga hur djupsinniga relationer folk har, bara för att dom har en fin bil och tränar.

Jag blir äcklad av alla som lättvindigt bara pekar på omvärlden som oren eller dysfunktionell, för då slipper man ta ansvar för sig själv. 

Var överviktig, ha ett stökigt hem, skit i hur du ser ut, jag bryr mig inte öht. Men skyll sen inte på mig för att jag vill ha annat av en partner. Bara för att jag har vissa krav, betyder inte det att du måste anpassa dig efter det. Valet ligger hos dig, äg ansvaret utan att skylla ifrån dig.

Det är mycket vi kan tillskriva svenska beteenden, kanske även ytlighet. Men även att skylla allt på samhället, och på dom andra, är typiskt svenskt. Vi har det så pass bra att man inte längre behöver ta ansvar över sitt eget liv.
  • Core
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-21 15:54:32 följande:
    Det är för sig sant. Men jag vill inflika EN sak. Att det lr betydligt fler kvinnor än män, som faktiskt lever frivilligt ensamma. Många av dessa kvinnor har nog slutat bry sig om att alltid de bilder sköna ut. Lever livet, äter gott och har slutat på på auto pilot efter vad män vill ha och villkorar. En del kvinnor som är överviktiga tror jag inte ens är intresserade av dejta och har slutat bry sig om mäns uppmärksamhet. Så det bryr sig nog inte speciellt mycket att män inte intresserar sig för dom heller. En win win situation.
    Så är det absolut. Många väljer att vara ensamma, det respekterar jag. Jag vill bara belysa att det finns de kvinnor som inte är konventionellt attraktiva, som bittra män och incels väljer bort, kanske utan att ens veta att dom gör det själv. För att dom blickar ?uppåt?

Man föder det system man vill störta.

För övrigt kanske Sara och Mats är en perfect match, med sina oerhört liknande retorik, skrivsätt och till och med överanvändningen av den totaldöda förkortningen lol här och där

Det finns uppenbarligen någon för alla!
  • Core
    Anonym (Lina) skrev 2025-06-22 12:05:18 följande:
    Herregud vilket fruktansvärt omoget inlägg till börja med.
    Du har definitivt en mobbare mentalitet. Personerna talar i första hand om utseendet. Du börjar rabla om skitiga hem och annat. Blir lätt äcklade av människor med sådan mentalitet. Så dig kommer jag undvika på detta forum. Du är inte klok, på ren svenska.  Du verkar utse dig själv till någon gud som bestämmer hur en kvinna ska se ut eller inte. Sjukt är det i alla fall.

Något är ju uppenbarligen fel när mer än hälften av alla kvinnor numera har ätstörningar och allt fler mår psykiskt dåligt. Vissa saker kan verkligen gå till överdrivet höga nivåer.  Det vill säga att vi skapat orealistiska mål. Mycket tyvärr pga av sociala medier.

ONT: Som kvinna skulle jag heller aldrig lägga mig under kniven. Att säga att man själv vill göra det för att få mannen och bli attraktiv. Tyder ju indirekt på att man är medveten om att det är något man måste göra för att uppnå just den mannen. Det är ju indirekt att erkänna att man går efter något man tror är ett ideal, vare sig det är självvalt eller inte. Tack gode gud håller inte dom flesta kvinnorna på med sådant nej. För mig personligen andas det lite bimbo. Men det är min åsikt. Jag vet att även många män finner det groteskt. Så det handlar mer om en smak sak. Men som någon nämnde, majoritet av män föredra forfarande r naturliga kvinnor. 

Jag vet inte vart du menar att jag säger hur en kvinna ska vara eller se ut. Jag skulle för övrigt inte dras till en opererad eller påklistrad person till att börja med, dina slutsatser får stå för dig.

Det enda jag säger är att träffar jag någon ska det vara nån med samma intressen och värderingar som mig, jag förstår inte vad som är så svårt att förstå?

Jag lever verkligen inte ett liv där jag har magrutor och min fru lever på ett gym, vi har andra värden i våra liv. Däremot försöker vi ändå hålla oss någotsånär hälsosamma och jag är mån om att hon finner mig attraktiv. Däremot står jag upp för att var man, och kvinna, är fria att välja vilken partner man vill leva med.

Hela diskussionen handlade i grunden om män som tycker sig ha RÄTTIGHETER att träffa en kvinna, vilket du då uppenbarligen står bakom.

Sen reflekterar ni inte över unga män, trots att samma utseendehets syns bland unga killar är det fortfarande bara det feminina perspektivet man ser utifrån, när de här killarna tycker att man måste trycka i sig testosteron för att duga är det deras eget fel, men när en kvinna opererar sig finns inte det egna ansvaret. 

Sen verkar du missa att det jag insinuerar är att mats och Sara är samma person, inget annat.

Svar på tråden Var finns de bra männen?