Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:37:01 följande:
Det blir lite dubbel sidigt. På ett sätt gör du ju det. Du talar om att kvinnor som inte ser ut på ett visst sätt. Inte attraherar män? Det bestämmer väl inte du heller? Smaken är högst individuell. Du gör ju exakt samma sak som honom.
Och det finns faktiskt viktigare saker i livet än utseende.
Dessutom tror jag inte att personen är bitter. Han tycker det är ytligt att bara bry sig om sådant. Det talar ju mer för att du har en väldigt självgod syn på dig själv. Alla är liksom inte bittra som inte tycker utseendet är det allra viktigaste. Du har väl lite förstånd med utseendet förhoppningsvis.
Jag vrider perspektiv och besvarar generaliserande påståenden om hur
kvinnor eller
män är. Jag vet väl också att vi lever i en värld där man pressar sig själv i vissa fall, för att passa in. Jag menar bara att ansvaret ligger på individen, inte att nån random gubbe har rätt att säga hur djupsinniga relationer folk har, bara för att dom har en fin bil och tränar.
Jag blir äcklad av alla som lättvindigt bara pekar på omvärlden som oren eller dysfunktionell, för då slipper man ta ansvar för sig själv.
Var överviktig, ha ett stökigt hem, skit i hur du ser ut, jag bryr mig inte öht. Men skyll sen inte på mig för att jag vill ha annat av en partner. Bara för att
jag har vissa krav, betyder inte det att
du måste anpassa dig efter det. Valet ligger hos dig, äg ansvaret utan att skylla ifrån dig.
Det är mycket vi kan tillskriva svenska beteenden, kanske även ytlighet. Men även att skylla allt på samhället, och på dom andra, är typiskt svenskt. Vi har det så pass bra att man inte längre behöver ta ansvar över sitt eget liv.