Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Var finns de bra männen?

Du är inte ensam! Många berättar samma sak att det är svårt att hitta rätt. Det kan ta lång tid att hitta den rätta/någon som är bra för dig. Kanske har din man inte registrerat sig på några dejtingsidor ännu?

Sista stycket i inlägg 18 beskrev det bra tycker jag

• Anonym (m)

Och de männen som det inte blev något med, de kanske inte alls var några bra män, eller snarare att de kanske inte var bra för dig? Det låter som att du menar att de hade du velat ha. Men de är ju egentligen typ främlingar?och du kanske har för orealistiska förväntningar på ditt dejtande och målar upp för stora ambitioner för tidigt med personen? Du känner ju inte de här människorna och de känner inte dig. Det är svårt att veta vilka man kommer vilja fortsätta med. Så att de tappade intresset det måste inte betyda att de var oseriösa.

Så försök rycka upp dig

• Anonym (m)
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:48:54 följande:
     Att operra sig är inte ett aktivt val, eller att genomgå skönhetsbehandlingar lol

Jag skäms som kvinna, att du som kvinna inte värderar dig själv och ditt kön bättre faktiskt. Du får gärna förtrycka dig på mäns bekostnad. Jag gör det inte 

Ingenting av det du skriver är ens logiskt lol
    Det är väl klart att det är ett aktivt val, det är ju personen själv som vill genomgå de behandlingarna och letar upp en klinik för att få det. Gör man inga aktiva val för att komma dit så blir man varken opererad eller behandlad.
  • Anonym (m)
    Anonym (MIX) skrev 2025-06-22 11:44:29 följande:

Såna här trådar dyker ofta upp på forumet.

Sverige är det land i världen med flest ensamhushåll, det finns mängder med ensamstående män och kvinnor som är goda, skötsamma, ambitiösa och högst dugliga partners! Att påstå någonting annat är helt absurt. Förmodligen finns det inget annat land där det är så enkelt att i alla stadier av livet dejta och hitta en partner som det är i Sverige.

TS, Fråga dig själva, vad tror du är mest sannolikt, att det är något fel på alla män du dejtar eller att felet ligger i dig själv? 

Det är absolut inget ovanligt och inget att skämmas över, men väldigt många människor är ofrivilligt ensamstående pga en bristande självinsikt, ofta eldas det på av att ett mindrevärdeskomplex och dålig självkänlsa, för dessa människor ska den perfekta partnern vara beviset på att man duger, partnerna ska visas upp för alla som då ska se och förstå hur attraktiv och framgångsrik man är. 

Man söker helt enkelt ett förhållande på helt fel grunder, istället för att sträva efter en partner som fungerar med ens livssituation och värderingar så strävar man efter att hitta en ytligt attraktiv person som ska bevisa hur lyckad man är. 

Tyvärr är detta en väg som enbart leder till olycka och missnöje och desto snabbare man kan komma till sjävinsikt och bryta sitt beteende desto snabbre kan man komma in i en fungerande parrelation.  

För kvinnor är det extra svårt då det finns mängder med attraktiva män med hög sexlust som utnyttjar detta för sina egna begär, dom börjar då med ett seriöst och intresserat agerande för att locka kvinnan till sex, när dom fått det så ghostar dom och backar ut. Det är mycket mycket vanligt. Kvinnor tänkar då inte som män utan intalar sig ofta att "ja han ville ju ligga med mig då måste jag ju ha en chans till en relation". Men män är inte sånna, majoriteten av män har gladeligen sex med kvinnor dom absolut inte kan tänka sig att vara i en relation med. Tyvärr är det svårt för dessa män att spela med öppna kort och enbart säga att dom är ute efter sex, då är risken att dom får avslag, så dom tvingas luras och spela seriöst intresserade för att nå sina mål. Visst är det cyniskt men tyvärr är det den verkligheten vi lever it.

Det är initialt smärtsamt att se sig i spegeln med öppna ögon och se sig själv med alla sina brister, men man måste gå den hårda vägen och lära sig älska sig själv trots brister. När man gör det kan man starta en realtion på rätt grunder. 

Och dessa män skulle vara så kallat bra? De manipulerar ju och utnyttjar andra människor
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 13:39:32 följande:
    Vilken ålder innebär att jobba två år till?

Jag, personligen, skulle inte se det som en fördel att ha en partner som kan vara ledig 30 veckor per år kan jag ju definitivt säga.
    Varför är inte det en fördel för dig? Låter ju nästan som att du tycker det till och med är en nackdel?
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 15:34:47 följande:
    För att jag själv inte har i närheten, hur roligt är det att jobba en massa medans partnern är ledig så mycket?
    Ja, en klar nackdel.
    Blir väl varken mer eller mindre roligt eftersom du nu frågar mig, spelar ingen roll
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 20:22:58 följande:
    Jag svarade bara på din fråga.
    Nä du ställde istället en fråga så svaret var tydligen upp till mig. Eller vad du nu menar
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-24 05:32:00 följande:
    Du visar mer och mer av en personlighet som jag verkligen inte tycker om.

Varför skulle det vara avundsjuka???
    Jag tycker att det vore tråkigt, tyckte att det framgick tydligt.
    Men såklart, som så ofta här på FL, så handlar det om antingen avundsjuka eller svartsjuka så fort man har en annan åsikt...

Det skulle, helt ärligt, störa mig mer än att glädja mig att ha "dig" här när vi ändå inte kan umgås. Helt enkelt för att jag går upp tidigt (uppenbart när du ser när detta skrivs) och är borta hela dagen för att sedan måste i säng rimligt tidigt för att orka upp igen dagen efter.
    Skulle bara stressa mig att ha en ledig person i mitt hem då.

Vad har ditt exempel med din bekanta med detta att göra?
    Fast vad är det för tråkigt med att ha en partner som är ledig mer än dig? Om du ändå är på jobbet så vad spelar det för roll om han då är ledig eller jobbar? 
  • Anonym (m)
    Dethärärmittnamn skrev 2025-06-24 10:36:44 följande:

Gå inte hem med dem. Ta inte hem dem heller. Vänta ett tag. Sanningen kommer fram med vad de egentligen vill. 

Så TS ska spela spel. Även om hon känner lust till sex så ska hon inte ha det om båda vill, istället ska hon manipulera mannen och se hur han reagerar.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 14:41:35 följande:
    Om man söker något seriöst så kan man vänta med sexet. De män som bara vill ha sex brukar visa det ganska snabbt.
    Jo jag förstod att det var vad spelet gick ut på
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:05:33 följande:
    Det behöver väl inte vara ett spel. Vill man inte bli utnyttjad för sex så ska man väl försöka se till att inte bli det heller.
    Och det är väl,i så fall,lika mycket ett spel att lura någon att man vill ha något seriöst när man egentligen bara är ute efter sex.
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:28:59 följande:
    Jag håller inte med. Har man från början varit ärlig med att man söker något seriöst så vet den man dejtar vad h*n ger sig in på. Och då är det inte manipulation att inte ställa upp på att ha sex på en gång.
    Jag har inte påstått något om något ställa upp sex, jag pratar som sagt om att låtsas och luras. Ska du diskutera med mig så får du diskutera samma sak.
  • Anonym (m)
    Anonym (T) skrev 2025-06-24 15:38:49 följande:
    Och män lurar kvinnor att de är intresserade bara för att få ligga. Så vad är skillnaden?
    Vem har påstått att det är skillnad? Det är väl alltid att luras oavsett vad man luras om.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:02:05 följande:
    Jag tror att vi diskuterar samma sak. Jag menar att om man är ute efter något seriöst så ska man kanske inte låta sig luras och ha sex på första dejten. Då märker man ganska snabbt vad den man dejtar är ute efter.
    Ska du citera mig och diskutera vad jag skriver så gör just det. Jag pratade inte specifikt om första dejten utan överhuvudtaget, första dejten, andre, tredje, tionde dejten, oavsett när, luras man om att man inte vill något trots att man faktiskt vill, i syfte att testa personen så ÄR det att spela spel och manipulera personen. Oavsett vad man hade för anledning att spela det spelet.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:14:26 följande:
    Och det är det jag försöker göra. 
    Vill man försöka sålla bort de som är oseriösa och försöker luras så kan man låta bli att ha sex för snabbt. Då brukar de oseriösa männen tröttna.
    Fast jag har inte sagt något om hur man sållar, jag skrev att det är att spela spel om man luras och testar en person. Det faktumet förändras inte för att du skriver om hur man kan sålla. Det jag skrev om är att medvetet spela spel oavsett om man gör det för att sålla eller vilka skäl man än har.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:42:17 följande:
    Och jag skriver om hur man kan försöka sålla bort de som spelar dessa spel.
    Vilket är en annan sak, det förändrar inte poängen jag hade.
  • Anonym (m)
    Samhället har snabbt utvecklats till att bli väldigt artificiellt med artificiella jobb, normer och förväntningar och inte alla hjärnor kan eller hinner anpassa sig.

Och det är väl lite så att psykisk sjukdom är egentligen att personen inte passar in i det samhälle som anser den vara psykiskt sjuk.
  • Anonym (m)
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:18:46 följande:
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
    Tänk så olika man är, tycker inte hans utseende är tilltalande alls
  • Anonym (m)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-04 10:16:27 följande:
    Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Du framstår som allt mindre charmig ju fler inlägg du skriver. Kanske där någonstans svaret på din fråga i TS ligger 
Svar på tråden Var finns de bra männen?