Inlägg från: Anonym (Tine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tine)

Var finns de bra männen?

De få som existerar är upptagna tyvärr.

• Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 06:23:05 följande:
    Betvivlar jag. 
    Det gör inte jag. Finns en anledning till att vissa män är singlar långt upp i åldern och knappast en positiv sådan.
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 12:44:11 följande:
    Men lägg av. Man har kanske varit i ett långt förhållande som inte höll så blev man singel i 40-årsåldern. 
    De som alltid varit singlar skrämmer mig lite, där känner jag spontant att nåt "måste vara". Men nån som har långt/långa förhållande bakom sig - inga problem!

Jag har långa relationer bakom mig men är nu väldigt nybliven singel och givetvis har jag mina  brister men att det skulle vara nåt fel på mig för att jag är 43 och singel hoppas jag verkligen inte. 
    Håller inte med som sagt. Och jag ser det som ett varningstecken även där. Det är ofta kvinnor som lämnar en relation och det beror sällan på att mannen var en så fin person.

Kvinnliga singlar är nåt annat och ofta självvalt. Går inte riktigt att jämföra med alla kufar till singelmän.
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:02:15 följande:
    Bådar gott för min framtid 😅
    Kvinnor är starkare än män på det sättet. De måste inte ha en partner för att klara vardagen.
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:35:41 följande:
    Nej, jag måste inte ha en partner. Jag har ett gott liv. Underbara små döttrar, fina vänner och familj. Har saker att hitta på. Men, jag gillar att vara i en relation. Jag gillar att ha en man jag tycker om vars famn jag kan krypa ihop i och släppa omvärlden för en stund. Ömsesidig kärlek och respekt.
    Jag har som sagt mina brister, precis som alla andra, och får väl hoppas på att hitta en man som kan leva med mina brister och uppskatta resten av den jag är. Men jag skulle aldrig nöja mig bara för att "inte vara ensam". En man ska berika mitt liv, annars är jag hellre utan.
    Precis och där har du skillnaden mellan män och kvinnor. Män kan välja nåt halvdant för att slippa singellivet medan kvinnor inte vill nöja sig utan har högre aspirationer än så för en relation.
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:45:44 följande:
    Jag hoppas ändå att det finns några "bra för mig" män där ute. Åtminstone en 😁
    Kanske. 
  • Anonym (Tine)

I församlingen kanske, en del av dem iaf.

Svar på tråden Var finns de bra männen?