Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

Var finns de bra männen?

Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-20 15:31:39 följande:
    Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

1. Alla bra män är inte alls upptagna som det står här. Skilsmässostatistiken ligger på ca 50%.
    2. Du har inte mindre att erbjuda bara för du är skild och har utflugna barn och inte är yngre. Det är samhällsklyschor och män som svalt att det enda attraktiva är ungdom. Det finns smarta män som är intresserad av smarta kvinnor som ligger på samma nivå som dem. 
    3. Sluta inte försöka, men bredda dina försök. Leta på fler ställen än dejtingappar. Ha inte sex förrän efter längre tid för att testa hur intresserade de är av dig som person. Åk på resor och utveckla dig själv. Man träffar alltid folk när man reser. Ta en öl själv i baren. Träffa folk och umgås i nya kretsar. Gå en kurs. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 12:59:28 följande:
    Alltså den här bilden många verkar ha av att alla som är i förhållanden, är dom bästa människorna och någon slags elit. Är ganska larvigt för mig som vuxen man,. Men det finns tyvärr gott om omogna vuxna människor, irroniskt nog fast dom både har barn och relation.

En del kanske satsar på andra saker i livet. Hela livet består inte enbart av kärlek och relationer. Jag tror att människor som är i relationer, oftast har en väldigt ensidig bild av vad livet ska och måste vara för alla. Det fungerar givetvis inte så i verkligheten. 
    Jag håller med. Många omogna svar.
  • Anonym (hej)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-22 17:52:40 följande:
    Skulle inte tro det, mitt "fel" är var jag bor, långt i norr där bättre bemedlade betalar flera miljoner för en kåk att nyttja några veckor om året. Kommer gratis i mitt fall då jag mycket väl kan tänka mig en plats söderut och även om jag måste jobba två år till, med inkomst över 750.000 så är jag ledig sådär 30 veckor om året. Tyvärr så tror väl de festa att jag ljuger, folk söderut fattar inte hur stora skillnaderna är i arbetskraftsbristens norr och arbetslöshetens söder.
    Jobbar du på en oljeplattform? Låter så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-24 07:43:02 följande:

Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?

Tips, såg någon 35-40 år som vill ha barn, då får du napp direkt. 

Du vet, snittåldern för klimakteriet i Sverige är 50 år. Det nånstans efter 40-43 år som fertiliteten sjunker. Men runt din ålder går det lätt!
Svar på tråden Var finns de bra männen?