Inlägg från: Anonym (Hubert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hubert)

Var finns de bra männen?

Dom bra männen attraheras och dras till dom bra kvinnorna. Det gäller åt båda håll. Det är den krassa verkligheten. Många som går och väntar på en bra man eller kvinna har istället orimligt höga förväntningar i kombination med att man inte har lika mycket att erbjuda, men det vill man inte ta till sig.

Det är lite som att gå in i en bilaffär och fråga efter dom bra bilarna, har du pengarna så finns dom där. Sen är verkligheten mer komplex än så, men det är grunden till varför många, både män och kvinnor, inte hittar en i deras tycke en bra partner.

• Anonym (Hubert)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-24 07:20:39 följande:
    Ganska billigt resonemang tycker jag. Man kan inte jämföra bilköp (eller köp av dyra varor öht) med att söka partner. Jag har varit tydlig med att mina förväntningar knappast är "orimliga" En snäll och omtänksam man, han får gärna vara låginkomsttagare och se någorlunda attraktiv ut, då jag själv ser bra ut, som jag själv tycker och som jag hört många säga.

Helst någon som är rökfri och djurvän, men man kan ju inte få "allt", det inser jag.
    Du tror inte att du hade haft betydligt bättre möjligheter till en bättre man om du var en 10:a både utseendemässigt och personlighetsmässigt?
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (hej) skrev 2025-06-24 08:28:26 följande:
    Tips, såg någon 35-40 år som vill ha barn, då får du napp direkt. 

Du vet, snittåldern för klimakteriet i Sverige är 50 år. Det nånstans efter 40-43 år som fertiliteten sjunker. Men runt din ålder går det lätt!

Fakta: Fertiliteten är som högst från sena tonår till ungefär 25. Fertiliteten minskar från 30 års ålder och minskar markant efter 35. 

Googla, fråga chatGTP eller läs var du vill.det är detta svar du kommer få.

• Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-06-24 08:18:31 följande:
    Rent krasst så är det nog så. Folk har en tendens att önska/kräva mer än de har att erbjuda. Har en manlig vän som är ett typexempel på det. Han är nog en typisk "medelsvensson". Ser okej ut, mina ögon och jag skulle gissa att de flesta också tycker att han ser ganska alldaglig ut. Inte "tall, dark and handsome" direkt. Har bara gått ut gymnasiet. Har en ganska medel lön på runt 35'. Väldigt rolig. Omtänksam.
    Och han spanar bara in "pangbrudar". Vackra ansiktena, välsvärvade. Gärna 10 år yngre. Inga barn. Han själv är 40. Bor i en hyresrätt. 

Vet även en kvinna som har höga krav på utbildning och ekonomi. Han ska vara välutbildad och ha det gott ställt. Själv jobbar hon på Lidl. Hon har nog större chans än min manliga vän då hon ser väldigt bra ut för sin ålder. Ganska vältränad och ett sött ansikte. Och jag tror (observera tror ) att män oftare på det ytliga planet går efter utseende och kvinnor mer efter status och pengar.
    Jag tror även att flera på detta forum kämpar utifrån ett könsperspektiv. Man främjar allt som främjar sin egna agenda och man kan ha svårt att diskutera frågan i sig.

Troligen är den generella bilden precis i linje med dina exempel. Det gäller både gnällande incels på detta forum såväl som 50+ tanter som känner att man inte har samma marknadsvärde som man hade tidigare i livet. Båda dessa grupper känner sig kränkta i denna diskussion.

Men marknadsvärde har inget med människovärde att göra. Man må sjunka i marknadsvärde med åren, men man har samma människovärde.
  • Anonym (Hubert)
    Dethärärmittnamn skrev 2025-06-24 10:36:44 följande:

Gå inte hem med dem. Ta inte hem dem heller. Vänta ett tag. Sanningen kommer fram med vad de egentligen vill. 

Alla män vill ha sex. Det är såklart inte den enda orsaken att man söker sig till kvinnor, men en av dom stora.

Ska du vänta på en man som inte vill ha sex tänker du?
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 15:17:37 följande:
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
    Helt rätt, men vissa tror så gott om sig själva och är förvissade om att dom är genomärliga vilket sällan är fallet.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:28:59 följande:
    Jag håller inte med. Har man från början varit ärlig med att man söker något seriöst så vet den man dejtar vad h*n ger sig in på. Och då är det inte manipulation att inte ställa upp på att ha sex på en gång.
    Kvinnor testar män. Tror du något annat så är du naiv.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:36:16 följande:
    Och män lurar kvinnor. Tror du något annat så är du kanske också naiv.

Jag tror inget annat. Man är sin egen entreprenör och dom flesta har vinning av att framstå i god dager för att nå sina mål.

Dock är det farligt att bluffa med saker man inte klarar av att backa upp i längden, då blir man synad och dissad för det istället.

• Anonym (Hubert)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-25 06:44:45 följande:
    Ja, exakt, ändå får man folk emot sig när man säger det
    Det handlar troligen oftast om att person inte vill att det ska vara så.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:42:17 följande:
    Och jag skriver om hur man kan försöka sålla bort de som spelar dessa spel.

Om det är något kön som är duktig på att spela sociala spel så är det väl ändå kvinnan generellt sett? 

Menar du att dom flesta kvinnor är så samvetsgranna att dom skulle låta bli att göra det för att vinna egna fördelar?

Svar på tråden Var finns de bra männen?