Queen81 skrev 2025-06-24 08:18:31 följande:
Rent krasst så är det nog så. Folk har en tendens att önska/kräva mer än de har att erbjuda. Har en manlig vän som är ett typexempel på det. Han är nog en typisk "medelsvensson". Ser okej ut, mina ögon och jag skulle gissa att de flesta också tycker att han ser ganska alldaglig ut. Inte "tall, dark and handsome" direkt. Har bara gått ut gymnasiet. Har en ganska medel lön på runt 35'. Väldigt rolig. Omtänksam.
Och han spanar bara in "pangbrudar". Vackra ansiktena, välsvärvade. Gärna 10 år yngre. Inga barn. Han själv är 40. Bor i en hyresrätt.
Vet även en kvinna som har höga krav på utbildning och ekonomi. Han ska vara välutbildad och ha det gott ställt. Själv jobbar hon på Lidl. Hon har nog större chans än min manliga vän då hon ser väldigt bra ut för sin ålder. Ganska vältränad och ett sött ansikte. Och jag tror (observera tror ) att män oftare på det ytliga planet går efter utseende och kvinnor mer efter status och pengar.
Jag tror även att flera på detta forum kämpar utifrån ett könsperspektiv. Man främjar allt som främjar sin egna agenda och man kan ha svårt att diskutera frågan i sig.
Troligen är den generella bilden precis i linje med dina exempel. Det gäller både gnällande incels på detta forum såväl som 50+ tanter som känner att man inte har samma marknadsvärde som man hade tidigare i livet. Båda dessa grupper känner sig kränkta i denna diskussion.
Men marknadsvärde har inget med människovärde att göra. Man må sjunka i marknadsvärde med åren, men man har samma människovärde.