• molly50

Var finns de bra männen?

Anonym (m) skrev 2025-06-24 10:54:32 följande:
    Så TS ska spela spel. Även om hon känner lust till sex så ska hon inte ha det om båda vill, istället ska hon manipulera mannen och se hur han reagerar.
    Om man söker något seriöst så kan man vänta med sexet. De män som bara vill ha sex brukar visa det ganska snabbt.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 14:49:15 följande:
    Jo jag förstod att det var vad spelet gick ut på
    Det behöver väl inte vara ett spel. Vill man inte bli utnyttjad för sex så ska man väl försöka se till att inte bli det heller.
    Och det är väl,i så fall,lika mycket ett spel att lura någon att man vill ha något seriöst när man egentligen bara är ute efter sex.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 15:17:37 följande:
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
    Jag håller inte med. Har man från början varit ärlig med att man söker något seriöst så vet den man dejtar vad h*n ger sig in på. Och då är det inte manipulation att inte ställa upp på att ha sex på en gång.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 15:31:03 följande:
    Kvinnor testar män. Tror du något annat så är du naiv.
    Och män lurar kvinnor. Tror du något annat så är du kanske också naiv.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 15:46:15 följande:

Jag tror inget annat. Man är sin egen entreprenör och dom flesta har vinning av att framstå i god dager för att nå sina mål.

Dock är det farligt att bluffa med saker man inte klarar av att backa upp i längden, då blir man synad och dissad för det istället.

Ja,men är man läskunnig så borde man se om kvinnan har skrivit i sin profil vad hon söker. Om hon söker seriöst och inte något casual sex.
    Söker hon något seriöst så är det väl bara att söka vidare.
    Att försöka lura någon som är tydlig med att hon söker något seriöst,bara för att få ligga, är bara fult.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 16:53:10 följande:
    Jag har inte påstått något om något ställa upp sex, jag pratar som sagt om att låtsas och luras. Ska du diskutera med mig så får du diskutera samma sak.
    Jag tror att vi diskuterar samma sak. Jag menar att om man är ute efter något seriöst så ska man kanske inte låta sig luras och ha sex på första dejten. Då märker man ganska snabbt vad den man dejtar är ute efter.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 19:10:01 följande:
    Ska du citera mig och diskutera vad jag skriver så gör just det. Jag pratade inte specifikt om första dejten utan överhuvudtaget, första dejten, andre, tredje, tionde dejten, oavsett när, luras man om att man inte vill något trots att man faktiskt vill, i syfte att testa personen så ÄR det att spela spel och manipulera personen. Oavsett vad man hade för anledning att spela det spelet.
    Och det är det jag försöker göra. 
    Vill man försöka sålla bort de som är oseriösa och försöker luras så kan man låta bli att ha sex för snabbt. Då brukar de oseriösa männen tröttna.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 19:39:08 följande:
    Fast jag har inte sagt något om hur man sållar, jag skrev att det är att spela spel om man luras och testar en person. Det faktumet förändras inte för att du skriver om hur man kan sålla. Det jag skrev om är att medvetet spela spel oavsett om man gör det för att sålla eller vilka skäl man än har.
    Och jag skriver om hur man kan försöka sålla bort de som spelar dessa spel.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-25 07:11:34 följande:

Om det är något kön som är duktig på att spela sociala spel så är det väl ändå kvinnan generellt sett? 

Menar du att dom flesta kvinnor är så samvetsgranna att dom skulle låta bli att göra det för att vinna egna fördelar?

Jag har själv gjort så för att sålla bort män som bara vill ha en sak. Och vet även andra kvinnor som gjort så.
    Om det är att spela ett spel så ja,då har vi väl gjort det.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-25 17:10:34 följande:
    Och du påstår att det är det enda sociala spelet du kör med för att vinna fördelar som individ? 
    Jag försöker väl såklart att visa mig själv från mina bästa sidor också,men det tycker inte jag är att spela ett spel.
    Att jag vill undvika att bli behandlad som en madrass med hål i ger mig kanske fördelen i att jag slipper players. 
    Men jag kan inte se att det skulle vara fel på något sätt.
    Jag har åtminstone aldrig lurat någon att jag söker något annat än jag gör.
    Men nu har jag inte det bekymret mer eftersom jag är gift sedan många år.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 08:42:46 följande:

Fakta: Fertiliteten är som högst från sena tonår till ungefär 25. Fertiliteten minskar från 30 års ålder och minskar markant efter 35. 

Googla, fråga chatGTP eller läs var du vill.det är detta svar du kommer få.

Jag tror ingen förnekar det.
    Men det finns ju också undantag som är fertila lite högre upp i åldrarna.
    Jag själv är en av dem. Jag blev gravid på nästan första försöket med båda mina barn. Och då var jag 34 och 39 år.
    Så chansen finns. Eller risken,om man så vill.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-06-26 23:51:06 följande:
    Visst kan det ju fungera även upp till 50 men fortfarande ökar alla risker för komplikationer ju äldre man blir
    Visst är det så. Men jag hade turen att slippa komplikationer också. Både på barnen och mig. 
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-06-27 00:00:15 följande:
    Min syster var 36 när första barnet kom och 44 när hon fick det tredje och sista. Skedde på helt naturlig väg vid samtliga graviditeter utan några svårigheter. Alla tre barn föddes också friska, utan några "defekter", om man får säga så.

Tror att kvinnor kan vara fräscha och fertila ganska länge om de tar väl hand om sig och håller en sund livsstil, vilket både systern och hennes man också gör. 
    Ja,det kan nog ligga något i det. Jag var också i bra form med mina båda barn och de var och är också friska. 
  • molly50
    Anonym (Tappatalltropåkärlek) skrev 2025-06-28 13:59:36 följande:

Jag känner mer och mer så här faktiskt.
    Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
    Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
    Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.

Jag beklagar att du har sådana erfarenheter. Jag hade också dte tills jag träffade min nuvarande.
    Han är den bästa och finaste man jag kan önska mig.
    Sen är det klart att även han kan ha irriterande egenskaper,men vem har inte det? Det har ju även jag. Ingen är perfekt.
    Sen skulle jag också hellre leva ensam än att leva med en dålig man.
    Men alla män är inte dåliga. Det finns bra män också. Det kan bara ta tid att hitta dem ibland.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 07:19:41 följande:

Det finns skillnader mellan män och kvinnor. Något som jag kan sakna hos kvinnor idag är ödmjukhet och kanske en gnutta blyghet.

Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar.

Jag är både ödmjuk och även lite blyg.
    Men jag kan ändå ta för mig och tar ingen skit utan att för den sakens skull vara gapig. Jag är snarare rapp i käften.
    Jag kan inte se vad som är fel med det?
Svar på tråden Var finns de bra männen?