Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Var finns de bra männen?

Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 10:24:31 följande:
    Du bevisar  bara vad personen säger. Även om du försöker vara rolig, så är du det inte. Tur att din fru inte har så stora krav som sagt. Du pratar rätt nedvärderande kvinnor med i dom trådar jag sett.

Så nej, alla upptagna är uppenbarligen inte dom bästa. Det där är något som folk i relationer oftast försöker övertala sig. För vem egentligen? Sig själva kanske? Jag tycker det om något blir ännu mer påklistrat och forcerat. Kanske att det inte är så bra då lol. 

Vad är då motsatsen att  alla människor som inte är i relationer är dåliga människor? Haha. Det om något är skitsnack. 

Till personen som startat tråden. Dejting appar är i princip ute numera.
    Säger vem? Varför skulle de vara ute? Jag är visserligen i en relation men har fått intrycket att de flesta singlar provar där. Inte minst för att alla program som handlar om dejting är så populära och inspirerar till att träffa okända.
  • Anonym (Malin)

Jag tror att de bästa männen är upptagna och de i den gruppen som är singlar vet sitt värde. De har råd att välja och vraka, precis som motsvarande kvinnor men till skillnad från de flesta män.
    Så var tydlig med vad du vill ha men leta inte bagatellfel. Vissa småfel hos män går att få bukt med, jag talar av egen erfarenhet... 

• Anonym (Malin)
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 12:59:28 följande:
    Alltså den här bilden många verkar ha av att alla som är i förhållanden, är dom bästa människorna och någon slags elit. Är ganska larvigt för mig som vuxen man,. Men det finns tyvärr gott om omogna vuxna människor, irroniskt nog fast dom både har barn och relation.

En del kanske satsar på andra saker i livet. Hela livet består inte enbart av kärlek och relationer. Jag tror att människor som är i relationer, oftast har en väldigt ensidig bild av vad livet ska och måste vara för alla. Det fungerar givetvis inte så i verkligheten. 
    Väldigt konstigt svar. De som satsar på andra saker i livet är ju inte ute på datingmarknaden så att säga och ointressanta för TS - och omvänt!

Visserligen finns det många dåliga förhållanden, men det är också de männen som förr eller senare kommer ut på marknaden. Så du motsäger dig själv.
    Men jag antar att du är singel sedan länge...
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 15:49:09 följande:
    Fast då är ju inte denna tråden aktuell för dig heller  Vad vill du själv ha sagt? Lol. Du är ju redan upptagen

Så då erkänner du att du alltså tränar för mäns skull som ett ex? Du vet att om du inte tränar och går på gym så kommer inga män vilja ha dig. Köper du massa hudvårdsprodukter med för flera tusen I månaden. Det finns en sorts kvinnor i samhället som är ganska svaga mentalt. Med andra ord så styr män ditt liv. Att vara hälsosam betyder inte automatiskt att man måste träna. Det har mer med kosten att göra faktiskt. 

Även jag som man kan de denna härskarteknik som män kör med. Tror du sköbhetsindustrin och tränings branschen skulle vara så stor hos kvinnor. Om det inte var män som  dikterade villkoren? Tänk lite på det. 
    Vilket dravel du skriver och är det någon som kör med härskarteknik är det du som påstår att "folk är lite dumma i huvudet".
    Du tror alltså att kvinnor är så dumma och passiva att de styrs av män som sedan lurar kvinnor att köpa skönhetsprodukter? Tro mig, det klarar vi kvinnor själva utan mäns "hjälp", vi jämför oss med andra kvinnor. Vilket är ett misstag men knappast männens fel. Män i allmänhet har en avvaktande syn på den typen av produkter och föredrar mer naturliga kvinnor. 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Tappatalltropåkärlek) skrev 2025-06-28 13:59:36 följande:

Jag känner mer och mer så här faktiskt.
    Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
    Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
    Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.

Tråkigt att du haft dåliga erfarenheter, men att dissa ett hell kön, halva befolkningen, är inte trovärdigt någon dag i veckan. Dessutom är du nedlåtande mot oss kvinnor om du tror att vi nöjer oss med odugliga män bara för att slippa vara ensamma.

Jag tror att dina misslyckanden gör att du är extra kritisk, letar fel på alla och blundar för det som är bra. Och den som söker den finner.
    Det är helt okej att du väljer att leva ensam, men ärligt talat låter du bitter och såna människor är inte så trevliga att umgås med, gäller även kvinnor.
Svar på tråden Var finns de bra männen?