Inlägg från: Anonym (Grymt_besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
    Anonym (W) skrev 2025-06-20 15:42:51 följande:

Som 47 årig frånskild mamma kan du inte ha samma krav som när du var 20. I alla fall inte om du vill hitta någon. Du får se över dina val av män, det finns uppenbarligen bra män. Men du måste ställa dig frågan varför de ska välja en frånskild 47 årig mamma, varför de ska välja dig.

Det enda krav jag har är att träffa en bra, snäll, omtänksam och något sånär attraktiv man. Jag inser självklart att jag inte är 20 längre, men för det kan man ha förväntningar på hur en man ska vara, eller?
    Anonym (Men) skrev 2025-06-20 16:04:12 följande:

Varför skulle några inte kunna välja en frånskild 47 årig mamma? Det finns väl för bövelen frånskilda 47-55 åriga män med barn också? 

Nä, hon ska självklart kunna ställa vissa krav på män, annars finns ingen mening med att skaffa en ny öht!

Sen får man kanske sänka kraven på hur attraktiva män man vill ha, om man vill lyckas få de bra och seriösa. Samma gäller för båda läger. Män kan inte tro att de ska få unga fertila kvinnor om de är sig till åldern med flint och kulmage. 

Eller så får de männen också vara utan.

Tack! Är också trött på äldre män som suktar efter "lammkött". De allra flesta av oss kvinnor har iallafall vett att söka partners i vår egen ålder och därikring.
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 06:09:31 följande:

Dom bra männen attraheras och dras till dom bra kvinnorna. Det gäller åt båda håll. Det är den krassa verkligheten. Många som går och väntar på en bra man eller kvinna har istället orimligt höga förväntningar i kombination med att man inte har lika mycket att erbjuda, men det vill man inte ta till sig.

Det är lite som att gå in i en bilaffär och fråga efter dom bra bilarna, har du pengarna så finns dom där. Sen är verkligheten mer komplex än så, men det är grunden till varför många, både män och kvinnor, inte hittar en i deras tycke en bra partner.

Ganska billigt resonemang tycker jag. Man kan inte jämföra bilköp (eller köp av dyra varor öht) med att söka partner. Jag har varit tydlig med att mina förväntningar knappast är "orimliga" En snäll och omtänksam man, han får gärna vara låginkomsttagare och se någorlunda attraktiv ut, då jag själv ser bra ut, som jag själv tycker och som jag hört många säga.

Helst någon som är rökfri och djurvän, men man kan ju inte få "allt", det inser jag.
    Anonym (Försenad kvälls-runk) skrev 2025-06-29 02:22:11 följande:
    Det är alltid lättare för andra och de har alltid perfekta män, liv, umgänge etc.

Det du beskriver är inget unikt för män. Kvinnor gör så också. Enklare att ghosta än att vara ärlig. Och om JAG försöker vara ärlig och säga att jag inte är intresserad då ska jag komma med en mycket bra förklaring till varför jag sårat dem. Men jag ska bara gilla läget om de inte är intresserade av mig.

Ser du hur mycket jag generaliserar? Japp, men det jag skriver är sant för så är dejtingvärlden. Om du tycker du har jobbigt kan du ju förstå hur vi män har det som är överrepresenterade på dejting- och sexsajter.

Jag tror du tyvärr behöver suga i dig nederlagen och gå vidare. Eller vidga dina vyer. Jag har träffat tjejer som egentligen ligger utanför mina preferenser utseendemässigt men tänkt att det kan vara värt att ge dem en chans. Det kanske du också kan göra. Du skriver att de inte matchar dig utseendemässigt så jag antar att du har ganska höga tankar om ditt utseende och tycker du är värd män som är särskilt snygga. Du känns tyvärr som en person som frågar efter mannens längd men blir sur om man frågar efter din vikt.

Om du vill ha nån som är genuint snäll, bör du nog vidga dina vyer lite. Och utgå från att ALLA killar vill ligga första natten. Lycka till.
    Nej, alla män vill inte ligga första natten, men jag har förstått att det här forumet är fullt av män som bara vill ligga, men inte får det för att de är för fula och initiativlösa. Jag vet att jag ser bra ut och att anser att jag förtjänar det bästa, så hur du än försöker trycka ned mig så lyckas du inte,
    Queen81 skrev 2025-07-02 11:33:05 följande:

Okej, ärligt talat nu. Utifrån vad jag tycker och känner. Jag går alltså inte in och talar för alla kvinnor.

Ni skriver om att kvinnor väljer fel män. Bad boys. Att de snälla inte får en chans och att vi borde se mer till de inre egenskaperna och inte gå efter utseende. 
    Men om jag vill ha både och då? Jag kan omöjligt bli tillsammans med en snäll man som har alla de fina egenskaper jag söker men inte ett utseende som tilltalar mig. Det går inte. Vissa människor blir mer attraktiva när man lär känna dem men det räcker inte alltid. Jag vill ha en man som både har fina egenskaper och ett fint yttre. Och som tur är så tycker olika människor olika saker är snygga, alltså innebär inte det att bara en typ kan få en partner 

Och ärligt talat, jag vill ha en man som tycker om mina fina egenskaper OCH samtidigt tycker att jag har ett attraktivt yttre. Jag vill inte ha en man som tycker att jag är en fin person och accepterar mitt yttre eftersom min personlighet är fin.

Håller med. Kärlek till personen men inte till utseendet tenderar att bli falskt, eller blir falskt.
    Mayjel skrev 2025-07-03 01:44:29 följande:

Inte på nätforum iallafall. Inte vad jag har sett hittills.

Nej, det verkar som de allra sämsta samlas där.
    Anonym (Ny chans) skrev 2025-07-04 10:11:41 följande:

Jag beklagar att du hamnade på män som inte passat dig. 
    Du får gärna prova med mig. Skriv till [email protected] om du är intresserad vi kan börja chatta lite. 

Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 14:13:53 följande:

Jag är en jättesnäll kille 😊

Män/ killar som vill skylta  med att de minsann är snälla har ju många kvinnor erfarenhet av hur de brukar vara när det kommer till kritan.
Svar på tråden Var finns de bra männen?