Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Var finns de bra männen?

Känner igen beteendet hos homo erectus och som jag har stilstuderat sedan mina vingliga tonårsben 

De känner en extraordinär lust, just där och då, men inte alltid i efterhand.

Ge snubben en chans att återhämta sig och ta det vidare därifrån 🙂

Måla inte fan på väggen i förväg. Vissa är långsammare än andra 

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen

Jag är en bra och snäll man.

Jag är lyhörd, lagom bitsk, knäpp och erfaren 🙂

Alla som vill nå min hot-line, slår enbart in följande siffror på sin telefon:

123 666 669

(Svar kan ej garanteras)

• Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-02 22:51:33 följande:
    Nej, jag ser inte jäkligt bra ut men jag tror ändå att jag kan träffa någon med de fina egenskaper jag söker och som i mina ögon är utseendemässigt het. Vad jag tycker är attraktivt är högst personligt och inte alls samma som t.ex min bästa väninna tycker. Vi har kollat dejtingappar tillsammans ibland och det är max 5% där vi båda hade svajpat höger.

Och kan jag inte träffa nån som har det jag söker så är jag verkligen hellre ensam. Sen kompromissar man alltid i en relation och jag förväntar mig inte att mr Perfect ska dimpa ner i brevlådan. Men de saker som är verkligt viktiga för mig kompromissar jag inte med. Heller inte med ett utseende som attraherar mig.
    Med andra ord så låter du dig själv tilltalas av en man med vältaligt, vackert yttre och med ett genomruttet inre framför en man med lite skavanker på utsidan men utan en befläckad själ...

Verkligen inte konstigt att alltför många hamnar i klorna på stygga pojkar 🙃
  • Snälla Killen
    Jimmy75 skrev 2025-07-03 23:31:23 följande:

Som djävulen tolkar bibeln 😄

Nej det var inte alls det hon sa. Der har du tolkat in i det hela alldeles på egen hand.

Hon skrev att hon inte kommer kompensera varken vad gäller insida eller utsida. Lever det inte upp till hennes förväntningar så är hon hellre ensam. Ett fullt rimligt resonemang enligt mig som instämmer och gör likadant. Garanterat därför jag varit singel så länge men det får jag leva med. Är det inte rätt så är det inte alls.

Ok, fair enough. 

Jag kanske har en del nya grejer att lära av inom ett snart 20 år gammalt förhållande, så jag säger absolut inte emot 🙂

Är mest nyfiken kring resonemanget (även om det får mig att se ut som en idiot).
  • Snälla Killen
    Jimmy75 skrev 2025-07-04 00:18:14 följande:
    Vilket resonemang då? Att man hellre är ensam än att kompromissa och nöja sig med en person som inte motsvarar det man vill ha i en partner? För mig är det en självklarhet och jag skulle heller inte vilja vara partnern som en kvinna "nöjde sig med" i brist på att hon hittade vad hon egentligen ville ha.
    Att vara okompromisslös och ständigt leta efter bästa möjliga verkar vara en bra strategi, om man vill fortsätta vara singel. Absolut...

Bättre att hänga på elitsinglar.com än här på FL isf 😉
  • Snälla Killen
    Jimmy75 skrev 2025-07-04 03:00:21 följande:

Okompromisslös??? Du inser att det är raka motsatsen till kompromisslös - Med andra ord en person som absolut KAN tänka sig att kompromissa. Sedan springer du iväg med en sån där fantasi igen som säger mycket om hur du tänker....och närapå noll om vad som egentligen kommunicerades. Varken i mitt inlägg, eller i Queen81s inlägg hittar du något om att leta efter "den bästa möjliga". Det är ju exakt det alla som "nöjer sig" sysslar med - när de inte hittar det de söker så väljer de bästa möjliga alternativ av återstående.

Jag skriver att jag inte kommer kompromissa med de egenskaper som är viktiga för mig. Det betyder bara att om det inte är rätt match för mig så låter jag det vara. Det säger ingenting om bäst. Om jag hittar någon som matchar vad jag vill ha så letar jag ju inte vidare för att se om det finns någon ännu bättre. Det är ju helt befängt. Men av kommentarerna i den här tråden och flera andra liknande blir det tydligt att det är många andra som har exakt det tänket. Någon slags godtycklig kategorisering av vilka som är tillgängliga och sedan försöker få bästa möjliga i den gruppen. "En 4a kan inte få en 7a". Märkligt nog har det skitofta en tendens att koka ner till utseende också som verkar vara den överlägset viktigaste faktorn för vilka man kan välja ifrån.

Antingen passar personen mig och är då rätt, eller så gör hon det inte och är då fel för mig. Inget med bäst att göra.

Du hakar upp dig på ett enstaka ord... Varför så defensiv för?

Jag menar, typ 90% av det du säger är rent sunt förnuft och jag säger inte emot dig dig, men vad är det som är fel av mig att påstå att de som letar efter just de där 10-5% av gen-poolen har en tendens att leva sina liv som ständiga singlar?
  • Snälla Killen
    Jimmy75 skrev 2025-07-04 03:32:23 följande:
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 03:12:40 följande:
    Du hakar upp dig på ett enstaka ord... Varför så defensiv för?

Jag menar, typ 90% av det du säger är rent sunt förnuft och jag säger inte emot dig dig, men vad är det som är fel av mig att påstå att de som letar efter just de där 10-5% av gen-poolen har en tendens att leva sina liv som ständiga singlar?
    Även om jag bara rakt av köper alla dessa procentsatser som kastas runt här så blir ju frågan den omvända. Varför måste det vara ett problem att vissa gör valet att hellre leva ensamma?

Har aldrig haft ett problem med det heller... Men bättre att säga det från början istället för att låtsas om annat ^^
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:18:46 följande:
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
    Tack för ditt förtydligande 
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:30:39 följande:
    Hur tänkte du där? Att det är bättre än FL är väl ganska självklart eftersom FL inte är en dejtingsida?

För många år sedan dejtade jag dock en man härifrån i några månader men det bara blev så, jag är ju inte medlem här för att dejta utan för att diskutera med människor. Och jag är medlem här även när jag inte är singel.
    Det var inte ett svar riktat till dig...
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 09:47:39 följande:
    Haha, det är jag fullt medveten om. Men i trådar är man liksom välkommen att diskutera med alla, som i ett vanligt samtal när man sitter ett gäng i soffan :) Och jag undrade hur du tänkte.
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 11:37:12 följande:
    Ja jag tror att jag förstår hur du menar. Och självklart finns det människor som absolut bara går på det yttre. Men du skrev lite som att det generellt är så kvinnor gör och det är ju direkt felaktigt. Vi som grupp väljer inte bad boys, precis som inte alla män väljer bikinimodeller med hjärnbrist.
    Det var inte riktigt så jag menade, men nu har du fått ett förtydligande ifrån mig. 🙂
Svar på tråden Var finns de bra männen?