Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Var finns de bra männen?

Anonym (Man) skrev 2025-06-24 07:43:02 följande:
    Var finns de bra männen?

Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?

Antagligen är du inte så attraktiv som du tror. 

Att du nu, vid 37 års ålder, fortfarande är både utan barn och relation, säger ju att du inte lyckats tidigare. 

Så, fakta är väl att ingen är intresserad av dig på dejtingsajterna. Och du lyckas väl inte IRL heller. Tråkigt. 

• Anonym (Oj)
    Jimmy75 skrev 2025-07-01 09:39:37 följande:
    Tänker du att det du skrev på något vis var till någon nytta eller hjälp, eller svarade på frågan? Vad var poängen liksom?
    Jag svarade på ett inlägg. Stör det dig? Det var inte ditt inlägg jag svarade på, så du behöver inte känna dig kränkt. Eller skriver du med flera signaturer?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (En av de bra männen) skrev 2025-07-01 10:11:30 följande:

De bra männen finns där men ni väljer svinen, de som är arroganta, snygga och helst kriminella. De är ju mer attraktiva. Det är dessa ni går hem med från krogen och sedan sitter ni 25 år senare på Haninge pizzeria och undrar vad som hände ? 

Varför väljer du inte de bra då ? De finns ju där. Jag är en av dem men jag är upptagen av en kvinna som såg något attraktivt i någon som inte är kriminell, tuff eller särskilt snygg. Vi har varit ett par i 10 år nu. 

Det är budskapet jag vill göra fram. Inte strö salt i såren. 

Du har alla möjligheter men behöver göra andra val på andra grunder. Så bortse från utseendet och börja titta på personligheten så hittar du kvalitet. 

Trist att du verkar omgiven av bad guys. Så alla män du känner är antingen kriminella eller singlar? Skulle vara intressant att veta var du bor. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (En av de bra männen) skrev 2025-07-01 11:03:10 följande:
    Stockholm 

Ok. Strongt att ha sådan koll på alla som bor i Stockholm. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-02 08:20:12 följande:
    När har jag sagt att jag är attraktiv, och vad har det med saken att göra, några personer har sagt att jag är snygg fast det har inte med saken att göra, det jag har upplevt är att kanske inte kvinnorna söker egentligen något seriöst trots att de säger det i början, kan det vara för att de vill bli diskreta vissa skickar till och med nakna bilder?

Eller så är de som söker seriöst inte intresserad av dig. 

Men visst, i din värld måste det vara kvinnorna som är oseriösa. 

Ändå, med tanke på din ålder och att du fortfarande inte hittat någon att bilda familj med, så tror jag ändå att anledningen ligger hos dig. Inte hos kvinnorna. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-03 05:33:26 följande:
    Återigen har du missuppfattat, jag har inte sagt alla kvinnor, jag är tydligt med att jag söker seriöst vilket de säger också att de söker men sen visar det sig att de egentligen inte gör det, alltså när man matchar med dejtings apparna inget annat, så därför funderar jag över om att de flesta kvinnor säger att de söker seriöst i början trots att de inte gör det?

Så de säger rent ut att de inte söker seriöst när ni fått kontakt? I så fall är det kanske bara en ursäkt för att inte vilja fortsätta. Hade du varit rätt hade det blivit seriöst. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 10:20:01 följande:
    Vi utgår inte från just dig i diskussionen. Jag skulle som man inte heller hävda inför andra att jag är så snäll eller du kan lita på mig, men jag kan ändå diskutera frågan/ämnet.
    Brukar kvinnor säga till andra kvinnor att de är jämställda och empatiska?

Vi pratar väl om dejting nu, så du får ställa din fråga till män vad de tycker om det. Kvinnor svarar på vad de tycker om vad män säger/skriver.

Men sedan fick du faktiskt ett svar, att (Jag har en näsa också) inte gillar att folk säger/skriver självklarheter, det behövs inte påpekas om självklarheter.
Svar på tråden Var finns de bra männen?