Var finns de bra männen?
Att vara neurotisk har väl mer med personlighet att göra och är inte förknippat med NPF tänker jag.
Jag känner mer och mer så här faktiskt.
Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.
Exakt! Det man letar efter hittar man. Får ge cred till båda hör eftersom jag missade det när jag läste första gången.
Då behöver du nog kika på sammanfattningen från Karolinska som länkas till här ovan en gång till. De diskuterar både utvecklingsrelaterade funktionsavvikelser (NPF) och psykiska och akademiska problem och missbruk. I avsnittet jag citerade nedan nämner de visserligen inte det med inlärningssvårigheter men det kan du läsa om i första stycket.
Resultaten visar att ett barn som föds när pappan är 45 år har 3,5 gånger högre risk att diagnostiseras med autism än det barn som föds när pappan är 24 år. För samma åldersskillnad mellan fäderna vid barnets födelse är risken för barnet till den äldre pappan 13 gånger högre att få ADHD, två gånger högre att drabbas av någon form av psykotisk sjukdom, 25 gånger högre för bipolär sjukdom och 2,5 gånger högre för drogmissbruk respektive självmordsförsök.
Sedan sticker du iväg på någon märklig dikeskörning om kvinnors slutdatum, fertilitet vs komplikationer under graviditet och sedan mikroplaster och påverkan på hjärnan. Det kan vi inte diskutera här - Jag har inte underlaget för att diskutera saken och du har inte kompetensen. En sådan diskussion leder bara till en massa tyckande och halmgubbar.
Antagligen är du inte så attraktiv som du tror.
Att du nu, vid 37 års ålder, fortfarande är både utan barn och relation, säger ju att du inte lyckats tidigare.
Så, fakta är väl att ingen är intresserad av dig på dejtingsajterna. Och du lyckas väl inte IRL heller. Tråkigt.
De bra männen finns där men ni väljer svinen, de som är arroganta, snygga och helst kriminella. De är ju mer attraktiva. Det är dessa ni går hem med från krogen och sedan sitter ni 25 år senare på Haninge pizzeria och undrar vad som hände ?
Varför väljer du inte de bra då ? De finns ju där. Jag är en av dem men jag är upptagen av en kvinna som såg något attraktivt i någon som inte är kriminell, tuff eller särskilt snygg. Vi har varit ett par i 10 år nu.
Det är budskapet jag vill göra fram. Inte strö salt i såren.
Du har alla möjligheter men behöver göra andra val på andra grunder. Så bortse från utseendet och börja titta på personligheten så hittar du kvalitet.
En helt uppriktig fråga nu - Med tanke på att du nu enligt vad du skriver HAR blivit vald, trots att du inte har dessa egenskaper som du ganska bestämt verkar tänka är de som räknas...varför denna oerhörda bitterhet (jag uppfattar det så iallafall)? Den verkar ju rikta sig till kvinnor som grupp också så hur landar du i slutsatsen att det bara är kriminella och arroganta män som föredras? Hittade du det enda undantaget då?
Jag bara tänker att det är en otroligt förenklad analys och slutsats du gör, som är direkt felaktig, för annars skulle vi behöva ett fängelse i varje samhälle. Så drivkraften verkar ändå vara bitterhet på något vis. Borde du inte vara glad och se det positiva? Det låter ju enligt dina egna slutsatser om kvinnors val som att du har varit väldigt lyckosam då.
Nope! Bara en och samma signatur. Och som svar på din fråga - ja det stör mig....inte att du svarar utan hur. Den här bitterheten här inne där man så gärna vräker meningslösa kommenterar till personer som vänder sig hit för kanske någon form av tips eller vägledning är obegriplig.
Och eftersom det inte fyller någon poäng över huvud taget för mottagaren av ditt budskap blir automatiskt min fråga vad det fyller för poäng för dig? Jag är medveten att vi befinner oss i jantelagens heliga land, men vad är på riktigt poängen med att ge någon annan.....som inte bett om det....synpunkten att de minsann inte är allt de tror sig vara?