• Queen81

Var finns de bra männen?

Okej, ärligt talat nu. Utifrån vad jag tycker och känner. Jag går alltså inte in och talar för alla kvinnor.

Ni skriver om att kvinnor väljer fel män. Bad boys. Att de snälla inte får en chans och att vi borde se mer till de inre egenskaperna och inte gå efter utseende. 
    Men om jag vill ha både och då? Jag kan omöjligt bli tillsammans med en snäll man som har alla de fina egenskaper jag söker men inte ett utseende som tilltalar mig. Det går inte. Vissa människor blir mer attraktiva när man lär känna dem men det räcker inte alltid. Jag vill ha en man som både har fina egenskaper och ett fint yttre. Och som tur är så tycker olika människor olika saker är snygga, alltså innebär inte det att bara en typ kan få en partner 

Och ärligt talat, jag vill ha en man som tycker om mina fina egenskaper OCH samtidigt tycker att jag har ett attraktivt yttre. Jag vill inte ha en man som tycker att jag är en fin person och accepterar mitt yttre eftersom min personlighet är fin.

• Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-02 17:44:45 följande:
    Om du ser jäkligt bra ut så kan du troligtvis få män från den övre ligan som har många kvaliteer. Annars för man jämka med något eller leva själv.

Ett stort problem för kvinnor är att man i dejtingvärlden väljer män som ligger en bit över sig själv, trånar efter detta och blir jättekära. Männen ser kvinnan istället som en mellanakt och vill inte satsa på barn, familj eller giftemål eftersom man väntar på något bättre.
    Nej, jag ser inte jäkligt bra ut men jag tror ändå att jag kan träffa någon med de fina egenskaper jag söker och som i mina ögon är utseendemässigt het. Vad jag tycker är attraktivt är högst personligt och inte alls samma som t.ex min bästa väninna tycker. Vi har kollat dejtingappar tillsammans ibland och det är max 5% där vi båda hade svajpat höger.

Och kan jag inte träffa nån som har det jag söker så är jag verkligen hellre ensam. Sen kompromissar man alltid i en relation och jag förväntar mig inte att mr Perfect ska dimpa ner i brevlådan. Men de saker som är verkligt viktiga för mig kompromissar jag inte med. Heller inte med ett utseende som attraherar mig.
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-03 23:14:08 följande:
    Med andra ord så låter du dig själv tilltalas av en man med vältaligt, vackert yttre och med ett genomruttet inre framför en man med lite skavanker på utsidan men utan en befläckad själ...

Verkligen inte konstigt att alltför många hamnar i klorna på stygga pojkar 🙃
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 00:53:58 följande:
    Att vara okompromisslös och ständigt leta efter bästa möjliga verkar vara en bra strategi, om man vill fortsätta vara singel. Absolut...

Bättre att hänga på elitsinglar.com än här på FL isf 😉
    Hur tänkte du där? Att det är bättre än FL är väl ganska självklart eftersom FL inte är en dejtingsida?

För många år sedan dejtade jag dock en man härifrån i några månader men det bara blev så, jag är ju inte medlem här för att dejta utan för att diskutera med människor. Och jag är medlem här även när jag inte är singel.
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 09:41:35 följande:
    Det var inte ett svar riktat till dig...
    Haha, det är jag fullt medveten om. Men i trådar är man liksom välkommen att diskutera med alla, som i ett vanligt samtal när man sitter ett gäng i soffan :) Och jag undrade hur du tänkte.
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 10:54:24 följande:
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?
    Ja jag tror att jag förstår hur du menar. Och självklart finns det människor som absolut bara går på det yttre. Men du skrev lite som att det generellt är så kvinnor gör och det är ju direkt felaktigt. Vi som grupp väljer inte bad boys, precis som inte alla män väljer bikinimodeller med hjärnbrist.
  • Queen81
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-04 11:06:26 följande:
    Här ser man hur olika vi tycker om snyggt eller sexigt!
    Mannen du nämner har jag aldrig hört talas om så fick googla fram lite bilder. 
    Den mannen hade jag inte ens lagt märke till i vimlet. Tungan ute
    Haha, ja det är ju verkligen ett bevis på det jag skriver om att vi attraheras av olika. Jag hade snubblat på mina egna fötter om jag såg honom i vimlet Cool
  • Queen81
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-04 14:12:35 följande:
    Mina fötter hade snubblat över Sam Elliot som han såg ut på 80-talet. Skäms 
    Hahaha, honom hade jag inte ens noterat om han inte började prata med mig (fick för övrigt också googla).
    Tycker det är underbart att vi alla är så olika!
  • Queen81
    Anonym (m) skrev 2025-07-04 14:55:27 följande:
    Tänk så olika man är, tycker inte hans utseende är tilltalande alls
    Då slipper du snubbla om du ser honom Cool
  • Queen81
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-04 10:16:27 följande:
    Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Här måste jag inflika att du framstår som rätt dryg när du svarar sådär. Onödigt otrevligt kan jag tycka. Han skrev ju inget otrevligt på nåt sätt. Hade räckt med ett nej tack. Och hade han då svarat och tjatat eller så, så hade du kunnat fräsa ifrån. Eller helt enkelt ignorerat.

Att "snäll-tolka" och vara trevlig kostar väldigt lite Solig
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 07:19:41 följande:

Det finns skillnader mellan män och kvinnor. Något som jag kan sakna hos kvinnor idag är ödmjukhet och kanske en gnutta blyghet.

Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar.

Gapiga? Frågan är om en man som stod upp för sig själv och som du skriver "inte tog någon skit" hade kallats för gapig?! Antagligen inte.

Jag står upp för mig själv när det krävs men skulle verkligen inte kalla mig gapig. Jag är en ganska lugn kvinna som har insett att både omvärlden och jag personligen vinner på att "snäll-tolka" människor, både män och kvinnor. Att slippa ha taggarna ute och alltid vara redo att försvara mig är otroligt skönt. Alla borde prova på det
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 11:01:40 följande:
    Då kunde du snälltolka även mitt inlägg. Jag menar inte att du eller den genomsnittliga kvinnan är gapig. Men det finns gapiga kvinnor, tro mig.
    Du känner att jag misstolkade dig och borde ha förstått vad du tänkte?

Självklart finns det gapiga kvinnor. Och män. Och såna människor kan såklart vara väldigt tröttsamma.
    Men du menar att du vill ha en kvinna med lite mjukare framtoning? Inte speciellt kaxig eller i centrum?
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 12:06:12 följande:
    Hon får gärna stå i centrum, men lite mjukare framtoning absolut.
    Okej, jag vill gärna förstå vad du menar. 

Du skrev såhär:
    "Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar."

Kan du själv se att den texten kan tolkas rätt negativt?. Även av någon som brukar försöka snäll-tolka? Jag tolkar det som att du ser det som något negativt när en kvinna "tar för sig" samt "inte tar någon skit". Att de då är gapiga. Mellan raderna tolkar jag det som att du ogillar kvinnor som tar plats. Vi ska vara mer mjuka och försiktiga.
    Men om du menar att jag helt missuppfattat det stycket du skrev, vill du hjälpa mig förstå vad du egentligen menade?

För personligen tycker jag det är väldigt positivt med kvinnor som tar för sig och inte tar någon skit. Det tycker jag tyder på att det är en kvinna som vet sitt värde som människa. 
    Tycker det är positivt med män som också står upp för sig själv. 
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:49:11 följande:
    Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Tycker du att det är lika positivt när när en man beskrivs på samma sätt?

Och ja, jag gillar kvinnor som har lite mjukare framtoning.
    Men du skriver det på ett sätt som att,
    1 - det hör till vanligheterna att kvinnor är gapiga nu för tiden.
    2 - du likställer att ta för sig och inte ta skit = gapig och rejält humör.

Självklart är det inte positivt med människor som är gapiga eller har ett hett temperament. Men jag tycker det är positivt när både män och kvinnor "tar för sig " och "inte tar någon skit"

Jag ser det som positivt när människor, oavsett kön, ser sitt eget människovärde. 

Och ja, vi gillar ju olika saker och just du gillar lite mjukare kvinnor och det är såklart helt okej Men vill du att kvinnan ska ta för sig? Säga ifrån om hon känner sig illa behandlad?
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 17:42:13 följande:
    Jag förutsätter att, man som kvinna, säger till om man känner sig illa behandlad i en relation.
    Snacka om att inte alls svara på det jag har skrivit. Du bemöter det inte. Känns som att jag inte når fram när jag skriver till dig och lite som att jag skulle fråga dig vad klockan är och du hade svarat "blåbär"

Och om du förutsätter att alla människor säger till om de blir illa behandlade i en relation så förutsätter du väldigt felaktigt.
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 18:40:27 följande:

Om du önskar att vi svarar på varandras frågor mer konkret så kan du föredömligt börja med att svara på mitt inlägg #305. 

Om du skulle svara med ja eller nej, utan omskrivning, skulle det vara än mer intressant.

Men det har jag ju svarat på. Då har du helt enkelt inte läst. Eller vad saknar du svar på?

Självklart är det inte positivt med människor som är gapiga eller har ett hett temperament. Men jag tycker det är positivt när både män och kvinnor "tar för sig " och "inte tar någon skit"

Jag ser det som positivt när människor, oavsett kön, ser sitt eget människovärde. 

Där är svaret jag skrev. Att varken män eller kvinnor är trevliga om de gapar och har hett temperament. Men att jag tycker det är positivt med både män och kvinnor som tar för sig och inte tar emot skit.
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:03:17 följande:

Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Tog för sig? Ja.
    Gapig? Nej.
    Inte tar nån skit? Ja.
    Rejält humör när något inte passar? Nej.
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 19:17:24 följande:
    Då tänker ju du likadant som mig.

Vad ville du ha svar på?
    Haha, jag tror vi lägger ner diskussionen. Känns som att vi talar runt varandra. Och att vi lägger olika betydelser kmi samma ord, vilket gör att vi inte når fram.

Men jag önskar dig en fortsatt fin helg!
Svar på tråden Var finns de bra männen?