• Jimmy75

Var finns de bra männen?

Anonym (En av de bra männen) skrev 2025-07-01 11:02:22 följande:
    Dina frågor är helt berättigade. Låt mig svara på dem. Ja jag har blivit vald men bortvald mer med anledning av det jag beskrivit. Bitter ? Inte längre men i många år. 

Underlaget för att kunna påstå det jag gör ? Arbetat inom kriminalvården i 20 år och sett besöksrum i både häkten och fängelser. De tjejerna som kom in och besökte de allra värsta var de snyggaste. Får du ihop det ? Inte jag. 

Naturligtvis finns undantag, de vettiga kvinnor som inte väljer efter endast utseende och status. De är ofta de som blir lyckliga och hittar ngt långvarigt. 

Så mitt ärliga råd till ts är att satsa på det . 

Men din analys bygger ju på ett jätteskevt urval. För det första gör du alltså kopplingen att snygg = i övrigt väl fungerande och bra kvinna. Det är ju massor av faktorer som påverkar vad det är du ser för besökare där du jobbar. Med din historia och känslor inför den kommer du dessutom registrera alla snygga kvinnor du ser X10 i ditt huvud, medan många av de som vore ett undantag från din hypotes passerar dig obemärkt förbi.

Sedan har vi det faktum att den stora merparten av både män och kvinnor inte är kriminella eller sitter i fängelse, så om du bygger det på vad du ser i kriminalvården så bommar du ju våldsamt många av alla de som inte kommer innanför murarna.

• Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-03 23:14:08 följande:
    Med andra ord så låter du dig själv tilltalas av en man med vältaligt, vackert yttre och med ett genomruttet inre framför en man med lite skavanker på utsidan men utan en befläckad själ...

Verkligen inte konstigt att alltför många hamnar i klorna på stygga pojkar 🙃

Som djävulen tolkar bibeln 😄

Nej det var inte alls det hon sa. Der har du tolkat in i det hela alldeles på egen hand.

Hon skrev att hon inte kommer kompensera varken vad gäller insida eller utsida. Lever det inte upp till hennes förväntningar så är hon hellre ensam. Ett fullt rimligt resonemang enligt mig som instämmer och gör likadant. Garanterat därför jag varit singel så länge men det får jag leva med. Är det inte rätt så är det inte alls.

• Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-03 23:43:27 följande:
    Ok, fair enough. 

Jag kanske har en del nya grejer att lära av inom ett snart 20 år gammalt förhållande, så jag säger absolut inte emot 🙂

Är mest nyfiken kring resonemanget (även om det får mig att se ut som en idiot).
    Vilket resonemang då? Att man hellre är ensam än att kompromissa och nöja sig med en person som inte motsvarar det man vill ha i en partner? För mig är det en självklarhet och jag skulle heller inte vilja vara partnern som en kvinna "nöjde sig med" i brist på att hon hittade vad hon egentligen ville ha.
  • Jimmy75
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-04 01:14:57 följande:
    Finns ett problem med det resonemanget ihop med media, film, TV och soc.medier, som lätt skruvar upp "det man vill ha". 

Finns ca fem miljoner av manligt kön i Sverige. 
    Han ska vara singel, 50% bort.
    Han ska vara i rätt ålder, 85% bort. 
    Han ska bo i rätt region, 80% bort (kanske 97%).
    Han ska vara lång längd, men inte för lång, 70% bort. 
    Han ska ha ordnad ekonomi över.. 70% bort. 
    Han får inte ha fel etnicitet, 20-50% bort (ber på region). 
    Han ska ha någesånär rätt bmi, 50% bort. 

Sådär kan vi hålla på.. då har jag inte nämt utseende utöver bmi och längd. Lägg därtill hans vältalighet, charm, personlighet, intressen, alkoholvanor, matvanor osv.. Du ser, räkna lite.. fram med miniräknaren. Du hamnar mycket snabbt ned till noll, eller kanske några få beroende på region. Sedan funderar du på vad andra tycker.. å kanske inser att sådär 100.000 andra suktar efter samma. Blir lätt att du får leva ensam i resten av ditt liv. Liket hittas när grannarna känner en hemsk lukt i trapphuset.

Tja och det finns många problem med ditt resonemang. Förutom att du har tagit siffrorna rakt ut i luften så har du en bit kvar när det gäller förståelse för statistik och urval. Du förutsätter att de 85% som du tycker ska bort pga ålder ALLA är bland de som är singlar och sedan att ALLA 80% som ska bort pga fel region finns i den kvarvarande tillgängliga gruppen:

Sedan sov du nog på matten. Så länge du inte drar bort 100% från någonting kommer du inte ner på noll. Även med din hittepåstatistik här uppe så är det 2700 kvar efter man har gått igenom din lista.

100.000 suktar efter samma...apropå siffror tagna ur luften. Oavsett vilket så får du fortfarande förklara problemet med resonemanget. Jag konstaterade att både jag och uppenbarligen MINST en person till hellre är ensamma än att kompromissa med för oss viktiga egenskaper. Då spelar ovanstående ingen roll. Tja, då får vi helt enkelt vara ensamma ju 🤷🏻?♂️

"Liket hittas när grannar känner en hemsk lukt i trapphuset"??? Vill du förklara vad det har med saken att göra? Dvs vad det har att göra med att det finns människor som hellre är ensamma än lever med fel person.

Vad detta kokar ner till är att DU tycker det är ett problem för dig om alltför många resonerar så eftersom det även minskar dina options då.

• Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 00:53:58 följande:
    Att vara okompromisslös och ständigt leta efter bästa möjliga verkar vara en bra strategi, om man vill fortsätta vara singel. Absolut...

Bättre att hänga på elitsinglar.com än här på FL isf 😉

Okompromisslös??? Du inser att det är raka motsatsen till kompromisslös - Med andra ord en person som absolut KAN tänka sig att kompromissa. Sedan springer du iväg med en sån där fantasi igen som säger mycket om hur du tänker....och närapå noll om vad som egentligen kommunicerades. Varken i mitt inlägg, eller i Queen81s inlägg hittar du något om att leta efter "den bästa möjliga". Det är ju exakt det alla som "nöjer sig" sysslar med - när de inte hittar det de söker så väljer de bästa möjliga alternativ av återstående.

Jag skriver att jag inte kommer kompromissa med de egenskaper som är viktiga för mig. Det betyder bara att om det inte är rätt match för mig så låter jag det vara. Det säger ingenting om bäst. Om jag hittar någon som matchar vad jag vill ha så letar jag ju inte vidare för att se om det finns någon ännu bättre. Det är ju helt befängt. Men av kommentarerna i den här tråden och flera andra liknande blir det tydligt att det är många andra som har exakt det tänket. Någon slags godtycklig kategorisering av vilka som är tillgängliga och sedan försöker få bästa möjliga i den gruppen. "En 4a kan inte få en 7a". Märkligt nog har det skitofta en tendens att koka ner till utseende också som verkar vara den överlägset viktigaste faktorn för vilka man kan välja ifrån.

Antingen passar personen mig och är då rätt, eller så gör hon det inte och är då fel för mig. Inget med bäst att göra.

• Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 03:12:40 följande:
    Du hakar upp dig på ett enstaka ord... Varför så defensiv för?

Jag menar, typ 90% av det du säger är rent sunt förnuft och jag säger inte emot dig dig, men vad är det som är fel av mig att påstå att de som letar efter just de där 10-5% av gen-poolen har en tendens att leva sina liv som ständiga singlar?
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 03:12:40 följande:
    Du hakar upp dig på ett enstaka ord... Varför så defensiv för?

Jag menar, typ 90% av det du säger är rent sunt förnuft och jag säger inte emot dig dig, men vad är det som är fel av mig att påstå att de som letar efter just de där 10-5% av gen-poolen har en tendens att leva sina liv som ständiga singlar?
    Även om jag bara rakt av köper alla dessa procentsatser som kastas runt här så blir ju frågan den omvända. Varför måste det vara ett problem att vissa gör valet att hellre leva ensamma?

• Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 06:17:52 följande:
    Har aldrig haft ett problem med det heller... Men bättre att säga det från början istället för att låtsas om annat ^^
    Kan inte kommentera den för jag vet inte vem det är du menar som skulle sagt vad från början istället för att låtsas om annat??
  • Jimmy75
    Anonym (Fred) skrev 2025-07-04 06:26:07 följande:
    Dåligt för samhällsutvecklingen. Om folk hade levt i stabila familjer skulle många av de problem som samhället har snart vara lösta.

För det första får du jättegärna lista några samhällsproblem du tänker skulle vara lösta ifall alla levde i stabila familjerelationer.

Sedan hävdar jag igen att vi som väljer att hellre leva ensamma än med "fel" person tar vårt ansvar vad gäller din tanke om samhällsproblem som skulle lösas. Att ingå i en relation med en partner som då är fel för en kommer nämligen inte bidra till stabil familjebildning, tvärtom.

• Jimmy75
    Anonym (Man) skrev 2025-07-04 09:14:35 följande:
    Jag föredrar också irl, men problemet för mig blir då att jag är blyg och blir nervös i början tills vi känner varandra bättre, så dejting appar bör egentligen hjälpa till i början men det verkar inte fungera
    Det blir en falsk trygghet många gånger som i själva verket befäster problemen för dig i det sociala mötet. Lösningen (inte lätt) är att på olika vis utsätta dig för olika sociala situationer och träna så att du genom erfarenhet så småningom upptäcker att även om det är jobbigt varje gång så är det hanterbart och ju mer du vågar göra något desto bättre kommer du bli på det. Jobba med dig själv, antingen läs böcker om du föredrar det eller leta upp och lyssna på poddar och youtubevideor om personlig utveckling. Det går att förbättra, men som med alla utmaningar kommer det krävas jobb och att du kliver utanför din comfortzone - det är där utvecklingen sker.
  • Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 10:54:24 följande:
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?

Nu gör jag som Queen i soffhänget och kommenterar något som inte är riktat till mig eftersom jag är nyfiken på att diskutera saken och framför allt utmana en stereotyp bild som jag tvivlar på att det finns belägg för. Jag ska försöka tänka mig för också och inte vara så lättprovocerad och dryg också som jag vet jag kan vara ibland - sorry.

"Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ..."

Stort svek på den faktiskt. Det är en vanligt förekommande teori här inne, vilket bidrar till bekymret med confirmation bias, vilket helt enkelt innebär att när vi ser något som bekräftar en idé/åsikt vi redan har om världen så får den mycket mycket starkare effekt på oss.. Nu höftar jag siffrorna här men jag skulle tippa att en erfarenhet som bekräftar din befintliga bild behöver någonstans mellan 5-10 gånger på raken av erfarenheter som motsäger bilden för att man ska börja utmana sin föreställning.

Har nämnt det i andra trådar...det vi fokuserar på får mycket mycket större genomslag hos oss än det vi inte har i fokus. Finns olika sätt att testa det på. Självklart finns det människor som prioriterar vissa saker (egenskaper) över andra....men vad som får dem att göra det vet vi inte så mycket om. En människa som betraktas snygg signalerar så oerhört många olika saker som inte bara har att göra med att man drog en bra lott i genpoolen. Dessa sakerna uppfattar vi på ett undermedvetet plan.

• Jimmy75
    Anonym (Ny chans) skrev 2025-07-04 12:49:24 följande:
    Att få kontakt med någon via en forum betyder inte att man är desperat, man få kontakt alltid på något sätt och det är inte ett brott. 
    Vet du hur Mark Zuckerberg fick sin kvinna eller Francois Hollande etc...? 
    Döm inte folk utan att veta. 

Säg nej tack helt enkelt. 
    Även om jag i sak många gånger håller med och min första reaktion var att hon bara kunde sagt nej tack så ska man ju också komma ihåg att vi alla hanterar livet baserat på våra tidigare erfarenheter. I hennes fall kanske det 9 gånger av 10 är douchebags och otrevliga män som gör så. Då är det inte så lätt att varenda gång tänka att den HÄR personen kanske är ett kap, eller iallafall en person som förstår och accepterar ett nej tack. Tyvärr finns det alltför många exempel där män inte fattar det och fortsätter tjata och vara på. Jag tillhör själv en person som, om jag bara utgick från mig själv, skulle kunna skriva till någon på liknande vis - om jag hade vetat att det var okej. Nu vet jag dock att generellt är det en dålig idé och de allra flesta vill kunna vistas i olika forum utan att ständigt bli utsatta för kontaktförsök. Visst det är lätt att tänka att ett "nej tack" kunde ha räckt, men det är MINST lika rimligt att resonera att någon som tar kontakt på det viset helt enkelt och rimligen får räkna med den reaktionen. Jag känner inte personen, han kanske är världens bästa man, men om man gör så och INTE är beredd på svaret han fick är det naivt.
  • Jimmy75
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-05 09:47:08 följande:
    Män/ killar som vill skylta  med att de minsann är snälla har ju många kvinnor erfarenhet av hur de brukar vara när det kommer till kritan.
    Nu får du tagga ner. När inte ens jag hittar några förmildrande omständigheter har det gått långt. Det är en helt obefogad kommentar du ger till Snälla killen här. Vi fattar att du är grymt besviken. Det framgår av ditt nick. Men det ger dig inget frikort att bete dig som ett arsle mot hela världen. Det är däremot inte rocketscience att förstå varför du får det resultatet du får. Att du uppenbarligen hatar män kan bara du själv fixa. Ingen dejtingapp eller något annat i världen fixar det åt dig. Lägg dina pengar på terapi istället för Tinder. Det vinner både du och vi alla på. 
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 11:01:40 följande:
    Då kunde du snälltolka även mitt inlägg. Jag menar inte att du eller den genomsnittliga kvinnan är gapig. Men det finns gapiga kvinnor, tro mig.
    Handlar om hur man uttrycker sig. Det är många som går i den fällan. Om du istället hade skrivit att något du kan sakna hos vissa kvinnor är?
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 11:28:47 följande:
    Troligen, men om man snälltolkar skribenten och inte applicerar egenskapen på sig själv det första man gör så blir det lättare att diskutera.

Om man ska behöva vara tydlig i precis allt i generella diskussioner så blir det rätt omständigt. Det skulle bli långa redogörelser för vem man menar och att man inte utesluter andra grupperingar, att det kan vara på olika sätt, att det finns andra perspektiv, att alla har olika förutsättningar osv ja, du fattar.

Jag skulle kunna ge dig 3 snabba där många, inte alla (för att vara tydlig), går in i defensivt och passivt aggressivt läge med en gång. Rasism, övervikt och genus.

Jag hör dig Hubert och skulle i sak kunna hålla med, men samtidigt blir det som att strutta runt i Harlem med en massa sedlar som sticker ut ur alla fickor. Om du VET att det är minerad mark att prata om rasism, övervikt och genus och ändå väljer att strunta i nödvändiga anpassningar bara för att du anser att man BORDE kunna prata om det på ett annat vis så gör du ju dig själv en otjänst.

Jag BORDE kunna gå utan att titta vid ett övervakat övergångsställe när jag har grön gubbe också eftersom jag har företräde före alla andra enligt lag då. Det förändrar inte det faktum att det är vore dumt i huvudet att agera så eftersom det finns massor av saker som kan gå snett och människor är just människor - inte perfekta så är det jag som står där med konsekvensen. Hjälper inte ett smack att peka finger och påpeka vad som är rimligt och vad andra borde göra. Den enda person jag kan styra över är mig själv och det är där man alltid ska arbeta. Det andra styr du inte över, men genom medvetenhet kan du istället navigera igenom det på ett klokt sätt så att det minskar onödig friktion.

• Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 12:55:02 följande:
    Och jag hör dig. Förstår precis vad du menar. Men det finns även en sida där där det blir viktigt att diskutera och avdramatisera dessa frågor. Om vi tar omvägar runt allt som kan uppfattas som känsligt av någon så får vi ett rätt platt samhälle.

Jag som person anser att man ska kunna diskutera allt, att inte några ämnen blir tabu. Men då får man även räkna med att vissa reagerar på detta.

Man behöver inte oroa sig om man diskuterar hur många ägg man ska ha till pannkakor, ingen kommer bli kränkt av det.

Jo, återigen håller jag med att man borde kunna det, men just på grund av att det är så infekterat från alla håll är det extra viktigt att visa på förmågan att nyansera och att diskutera beteenden och handlingar snarare än människorna som utför dem och än värre, utifrån kategorierna de människorna tillhör. Och det är inte särskilt kul att bli ihopklumpad med en massa negativa egenskaper bara för att man tillhör en viss kategori. För det allra mesta ser jag exempelvis förbi det eftersom jag förstår att jag inte behöver ta åt mig så länge jag inte själv är på det viset som det ibland klagas på här, men det är fortfarande provocerande att läsa svepande utlägg om hur oförmögna män är hit och dit....precis lika mycket som jag retar ihjäl mig på alla dessa män som känner sig tvingade att säga "kvinnor är minsann inte bättre etc etc"

Det hjälper inte ett skit när man göra så. Tvärtom bildar man och befäster läger där man bara gräver sig längre och längre ner i sina skyttegravar istället för att leka med tanken på vad som skulle hända om man faktiskt lyssnade och reflekterade över vad den andra sidan säger.

• Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 15:34:16 följande:
    Jag tror det finns dom som lyssnar och reflekterar. Jag reflekterar över det du skriver just nu, även om jag delvis tycker att du har fel.

Det som jag opponerar mig emot i ditt tänk är att man tänker precis så som du säger när man är i ett socialt sammanhang i verkliga livet. Men om det handlar om ett diskussionsforum, så bör det kunna vara en aning spretigare. Det får man nog räkna med.
    Ja, det bör det....jag kan säga det tusen gånger. Du har helt rätt, det bör det. Hade jag haft råd hade jag hyrt ett flygplan med en banderoll efter som sa att du har rätt. Med den saken ur världen undrar jag nu. ÄR det så, i verkligheten på det här forumet? Hur bra tycker du att det går? Ser du tecken på att det är framgångsrikt....eller verkar det som att man tenderar att bli missförstådd när man gör så? Jag upprepar: Hur saker och ting BORDE vara är fullständigt irrelevant för allt annat än att formulera en målbild.
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 15:34:16 följande:
    Jag tror det finns dom som lyssnar och reflekterar. Jag reflekterar över det du skriver just nu, även om jag delvis tycker att du har fel.

Det som jag opponerar mig emot i ditt tänk är att man tänker precis så som du säger när man är i ett socialt sammanhang i verkliga livet. Men om det handlar om ett diskussionsforum, så bör det kunna vara en aning spretigare. Det får man nog räkna med.
    Om jag nu har så fel så borde det ju visa sig här då i att det blir en tilltagande snälltolkning här inne och allt mindre polarisering mellan grupper och allt färre svepande antaganden och generaliseringar. Du pekar ju själv på att det är just det som inte sker.
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:06:33 följande:

Om jag för skojs skulle applicerar ditt tänk på våldtäkter, tycker du då att man ska föra debatten att lättklädda kvinnor ska hålla sig hemma och inte ränna på stan alternativt klä sig osexigt för att slippa bli våldtagna?

Är det inte viktigt att kunna föra en debatt mot detta, utan istället luta sig tillbaka och tänka att det är så verkligheten fungerar. Det är inte lönt att dra upp diskussioner i ämnet, eller?

Nej, verkligen inte. Det är för övrigt en mycket märklig liknelse du drar och säger mig att du har missat vad det är jag menar. Om jag för en sekund ska gå vidare kring din liknelse. Bör kvinnor kunna klä sig som de själva tycker utan att bli utsatta för övergrepp? Utan tvekan! Det tar aldrig ansvaret ifrån förövaren. Skulle jag för den sakens skull låta min tonårsdotter klä sig hur hon vill och sedan vistas i en riskfylld miljö? Aldrig i livet för det vore urdumt! Tycker jag det är hennes fel om något händer? Nej, självklart inte.

Vad jag säger angående debatter och diskussioner är att det är resultatet som räknas. Om det skadar eller negativt påverkar resultatet, dvs hur fort man uppnår önskat mål så finns det ingen poäng i att styvnackat hålla kvar i sin strategi om hur man når dit.

Om du tvingas välja mellan att fortsätta göra på ditt sätt bara för att du tycker att det borde gå med resultatet att 1-2 personer lyssnar på vad du säger, mest sannolikt för att de redan tänkte i linje med dig från början.

Eller att ändra lite i retoriken, inte budskapet, utan HUR budskapet framförs, på ett sätt som går emot vad du tycker borde behövas, men med konsekvensen att du får 5-6 personer att lyssna och se ditt perspektiv. Vilket skulle du välja?

• Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:06:33 följande:

Om jag för skojs skulle applicerar ditt tänk på våldtäkter, tycker du då att man ska föra debatten att lättklädda kvinnor ska hålla sig hemma och inte ränna på stan alternativt klä sig osexigt för att slippa bli våldtagna?

Är det inte viktigt att kunna föra en debatt mot detta, utan istället luta sig tillbaka och tänka att det är så verkligheten fungerar. Det är inte lönt att dra upp diskussioner i ämnet, eller?

Jag har inte någonstans sagt att debatten inte ska föras. Jag försökte förklara för dig varför du stötte på patrull med ditt budskap.
  • Jimmy75
    Tecum skrev 2025-07-05 17:35:55 följande:
    Vet inte om jag missförstår dig, men om någon skriver något svepande och nedsättande om män eller kvinnor, ska man bara låta det vara då? Risken är att om sådant står oemotsagt blir det till slut en sanning och det finns inget som gynnar fördomar och förtryck så mycket som tystnad. Som talesättet säger, "det värsta är inte onda människors ondska utan goda människors tystnad". 

Så jag håller till viss del med Hubert här. På ett debattforum måste man tåla känsliga ämnen och olika åsikter. Det man INTE ska göra är att medvetet provocera eller uttrycka sig slarvigt då man vet att ämnet är infekterat.
    Tyvärr har vissa satt det i system...
    Det är EXAKT det du skriver i andra delen av ditt andra stycke jag försöker få fram här. Att man ska akta sig för att uttrycka sig slarvigt i infekterade ämne eftersom det snarare provocerar och befäster positioner än att det öppnar upp för att man ser andra perspektiv än sitt eget. Det är ju svepande och nedsättande kommentarer om olika grupptillhörigheter som är ett stort problem. Då anser jag att det är hål i huvudet om man inte ser vinsten i att förtydliga vilka man syftar på istället för att bara styvnackat hålla fast vid att det är självklart att man inte menar alla. Det är inte jättesvårt att skriva "vissa kvinnor" eller "de män som....." när man nu inte menar alla. Att då istället envisas med att säga "man borde faktiskt kunna..." provocerar bara ÄNNU mer för helt plötsligt har man, om än oavsiktligt, idiotförklarat den eller de som inte uppskattade att känna sig ihopklumpad med den dysfunktionella minoriteten och istället för att ha ytterligare en med på tåget så har man bidragit till exakt den polarisering man vill motverka.
Svar på tråden Var finns de bra männen?