• 123456jag

Ställer jag orimliga krav???

Är särbo med en man så har dålig ekonomi och som dessutom swishar sin vuxne son när han vill ?låna? pengar?
    min särbo har inte mkt utrymme till aktiviteter med mig, restaurangbesök etc
    däremot tycker han det är ok att jag betalar för oss båda!!!!
    detta är inget jag vill göra!
    detta skaver och gör att min attraktion minskar?
    han är rädd för ? kärleksförlust? från sin son. Kärleksförlust från mig verkar inte beröra honom.
    börjar tröttna på situationen!

• Svar på tråden Ställer jag orimliga krav???
  • bibbispippi

Det är inte ovanligt att kvinnor håller på så, men kanske inte så vanligt att en man inte vill betala för sig.
    Jag tappar iallafall attraktionen till kvinnor som förväntar sig att jag hela tiden ska betala för dem och avslutar relationen om jag känner mig ekonomiskt utnyttjad 

• Anonym (Qwerty)

Gör slut. Det kommer inte att hålla. 

Föräldrar som curlar vuxna barn är väldigt avtändande. 

• Anonym (Less)

Låter ungefär som min särbo...

• Anonym (Krav?)

Vad är det för krav du ställer då?
    Hur gammal är sonen?

• EpicF

Låt bli att betala. Han får stå där med lång näsa när han inser att du enbart betalar för dig. 

• Anonym

Det var ju väldigt bra att du upptäckte detta nu så att att du inte flyttar ihop med honom. 

Sluta föreslå saker som han inte har råd med. 

Håll stenhårt på att inte betala en krona för honom

• 123456jag

Sonen är 23
    jag vill att vi ska kunna göra gemensamma aktiviteter
    week i Köpenhamn 
    tur till Bornholm etc
    vi bor i Skåne

• Anonym (Krav?)
    123456jag skrev 2025-06-21 19:26:40 följande:

Sonen är 23
    jag vill att vi ska kunna göra gemensamma aktiviteter
    week i Köpenhamn 
    tur till Bornholm etc
    vi bor i Skåne

Ja, det är ganska orimligt att ställa krav på veckor i Köpenhamn och liknande. Om han hellre vill hjälpa sin son, som ändå fortfarande är väldigt ung, så måste det vara okej. Däremot har du ju noll skyldighet att betala för honom. Du får väl åka med nån kompis istället. Eller hitta någon annan.
  • 123456jag

Menar weekend.
    när det handlar om att betala hyrbil för att killen inte ?gillar åka kommunalt ? då känns det inte ok

• Anonym (Krav?)
    123456jag skrev 2025-06-21 19:38:04 följande:

Menar weekend.
    när det handlar om att betala hyrbil för att killen inte ?gillar åka kommunalt ? då känns det inte ok

Så varför frågar du? Du vet ju redan vad du själv känner.
    Vad din partner gör med sina pengar är helt upp till honom. Det kan du inte göra något åt. Det enda du kan göra är att bestämma vad du ska göra med DINA pengar.
Svar på tråden Ställer jag orimliga krav???