Inlägg från: Anonym (Nej fan heller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej fan heller)

Kommentarer om vikt

Anonym (Rob) skrev 2025-06-21 19:08:23 följande:

Din mamma säger till för att hon bryr sig. Det är inte hälsosamt att bära på en massa överflödigt fett.

Det där är inte att bry sig. Det är att ge sitt barn en ätstörning.

Om man bryr sig säger man inte sånt rakt ut så andra hör. Sen säger man att man undrar hur hon mår och att man undrar för att man är orolig för hälsan. 

Det har aldrig givit ett positivt resultat att skamma överviktiga till att gå ner i vikt.

• Anonym (Nej fan heller)

Jag hade sagt några väl valda ord till min mamma, nästa gång hon velat att jag skulle komma över.

- Nej, tack du får hitta en annan hackkyckling, för jag fick nog på midsommarfesten. 

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att säga så elaka saker om min barn inför andra, även om jag var orolig. Det tar så lång tid att bygga upp någons självförtroende, men så fort att förstöra det.

En förälder ska ge sitt barn självförtroende och självkänsla. Det är det viktigaste man kan ge sina barn i livet! Precis som att lära barnen att alla människor är värdefulla, och att man aldrig ska mobba eller kränka någon. Om man inte själv står för det, är man givetvis ingen bra förebild för sina barn.

Om man som förälder är orolig för hälsan tar man det med sitt barn personligen, och på ett väldigt försiktigt sätt. Det finns alldeles för mycket ytlighet i världen, och alldeles för lite omtanke om andra. Det behövs verkligen inte mer ytlighet!

Jag gillar inte ens ytliga människor och skulle aldrig umgås med dem. De har för lite verklighetsförankring om vilka värden som är viktiga i livet. Oro för någons hälsa är naturligtvis en annan sak, i de fall det är giltigt.

Svar på tråden Kommentarer om vikt