Anonym (m) skrev 2025-06-23 18:22:33 följande:
Jag skrev ju att jag tyckte att det visserligen var dåligt att bete sig just så.
Problemet med vikten. Jag hade hanterat kommentarerna genom att istället fokusera på huvudsaken som jag tycker är att jag har gått upp i vikt.
Du har med all sannolikhet lite ärstörda tendenser. I ett tidigare inlägg frågade du Ts hur mycket hon väger, hur lång, hur många kalorier hon äter per vecka?! Det är inte helt normalt att hålla koll på kalorimängd per vecka om man inte lider av fixering eller ett väldigt intresse av vikt eller håller på med kontrollerad bantning.
Ts har inte sagt att hon vill ha hjälp med någon bantning. Herregud, hon har gått upp några futtiga kilon!
Problemet ligger inte där utan att hennes mamma kommenterar inför hela festen att hon gått upp i vikt.
Ser du det som omsorg om din mamma rynkar på näsan och säger att du luktar fotsvett, inför gäster, det hade du uppskattat som omtanke?
Hade det inte känts bättre om hon viskade det lite diskret till dig mellan 4 ögon, om det verkligen hade varit så och inte bara en mamma med onormalt känslig näsa som vill använda informationen till att trycka till dig inför andra gäster?