Kommentarer om vikt
Din mamma säger till för att hon bryr sig. Det är inte hälsosamt att bära på en massa överflödigt fett.
Bortse inte från det.
Din mamma säger till för att hon bryr sig. Det är inte hälsosamt att bära på en massa överflödigt fett.
Kaloribehovet går ner ju äldre man blir så man kan inte förvänta sig att kunna äta som man gjort och ändå hålla samma vikt.
Och vad är motiverande om inte fakta om att du blivit större? Sånt kan lätt bli att man inte märker själv utan det kommer smygande och man vänjer sig.
Och du skriver att du inte vet varför du gått upp, vill du försöka ta reda på det? Hur många kalorier äter du på en vecka? Vad är din längd vikt ålder? Aktivitetsnivå?
Nej om hon redan visste det så gör det kanske inte så stor skillnad, eller så vaknar man upp lite mer när man inser att även andra märker det. Men kan ju vara så att man inte tänker på det, man vänjer sig liksom allt eftersom man lägger på sig.
Och skämmas måste man inte göra, har inte ens skrivit något om att skam är en bra motivator, det jag syftade på är just att man blir varse om att man lagt på sig.
Och jag tror inte att någon förväntar sig att personen ska tappa vikt just där och då, det är väl inget att överhuvudtaget tänka på
Och det med pragmatisk och resultatsintiktad det syftade till hur jag själv löser samma problem. TS frågade ju efter hur andra skulle hantera situationen