Anonym (m) skrev 2025-06-29 15:43:59 följande:
Ja det var det men de svarade inte heller på den frågan som du anser att man ska göra i sitt första inlägg. Nu handlade det om att du påstod att jag inte hållit topic för att jag inte svarade på exakt de frågorna i mitt första inlägg.
Och du har fel. Jag har hållit topic. Jag frågade om saker som TS tar upp, att hon inte vet varför hon gått upp i vikt och vad som skulle vara motiverande. Och för övrigt så är det är faktiskt ett sätt som jag hade hanterat hela situationen, genom att ta itu med vikten och vad som kan motivera till det. Men fortfarande jag måste inte svara på allt som TS skriver i mitt första inlägg utan jag kan ställa frågor som handlar om vad TS tar upp, det är inte att vara OT. Och jag hade heller inte i åtanke att anpassa mig efter vad du anser är rätt sätt att bemöta TS när jag svarar i en tråd. Därför skrev jag som jag gjorde.
Ja,TS skrev att hon hade gått upp litegrann i vikt utan att veta varför. Men hon bad inte om några råd om viktnedgång utan om hur hon ska hantera sin mammas pikar.
Och du hade kanske hanterat det med att ta itu med vikten,men det är inte så jag tolkar att TS menar att hantera problemet.
Och vi vet inte ens hur mycket TS har gått upp. Är det bara nå´t enstaka kilo så är det ju inte ens något som hennes mamma behöver pika om.
Och TS mamma är kanske en sådan som skulle pika om andra saker än vikten också.
Och då är det kanske bra om TS kan lära sig att hantera det.
Framförallt när det sker inför andra människor.