Avliva 18åring
Jättetråkigt att höra. Jag lider med dig och förstår att det känns tungt att behöva skiljas efter så många år tillsammans. Vad det låter så är det ändå rätt beslut du tar nu, hur tufft det än är. ❤️
Jättetråkigt att höra. Jag lider med dig och förstår att det känns tungt att behöva skiljas efter så många år tillsammans. Vad det låter så är det ändå rätt beslut du tar nu, hur tufft det än är. ❤️
Din katt mår riktigt dåligt och du väntar med att avliva som ett tjurigt barn när djuret inte har någon direkt livskvalitet och troligtvis mycket ont. Nej, jag tänker inte gulla med dig, det är hemskt att ta bort djur man älskar men det är hemskt att se dom lida... tycker du inte det?
Vet rekommenderar inte avlivning i första taget och en sån diagnos ges inte utan grund
Nu vet jag inte om du hör eller ser detta där uppe från din höga häst. Fint först och främst att vi får veta att iallafall DU är en rättskaffens person som alltid gör det bästa, utan att det skapar tvivel hos dig och utan att du är ledsen. Du har i sak alldeles rätt, att om djuret är allvarligt sjukt och mår dåligt bör man absolut avliva det för att det är bäst. Men tror du för en sekund att ditt dömande och skammande här har någon som helst funktion eller mening för TS.
Skulle tippa att DU däremot tänker att "där satt den minsann, där visade jag allt vart skåpet ska stå" men nu var det ju inte för din skull TS startade tråden, utan från vetskapen att hon står inför något fruktansvärt jobbigt och nödvändigt, och utifrån den vetskapen sökte hon stöd här inne för att kunna deala med det. Oerhört sunt skulle jag säga, men om man möts med den reaktionen när man söker stöd är chansen inte så stor att man gör om den saken.
Newsflash - man behöver inte gulla men man behöver definitivt inte vara ett stort ashole heller.
Jag håller helt med dig i sak angående djuret och djurets behov. Det var tonen i hur du la fram det jag reagerade på.
Och antagligen finns det som du säger massvis med liknande trådar och liknande innehåll. Jag har bara läst denna och utgår då bara från den.
Månne fick du också skit för andras dumheter här inne, vilket naturligtvis inte heller är okej. Jag ber om ursäkt för detta och kunde naturligtvis hållit en betydligt bättre ton.