Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Avliva 18åring

Jag tror du vet i hjärtat vad som är rätt. Som djurägare har vi ansvar att finnas där och göra det rätta för våra djur hela vägen till slutet. Ibland måste vi hjälpa dom även dit. Att veterinären rekommenderar avlivning är viktigt att ta på allvar, både för djurets bästa, men också för juridiska grunder. Jag har en väninna som blev dömd för djurmisshandel då hon upprepa gånger ignorerade veterinärens rekommendation gällande sin hund. Hunden fick ett extremt ovärdigt slut, hon fick omfattande böter och en dom som ingen djurälskare vill ha. 

• Anonym (Hm)
    rebecca25 skrev 2025-06-23 00:30:38 följande:
    Tack för att du nämnde det om din väninna. Jag var inte medveten om att det kunde bli såna konsekvenser? men ska inte dra ut på tiden mer för henne. Tror att det är det bästa även om det gör ont inombords.

Det är det nog få djurägare som har. Jag visste det inte heller och inte heller min vän, men på ett sätt kan jag ju förstå att det faktiskt kan bli så. Det är lite som att vägra sitt barn medicin som läkaren ordinerat. Även om en avlivning innebär betydligt mer än så. 

Vi är ju våra djurs beskyddare, och dom är våra bästa vänner. Vi gör saker för dom vi älskar, även när det gör riktigt ont. Se till att ha en riktigt fin dag med henne, med allt hon älskar och tycker om, mys i soffan, godis. Vad det nu än kan vara. Sen finns du bara bredvid henne. 

Svar på tråden Avliva 18åring