Anonym (Med all respekt men...) skrev 2025-06-25 15:14:49 följande:
Och varför startade du inte den tråden utifrån dom förutsättningarna?
Du hade garanterat fått mer nyanserade svar om du låtit bli att svamla om erövringar och spydiga inpass Nu tyvärr låter det mest som eftehandskonstruktion och ett sätt att slå ifrån dig med mån lam ursäkt att "det var ju inte så jag menade"
Nähä.. så vad menade du egentligen? Ville du diskutera generellt hur många har problem med dejting eller ville du spy ut din privata frustration över att du inte är kär i den du dejtar och inte kan ta in hur kvinnor dissar dig som är ett kap?
För i helv... kamma dig nu.
Det finns ett problem med dessa trådar.. Du vet lika väl som mig att både män och kvinnor klagar över dejtingen som mer och mer flyttar ut på nätet. Större delen av vårt land består ju dessutom av landsbygd och småstäder, där de naturliga platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala sfär, är nedlagda sedan decennier.
Startar man en tråd om dejting som man, då kommer ofelbart kommentarer som spelar på att man är looser som kammar noll (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att man bara sitter i källarn och inte har ett socialt liv (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.. (vilket är sant i mitt fall). Men, bemöter man allt detta i trådstart för att mota olle i grind och slippa de kommentarerna.. ja se vad som hände i denna tråd.
Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.. (å där blev jag en skrävlare igen) som både dumpat, blivit dumpad och gått vidare i bitterljuvt samförstånd. Givetvis vill ju alla ha guldkornen, där livspussel osv lirar, få slutar dejta så länge de tror sig ha chansen till nåt bättre. Medan killarna som inte kammar noll ofta tar vad de får, om än tillfälligt, provkör sas, även om liknelse med bilköp blir lite väl förenklat. Blev ju tom rådd till det här i tråden, nöj dig för stunden. Å sen blir stämplade som playersvin, häradsbetäckare å what not. Har blivit kallad liknande då jag dumpat de som fört problem med sig, utseende räcker inte för en seriös karl, men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. Så ser ju ofta klagomålen ut, killar klagar över att tjejer är för kräsna, medan kvinnor blir dumpade gång på gång av dem sas "har råd" att bete sig så. Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män.