Inlägg från: Anonym (Bossi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bossi)

Varför

Framställer man sitt ex som en galen häxa man avskyr men sen visar det sig med tid att man ändå verkar ha en rätt bra relation där man pratar regelbundet? Försöker genuint förstå och gillar inte hela grejen. Varför måste man framställa någon som helt fruktansvärd för att sedan börja ändra sin story?

• Svar på tråden Varför
  • Anonym (Bossi)
    Anonym (en som vet) skrev 2025-06-22 21:36:29 följande:

För att en del snackar skit i förebyggande syfte.

För om de då har varit för jävliga själva under relationen och exet skulle få för sig att vilja varna dig för psykfallsbeteende så är du redan mentalt preppad av den gaslightande mannen att "hon den där, hon är ju galen så den kan ju ingen tro på".

Själv hade jag aldrig blivit ihop med en man som lägger tid på att snacka skit om sina ex, det är en riktigt stor rödflagg för mig. Min far gjorde så och han är både våldsam, hotfull och notoriskt otrogen.

Oj, detta har jag aldrig tänkt på. Tror dock aldrig hon skulle varna mig. Får inte känslan av att hon är den typen av person. 
  • Anonym (Bossi)
    Anonym (b) skrev 2025-06-22 21:33:26 följande:

Om vi utgår från annan tråd, för att de har barn ihop och behöver hålla en civiliserad ton.

Ja absolut, tycker bara det går över gränsen för civiliserad och att det inte går ihop med storyn. Detta verkar ha förändrats senaste tiden. 
  • Anonym (Bossi)
    Anonym (b) skrev 2025-06-22 21:45:48 följande:
    Minnet av all skit bleknar med tiden.
    Betyder detta att jag borde känna mig hotad?
  • Anonym (Bossi)
    Lynx123 skrev 2025-06-23 09:05:47 följande:

Finns flera förklaringar t.ex. att det finns kvar känslor, sårat ego, offerkofta eller dåligt samvete. Oavsett så är det extremt respektlöst och en stor varningsflagga.

Har tänkt det är ett sårat ego men blir mer och mer nervös över att det betyder det finns känslor kvar. 
Svar på tråden Varför