• Anonym (Yepp)

Får barnen sova i er säng?

Är helt med på det du skriver. Inget av mina barn har fått sova i annat än sin egen säng. Minns inte om någon ens kommit in på natten men du har de i så fall blivit tröstade/lugnade och burits tillbaka till egen säng.
    Däremot har det varit morgonmys på helger, barnet har kommit på morgonen och legat mellan.
    Min särbo med tre barn hade aldrig upplevt det innan min son kom en morgon och hade morgonmys.
    Hon tyckte det var oväntat och kände sig verkligen accepterad som "bonusmorsa"

• Anonym (Yepp)
    Anonym (Jag) skrev 2025-06-23 17:15:34 följande:

Japp, mina barn har alltid sovit med oss (och sedan vi separerade, bara mig). Hos mig får de sova hur länge de vill. De är nu 7 och 10 och verkar inte ha några planer på att sova i egen säng. De har givetvis egna sängar och med jämna mellanrum frågar jag om de vill bli nattade i sina egna sängar men hittills har det varit tvärt nej, och det är helt okej. Mer än okej.

Jag tänker att vi vuxna vill ju sova med vår partner, den vi älskar. Det är mysigt och känns tryggt. Varför skulle det vara annorlunda för våra barn?

Jag tycker för övrigt att det är fantastiskt mysigt att sova med mina döttrar Hjärta

Tycker nog man gör barnen en större tjänst genom att lära dem att somna och sova själva. Klipp navelsträngen typ ..
Svar på tråden Får barnen sova i er säng?