• Anonym (Miia)

Får barnen sova i er säng?

Att är modernt att sova ihop skulle jag verkligen inte vilja påstå. Snarare att man tar tillbaka historien när man faktiskt sov ihop.

Min ena förälder bodde i en tvåa med kök 5 personer. Barnen sov i köket, tillsammans. 

När vår äldsta barn fick syskon och vi funderade på var bebisen skulle sova när natttamningarna avtog sa hen själv att bebis kunde få sova i hans rum - för vi föräldrar sov ju med varandra. 

De delade rum sedan tills äldsta barnet var ca 9 år. De hade en trygghet av varandra även om de inte alltid var sams. 

Båda har berättat för mig nåt år eller två att de faktiskt Ibland saknade att sova med sitt syskon. Det fanns en trygghet. 

De var, och är, alltid välkomna in till oss. Den äldsta är numera tonåringar så det händer aldrig längre. 😄 Den yngsta blir mer och mer sällan, kanske 1-2 gånger i halvåret. Jag uppskattar varje gång mer nu när jag vet att det snart upphör. Även om jag sover på balanserandes på sidan, på snudd att trilla ur sängen när man har en helikopter bredvid sig. 🤣

Svar på tråden Får barnen sova i er säng?