Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Låtar som gör dig ledsen?

Jag finner också låten Let it be lite sorglig på nåt sätt. Särskilt när man hör den på piano utan sång till. Instrumentalt.

Den fina popballaden Iris, med Goo Goo dolls. Låten spelas flera gånger i det tårdrypande dramat City of Angels (1998), en lika vacker och sorglig film. Jag tycker om filmer med temat änglar. Synd att det finns så få av dem. 

• Mayjel

Om de hade framförts av andra sångare - 

Jag och min far (Magnus Uggla)

Vid protesfabrikens stängsel (Håkan Hellström)

Jag gillar inte Håkan Hellströms sångröst och Magnus Uggla har en dialekt när han sjunger som inte riktigt berör på det sättet.

Låtarna i sig är dock mycket finstämda och gör mig båda en smula tårögd. Gillar att sjunga dem själv i karaoke. 

• Mayjel

Himlen är oskyldigt blå, av Ted Gärdestad. Särskilt när jag tänker på hur det slutade för honom. Då blir man lite ledsen.

• Mayjel
    burleskburkläsk skrev 2025-06-26 09:53:20 följande:
    Hade den på min Fars begravning tillsammans med Here Comes The Sun (The Beatles) och Tears In Heaven (Eric Clapton).
    Fina låtar.

På min pappas begravning var det mest rocklåtar från 80-90-talet som spelades fick jag veta. En av låtarna var Don't cry, med Guns 'n' Roses. Också en bit som gör mig ganska ledsen, särskilt numera.
Svar på tråden Låtar som gör dig ledsen?