Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Låtar som gör dig ledsen?

Fighter57 skrev 2025-06-24 22:43:10 följande:

Let it be kommer alltid vara förknippat med pappas begravning som var i onsdags. Saknar honom så! 

Beklagar! ❤️
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-06-24 23:53:07 följande:

Himlen är oskyldigt blå, av Ted Gärdestad. Särskilt när jag tänker på hur det slutade för honom. Då blir man lite ledsen.

Hade den på min Fars begravning tillsammans med Here Comes The Sun (The Beatles) och Tears In Heaven (Eric Clapton).
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-06-27 00:24:39 följande:
    Fina låtar.

På min pappas begravning var det mest rocklåtar från 80-90-talet som spelades fick jag veta. En av låtarna var Don't cry, med Guns 'n' Roses. Också en bit som gör mig ganska ledsen, särskilt numera.
    Tack.

Wow det är stort, helt klart den bästa låten med G'n'R, vet exakt hur den går, otroligt fin men den träffar vissa punkter hårt!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Meja..) skrev 2025-06-27 10:51:54 följande:
    "Tears in heaven" blev mäkta populär när han spelade den på MTV Unplugged på 90-talet, sedan dess har den varit en favoritlåt för många som inte ens vet eller minns att Clapton långt innan gjort sig känd som en av världens bästa bluesgitarrister. Folk som knappt hade en susning om vem Clapton var blev plötsligt hans största fans.
    Ja tokigt, stor långt innan...helt klart en av de bästa!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Meja..) skrev 2025-07-01 17:14:30 följande:

Om vi ska ta några äldre låtar då..

Björn Afzelius - "Ikaros", som handlar om att inte låta ett barn få växa upp och "låta sina blommor slå rot där det finns jordmån". Har tänkt på min och andras barndom och blivit tårögd av låten.

UFO "High Flyer", från skivan "Force it" från 1975 (en ballad). Bara melodin är gråtframkallande.

Bra skiva! ✌️
Svar på tråden Låtar som gör dig ledsen?